کد خبر : 1960 تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۸:۲۰

مواد لازم برای تهیه فیلم کمدی در این روزها: یک پورمخبر همراه با مخلفات!!

1- حوض: کاربردهایش کم نیست، میتوان توی آبش هندوانه خنک کرد، وقتی خوشمزگی کمدین گل می‌کند، می‌تواند کنارش بایستد و به سر و روی دیگران آب بپاشد. از همه مهم‌تر این که در یکی از صحنه‌های کلیدی می‌توان کمدین را با سر انداخت توی حوض و به دست و پا زدن‌هایش …

مواد لازم برای تهیه فیلم کمدی در این روزها: یک پورمخبر همراه با مخلفات!!
1- حوض: کاربردهایش کم نیست، میتوان توی آبش هندوانه خنک کرد، وقتی خوشمزگی کمدین گل می‌کند، می‌تواند کنارش بایستد و به سر و روی دیگران آب بپاشد. از همه مهم‌تر این که در یکی از صحنه‌های کلیدی می‌توان کمدین را با سر انداخت توی حوض و به دست و پا زدن‌هایش خندید. ضمنا زن و شوهرهای مهربان (و احیانا کمی سالخورده) هم می‌توانند لب حوض بنشینند و از خاطرات جوانی بگویند.
2- مجلس عروسی: مجلس عروسی با آن چراغ‌ها و ریسه‌ها و بادکنک‌های رنگی، جان می‌دهد برای این که سر و ته یک قصه آشفته را هم بیاورد. بعضی وقت‌ها هم کل داستان بر اساس کشمکش‌های عاشقانه کمدین و نامزد محبوبش شکل می‌گیرد که طبیعتا باید به مجلس عروسی ختم شود.
3- خانه قدیمی: خانه‌های سنتی حیاط دار همیشه مورد توجه کمدی‌سازها بوده اند؛ چون این خانه‌ها هم حوض دارند که کمدین بیفتد تویش و هم حیاط دارند که مجلس عروسی در آن برپا شود. دیوار این خانه‌ها هم کوتاه است و یک کمدین ترکه ای مثل جواد رضویان می‌تواند از دیوار بالا برود تا از همان بالا با نامزدش اختلاط کند.
4- عشق آبگوشتی: آن جمله معروف جواد رضویان در «اخراجی‌ها2» که پنج دقیقه بعد از دیدن خانم مهماندار به او می‌گوید: «زنم می‌شی؟» احتمالا پرکاربردترین دیالوگ فیلم فارسی‌های نیم قرن گذشته است. عشق‌های آبکی از سر تا ته، در سطح می‌گذرند و با هیچ منطقی قابل توجیه نیستند.
5- شوخی‌های جنس ی: وقتی چنته فیلم‌نامه‌نویس از شوخی‌های درست و حسابی خالی باشد، بهترین راه برای خنداندن تماشاگر،‌ اشاره‌های معنی‌دار است. شوخی‌های جنسی، یکی از سخیف‌ترین تمهید‌های کمدی ساز‌ها برای خنده گرفتن از تماشاگر است و هیچ جای دفاعی هم ندارد. واقعا معلوم نیست چطور می‌شود بدون استفاده از الفاظ زننده توضیح داد که این گونه شوخی‌ها چقدر زننده هستند. کمدی‌هایی که بر مبنای لودگی و مزه‌پرانی بازیگران شکل گرفته اند (یعنی 90 درصد کمدی‌های امروزی) زشت‌ترین شوخی‌ها را در قالب کنایه می‌گنجانند.
6- پدرزن سخت گیر: پدرزن‌ها در کمدی‌های عامه پسند، به نوعی معادل ضد قهرمان یا قطب منفی درام هستند اما ضد قهرمان این فیلم هم مثل باقی چیزهایشان کبریت بی‌خطر است و از حد غرغر و سنگ انداختن سر راه عروس و داماد فراتر نمی‌رود.

7- پیژامه راه راه: یک پیژامه عهد بوقی یا شلوار گل گلی پای کمدین کنید و ببینید که چگونه قهقهه تماشاگران بلند می‌شود. لباس‌های رنگ و وارنگ، عرق‌گیر، دستمال سفره و هر چیز نامتعارف و مسخره دیگری نیز می‌تواند همین کارکرد را داشته باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سرگرمی بازدید 782 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php