کد خبر : 79700 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۹:۳۱

مراقبت از مو در برابر سرما

برای اینکه مطمئن شوید موهایتان کاملا در برابر چنین صدماتی محافظت شده است، نکات زیر را رعایت کنید. نرم کننده بمالید هنگامی که هوا سرد باشد، موهای شما دائما در معرض عناصر آسیب رسان مختلف است. دمای سرد هوای بیرون، و هوای گرم و خشک داخل خانه می‌تواند باعث شود …

برای اینکه مطمئن شوید موهایتان کاملا در برابر چنین صدماتی محافظت شده است، نکات زیر را رعایت کنید.

مراقبت از مو در برابر سرما

نرم کننده بمالید

هنگامی که هوا سرد باشد، موهای شما دائما در معرض عناصر آسیب رسان مختلف است. دمای سرد هوای بیرون، و هوای گرم و خشک داخل خانه می‌تواند باعث شود موهای شما برای اینکه سالم و هیدراته بماند دائم در کشمکش باشد.

استفاده از نرم کننده‌ی مو کمک خواهد کرد تا سطح رطوبت و سلامت موهایتان را بالا نگاه دارید. می‌توانید با چند بار استفاده از نرم‌کننده‌ی عمیق، تاثیر روتین مراقبت از موهایتان را دو چندان کنید.

محافظت در برابر ابزارهای حرارتی

هنگامی که درجه حرارت هوا پایین می‌آید، ابزارهای حرارتی مانند سشوار، برای آراستن موها بیش از گذشته استفاده می‌شود. موهای شما هم سرکش بوده و نیازمند این است که هر روز آنرا به خوبی بیارایید. اما این ابزارهای حرارتی می توانند صدمات فراوانی به موهای شما وارد کنند.

مطمئن شوید از ابزارهایی استفاده می‌کنید که یونی یا سرامیکی هستند. این ابزارها میزان صدماتی که می‌تواند برای موهایتان وارد سازد را کاهش می‌دهند.

استفاده از محصولات محافظت در برابر حرارت هم از آسیب رسیدن به موهایتان جلوگیری کرده و به ترمیم آسیب‌های وارده شده نیز کمک خواهد کرد.

موهایتان را خشک کنید

همه‌ی ما مواقعی ناچار می‌شویم که با موهای مرطوب از خانه خارج شویم. در ماه‌هایی که هوا سرد است، هرگز هرگز نباید چنین کاری کنید. حتما مادر شما هم همیشه به شما می‌گفت که بیرون رفتن با موهای خیس باعث خواهد شد سرما بخورید.

اگرچه ممکن است این پنداشتی اشتباه باشد، اما حقیقت دیگری در پشت این توصیه نهفته است.

بیرون رفتن با موهای نمدار در هوای سرد باعث خواهد شد موهایتان بی اندازه سرد شده و در نهایت بشکند. پس اگر وقت کافی برای دوش گرفتن ندارید، درباره‌ی هر روز دوش گرفتن تجدید نظر کنید.

روسری ابریشمی

داشتن یک کلاه گرم زمستانی و در عین حال مطابق با مد روز ضروری است. کلاه به شما کمک خواهد کرد تا سرتان گرم و خشک بماند، اما برای موهایتان خوب نیست! کلاه می‌تواند باعث بوجود‌ آمدن الکتریسیته ساکن و نهایتا شکستن موهایتان شود.

برای اینکه از وقوع چنین اتفاقی پیشگیری کنید، اما هنوز هم از سرما در امان باشید، یک روسری ابریشمی سرتان کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 398 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php