کد خبر : 257375 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

مایک پمپئو به ایران گفت که توافق جدید می خواهیم نه جنگ

مایک پمپئو به ایران گفت که توافق جدید می خواهیم نه جنگ میهن فال به نقل از خبرگزاری فارس: منابع آگاه مدعی شده‌اند «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بغداد به «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفته که کشورش خواستار جنگ با ایران نیست. به نوشته میدل‌ایست‌آی، او همچنین …

مایک پمپئو به ایران گفت که توافق جدید می خواهیم نه جنگ

مایک پمپئو به ایران گفت که توافق جدید می خواهیم نه جنگ

میهن فال به نقل از خبرگزاری فارس: منابع آگاه مدعی شده‌اند «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بغداد به «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفته که کشورش خواستار جنگ با ایران نیست.

به نوشته میدل‌ایست‌آی، او همچنین از نخست‌وزیر عراق خواسته این پیام را به تهران برساند که تنها چیزی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد یک توافق هسته‌ای جدید است.

به نوشته این رسانه، سفر پامپئو به بغداد اعلام‌نشده بود و «عادل عبدالمهدی» انتظار داشت با سخنان آتشین پامپئو درباره ایران رو به رو شود.

دولت آمریکا بعد از ناموفق درآمدن سیاست‌هایش در قبال کره شمالی و ونزوئلا رویکرد تهدید و پیشنهاد مذاکره را برای ایران در دستور کار قرار داده است.

ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد و چندین دور تحریم علیه ایران اعمال کرده است.

دولت او اخیراً اعلام کرده معافیت‌های مشتری‌های نفت ایران از تحریم‌ها را تمدید نخواهد کرد.

واشنگتن چهارشنبه هفته گذشته هم با صدور یک فرمان اجرایی صنایع آهن، آلومینیوم، مس و فولاد ایران را به فهرست تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اضافه کرد.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 339 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php