کد خبر : 181488 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

لامپ های کم مصرف سرطان زا هستند!

لامپ های کم مصرف سرطان زا هستند! به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، لامپ‌های کم‌مصرف می‌توانند باعث مشکلاتی از جمله اضطراب، سردرد و حتی سرطان می‌شود. بسیاری از افراد برای جلوگیری از به هدر رفتن پول و انر‍ژی، نسل جدیدی از لامپ‌های کم‌مصرف را جایگزین لامپ‌های قدیمی …

لامپ های کم مصرف سرطان زا هستند!

لامپ های کم مصرف سرطان زا هستند!

به گزارش میهن فال به نقل از باشگاه خبرنگاران، لامپ‌های کم‌مصرف می‌توانند باعث مشکلاتی از جمله اضطراب، سردرد و حتی سرطان می‌شود.

بسیاری از افراد برای جلوگیری از به هدر رفتن پول و انر‍ژی، نسل جدیدی از لامپ‌های کم‌مصرف را جایگزین لامپ‌های قدیمی و استاندارد کرده‌اند. این در حالی است که این نسل جدید از لامپ‌های کم‌مصرف سمی است. به همین دلیل سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا دستورالعمل‌هایی فوری و ضروری را در صورت شکستن این لامپ‌ها و ساطع شدن گاز سمی که از آن‌ها ابلاغ کرده‌ است. اگر این لامپ‌ها بشکنند، ۲۰ برابر بیشتر از حداکثر غلظت جیوه وارد هوا می‌کنند.

علاوه بر این، این لامپ‌ها اثرات منفی بر سلامتی دارند که برخی از آن‌ها را در اینجا آورده‌ایم:

اضطراب

میگرن

سردردهای خوشه ای

سرگیجه

تشنج

سرطان

این لامپ های کم مصرف حاوی جیوه، اشعه ماوراء بنفش هستند که در صورت شکسته‌شدن می‌تواند بسیار مضر باشد.

اگر این لامپ های کم مصرف در داخل خانه شکست، افراد باید هر چه سریع‌تر آن محیط را ترک کرده و مراقب باشند که با ذرات شکسته‌شده تماس پیدا نکند. به مدت ۱۵ دقیقه در و پنجره‌ها را باز بگذارند.

اگر سیستم گرمایشی یا تهویه روشن است آن را خاموش کنند. به هیچ وجه ذرات شکسته‌شده را جارو نکنند. هنگام جمع‌آوری ذرات از دستکش و دو مقوا برای جمع‌آوری آن‌ها استفاده کنند و در آخر دست‌های خود را به‌خوبی بشویند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 295 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php