کد خبر : 157025 تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

لاغر شدن بسیار سریع بعد از زایمان با این روش ها….

اکثر خانم‌های باردار نگران این هستند ، آیا میتوانند بعد از زایمان تناسب اندام خود را به دست بیاورند و کاهش وزن داشته باشند؟؟ شما نباید با نخوردن ، وزن خود را کم کنید زیرا در زمانی که به بچه شیر میدهید باید غذای خوب و سالم بخورید تا نوزادتان …

لاغر شدن بسیار سریع بعد از زایمان با این روش ها....

اکثر خانم‌های باردار نگران این هستند ، آیا میتوانند بعد از زایمان تناسب اندام خود را به دست بیاورند و کاهش وزن داشته باشند؟؟

شما نباید با نخوردن ، وزن خود را کم کنید زیرا در زمانی که به بچه شیر میدهید باید غذای خوب و سالم بخورید تا نوزادتان سالم و تندرست بماند.

خوب است یادآور شویم که افزایش وزن در دوران بارداری چیزی نیست که قابل کنترل باشد، مطمئنا افزایش وزن صورت میگیرد. هر ماه که از بارداریتان میگذرد نه فقط در ناحیه شکم بلکه به تدریج کل بدنتان اضافه وزن خواهد داشت.

به همین دلیل برای کاهش وزن پس از زایمان نیز باید روشی تدریجی را پیاده کنید. استفاده از رژیم‌های غذایی که مدعی اند به شما کمک میکنند تا به سرعت وزن کم کنید کار درستی نیست. باید از برنامه ای برای کاهش وزنتان استفاده کنید که بدنتان متحمل آسیب یا فشار نشود. این نکته ای است که باید حتما رعایت کنید.

اجازه دهید ببینیم چطور باید وزن کم کنید و در عین حال شما و نوزادتان سالم و شاد باشید :

 میدانستید شیردادن به نوزادتان بهترین کمک به شما در برنامه کاهش وزنتان میباشد؟ در این مرحله مقداری از چربی را با شیری که به نوزادتان میدهید، از بدنتان حذف  میکنید. باید بدانید برای اینکه نوزادتان سلامت باشد به انرژی نیاز دارد.

به همین دلیل باید درمورد رژیم غذایی تان با پزشکتان مشورت کنید تا مطمئن شوید رژیم غذایی مناسبی دارید که سرشار از مواد مغذی برای شما و نوزادتان است .

هرچیزی که میخورید در شیرتان که با آن نوزاد را تغذیه میکنید وجود خواهد داشت. پزشکتان میداند که بهترین رژیم غذایی از نظر داشتن مواد مغذی و کالری‌های مناسب به منظور افزایش سطح انرژی و نیرو در نوزادتان چه خواهد بود.

کاهش وزن پس از زایمان باید همراه با تکنیک‌های ورزشی باشد که به شما در کم کردن اضافه وزنی که در طی نه ماه بارداری کسب کرده اید کمک کند.

  علاوه بر اینکه این تمرینات سرحال کننده است، به مادرانی که دچار افسردگی پس از زایمان شده اند نیز کمک میکند تا از آن حالت خارج شوند. ب

رعکسِ انتخاب رژیم غذایی ، ورزش کردن با شیردادن به نوزاد تداخلی ندارد. اما اگر با ورزش کردن راحت نیستید ، با پزشکتان درباره رژیم غذایی کاهش وزنتان مشورت کنید تا ببینید که چگونه تنها با استفاده از رژیم غذایی میتوانید از شر این اضافه وزن راحت شوید.

بسیاری از افراد معتقدند کاهش وزن پس از زایمان اصلا آسان نیست درحالیکه عده کمی‌هستند که میدانند این کار مدتی زمان میبرد ولی در زمانی معین ، و با تمرکز بر رژیم غذایی مناسب به همراه ورزش انجام این کار ممکن است.

ممکن است برخی از کسانی که به تازگی مادر شده اند و در مدت بارداری اضافه وزن زیادی پیدا کرده اند بخواهند تا از شر لباس‌هایی که برای دوره بارداریشان خریده اند خلاص شوند و لباس‌هایی را که قبل از بارداری میپوشیده اند بپوشند.

بااین حال مانند همه رژیم‌های غذایی کاهش وزن هیچ راز ویژه ای برای کاهش وزن پس از زایمان به جز رژیم غذایی سالم، ورزش مداوم و صبر بسیار وجود ندارد.

کاهش وزن به این دلیل نیست که بتوانید لباس‌های قبل از زایمانتان را بپوشید ، این کار باید به روشی مناسب صورت گیرد که به رشد صحیح کودک کمک نماید ، حتی پس از زایمان نیز داشتن تغذیه مناسب برای مادرانی که نوزادانشان را تغذیه میکنند ضروری است.

بیشتر از سبزیجات و میو ه‌های تازه به همراه غلات کامل استفاده کنید که منبع غنی از فیبر‌هایی هستند که دارای تمام مواد مغذی ضروری میباشند و موجب احساس سیری طولانی مدت میشوند.

وعده‌های غذایی تان را تغییر دهید:  

از خوردن وعده‌های غذایی سنگین دوبار یا سه بار در روز اجتناب کنید به جای آن وعده‌های غذایی کم حجم تر به دفعات بیشتر داشته باشید، در ضمن توصیه میشود هیچ وعده غذایی را حذف نکنید یا اینکه رژیم غذایی تان را محدود به خوردن میوه‌ها و سبزیجات نکنید چراکه با این کار همه مواد مغذی ضروری به بدنتان نمیرسد.

وسوسه نشوید:

 گرچه مصرف غذاهای ناسالم  ( مثل غذاهای فست فود) ممکن است وسوسه انگیز باشد ولی با مصرف غذاهای سالم میتوان جلوی مصرف این غذاها را گرفت و  بیرون رفتن از خانه برای مصرف این غذاها را کاهش داد.

خشمگین نشوید:  

وقتی عصبی یا مضطرب هستید ، بهترین کار خوردن غذا نیست بلکه میتوانید با معطوف کردن حواستان به چیزهای دیگر با حالت  عصبانیت یا اضطرابتان مقابله کنید.

در قدیم گفته میشد زنان باید شش هفته پس از زایمان شروع به انجام فعالیت‌های فیزیکی کنند اما انجام این کار دیگر در هیج جای جهان مورد قبول نیست.  کسانی که در مدت بارداریشان هم میزان مشخصی از فعالیت‌های فیزیکی داشته اند ، هیچ گونه عارضه ای در هنگام زایمان برایشان ایجاد نشده است.

توصیه میشود پس از زایمان برای شروع فعالیت بدنی ، تمرینات ورزشی سبک انجام دهید این کار میتواند به محض اینکه بدن آماده فعالیت فیزیکی شد انجام شود، به کسانی که زایمان سختی داشته اند توصیه میشود برای شروع تمرینات ورزشی کاهش وزن با پزشکشان مشورت کنند.

به محض اینکه اجازه فعالیت بدنی به شما داده شد، این چند مرحله را که برایتان فهرست کرده ایم در نظر داشته باشید :

حواستان به انتخاب لباس‌هایتان باشد:

   لباسهای راحتی انتخاب کنید. مادرانی که به نوزادانشان شیر میدهند باید قبل از ورزش کودکانشان را تغذیه کنند.

سرعت انجام حرکات را کند کنید:  

  حرکات ورزشی شدید و سخت انجام ندهید با ورزش‌های سبک تر و آرام تر مثل پیاده روی و شنا شروع کنید که به تقویت بنیه تان کمک میکند پس از آن میتوانید بر ورزش‌هایی تمرکز کنید که زمان تمرینات طولانی تر باشد و به صرف نیروی بیشتری نیاز داشته باشد.

بر روی ماهیچه‌های شکمی‌تان تمرکز کنید:

  تغییر رژیم غذایی به همراه انجام تمرینات ورزشی تنها بر از بین بردن چربی‌ها تمرکز میکند، دراز و نشست و تمرینات ورزشی از این دست به قوی کردن عضله‌های شکمی‌کمک میکنند.

نوزادتان را با خود ببرید:

 اگر احساس میکنید هیچ وقتی برای ورزش کردن ندارید ، نوزادتان را نیز با خود همراه کنید، مثلا میتوانید برای پیاده روی، کودکتان را در کالسکه بگذارید.

از دیگر مادرانی که تازه بچه دار شده اند نیز میتوانید بخواهید با شما همراهی کنند، شرکت در باشگاه ورزشی هم ایده خوبی است.

همانطور که به طور کلی توصیه میشود لازم است در طول تمرینات ورزشی و پس از آن بدن آب کافی داشته باشد، به محض اینکه با هرگونه مشکلی حتی سرگیجه خفیف، درد ، یا خونریزی واژن مواجه شدید انجام تمرینات را متوقف کنید این علائم نشان میدهند که شدت فعالیت فیزیکی تان زیاد بوده است.

اهداف درستی را برای خودتان مشخص کنید:

پس از زایمان حدود ۵ کیلوگرم از وزن بدن که شامل وزن کودک، جفت و به همراه آن مایع آمونیون (کیسه آب) است کم میشود، حتی مقداری از وزن بدن حدود یک هفته پس از زایمان به دلیل دفع مایعات باقیمانده در بدن کم میشود. ولی این موضوع به این معنی نیست که چربی انباشته شده دربدن در طول بارداری بدون هیچ تلاشی از بین میرود.

با این راههای آسان میتوانید تناسب انوام خود را پس از زایمان به دست بیاورید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تناسب اندام بازدید 471 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php