کد خبر : 269664 تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۲۲

فواید بازی های استراتژیک

فواید بازی های استراتژیک : در این بخش قصد داریم تا شما را با فواید بازی های استراتژیک آشنا کنیم.بله بر خلاف انتظار که همگی تصور میکنند بازی ها فقط جنبه های منفی دارند ، بلکه درونشان جنبه های مثبت و مزایایی پیدا خواهد شد.اما قبل از آن بهتر است …

فواید بازی های استراتژیک : در این بخش قصد داریم تا شما را با فواید بازی های استراتژیک آشنا کنیم.بله بر خلاف انتظار که همگی تصور میکنند بازی ها فقط جنبه های منفی دارند ، بلکه درونشان جنبه های مثبت و مزایایی پیدا خواهد شد.اما قبل از آن بهتر است تا با خود بازی های اندرویدی و موبایلی آشنا شوید.

فواید بازی های استراتژیک

تاریخچه و سرگذشت بازی های موبایلی

به نقل از وب سایت پی سی پلاس بازی های ویدئویی در ابتدا در دهه 40 و 5 میلادی شروع به کار کردند و در مدت زمان بسیار کم توانست به محبوبیت بسیار بالایی برسند که پس از محبوبیت در کل دنیا به سرعت وارد ایران شد و این صنعت به صورت حرفه ای در ایران شروع به کار کرد..

به عنوان مثال با ورود آتاری به ایران ، بسیار ی از جوانان دهه شصتی آن زمان با آن اخت پیدا کرده و با آن خاطرات زیادی را ساختند.اما بازی ها فقط به اینجا ختم نمی شوند و پس از این مدت کوتاه حدودا در سال 72 شمسی موبایل هایی که سیستم عامل اندروید داشتند وارد ایران شدند.آن زمان با ورود موبایل های اندرویدی خبری از بازی های اندروید نبود تا اینکه اولین بازی های گوشی وارد ایران شدند..

تا قبل از آن هم بازی ها صرفا به آتاری ختم میشد که لازمش آن بود تا حتما در منزل یا مکانی حاضر می شدید و به برق متصل میکردید و حتما بازی را از قبل خریداری و یا اجاره میکردید اما بعد از ورود گوشی های اندرویدی کافی بود تا فقط در هر جایی در اتوبوس یا تاکسی و هرجا موبایل خود را روشن کرده و به بازی مشغول شوید.این بود که بازی های اندروید به سرعت رشد کرد و جای آتاری را گرفت..

بازی های اندرویدی چه دسته بندی هایی دارند؟

حال که بازی های موبایل رشد کردند بلافاصله شرکت های سازنده ی بازی دست به کار شدند و آنقدر این بازی ها رشد کردند که امروزه در گوگل پلی بیش از 700 هزار اپلیکیشن وجود دارد که طبق بررسی های انجام شده این آمار در سال 2022 رشد 60 درصدی هم داشته است..

حال که این تعداد بازی ها و برنامه های اندروید در حال رشد هستند ، قطعا باعث شده است تا همچون فیلم ها در ژانر های مختلف بازی ها ساخته شوند.

به طور کلی بازی ها را به دو دسته ی اصلی زیر تقسیم بندی میکنند:

بازی های آنلاین ( حتما برای اجرا و بازی کردن نیاز به اینترنت دارد )

بازی های آفلاین ( بدون نیاز به اینترنت قابل اجرا هستند )

و اما بازی های بالا را نیز مجدد به دسته بندی های زیر تقسیم میکنند:

  • بازی های اندروید آرکید
  • بازی های اکشن
  • بازی های استراتژیک
  • بازی های شبیه سازی شده
  • بازی های ورزشی
  • بازی های موتوری و ماشینی
  • بازی های ایرانی
  • بازی های ماجراجویی و غیره

و اما فواید بازی های استراتژیک

فواید بازی های استراتژیک

تا اینجای کار شما را با تاریخچه ی بازی های موبایلی آشنا کردیم و سپس دسته بندی های مختلف بازی ها را گفتیم و حالا نوبت آن رسیده است تا مخصوصا درمورد بازی های استراتژیک اندروید با شما صحبت کنیم. و بگوییم فواید بازی های استراتژیک چه مواردی هستند.

بازی های استراتژیک اندروید چه نوع بازی هایی هستند؟

بازی های استراتژیک اندروید درواقع برگرفته شده از همان کلمه ی استراتژی یونانی بوده که درواقع به معنای فرماندهی کردن ارتش یا گروهی است.

پس در بازی های استراتژیک اندروید شما در واقع یک ارتش ، سپاه و یا گروهی دارید و یا باید بسازید که شما به عنوان فرمانده و لیدر عمل کرده و بایستی به جنگ با سایر ارشت ها بروید.مثلا بازی جنگ های صلیبی و یا کلش آف کلنز را میتوانید یادآوری کنید..

بازی های استراتژیک چه مزایایی برای ما دارند؟

حالا نوبت آن رسیده است تا به شما بگوییم که فواید بازی های استراتژیک چیست؟ تا این لحظه هر آنچه که ما شنیده ایم فقط از معایب و بدی های بازی ها بوده اما حالا آن روی سکه! بازی های موبایل مخصوصا استراتژیک ها مزایای خاصی هم دارند که از جمله ی آنها این موارد هستند:

1-افزایش قدرت مدیریت :

در بازی های های استراتژیک همانگونه که میدانید شما نقص رییس و مدیر یک ارتش را برعهده دارید بنابراین باید توانایی مدیریت همه جانبه از جمله غذا، ارتش نظامی ، رضایتمردم و غیره را به خوبی انجام دهید.

2-عقب نکشیدن در مشکلات

یکی از بزرگترین مشکلات جوانان این است که در شرایط سخت و دشوار و مقابله با شکست ها به زودی نا امید می شوند به همین دلیل در بازی های استراتژیک شما باید توانایی این را داشته باشید که همزمان چندین مشکل را مدیریت کرده و عقب نشینی نکنید.

3-کم بودن خشونت در بازی های استراتژیک

یکی از مهم ترین فواید بازی های استراتژیک این می باشد که بر خلاف بازی های اکشن که سرشار از خشونت و خون ریزی می باشد ، از خشونت کمتری برخوردار بوده و بیشتر جنبه ی مدیریت دارد.

نتیجه گیری نهایی از فواید بازی های استراتژیک

ما در این بخش و به نقل از وب سایت پی سی پلاس https://www.p30plus.org به بررسی و فواید بازی های استراتژیک پرداختیم و گفتیم که چه مزایایی دارد اما این مورد را هرگز فراموش نکنید که هر بازی ای برای خود در صورت استفاده ی بیش از اندازه میتواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری را برای شما به همراه اورد پس در استفاده تمام بازی های بایستی میدیرت داشته و حد اعتدال را رعایت کرد.

برچسب ها :
بازی,بازی موبایل,بازی اندروید

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اپلیکیشن و بازی ، اخبار تکنولوژی ، مجله خبری بازدید 1,761 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php