کد خبر : 147709 تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

فوایده جالب و خواندنی جویدن آدامس!

فوایده جالب و خواندنی جویدن آدامس!/زمان‌های زیادی پیش می‌آید که آهنگ یا فکر خاصی در ذهن انسان تکرار می‌شود و خلاصی از آن به سختی صورت می‌گیرد؛ اما اکنون محققان دریافته‌اند که جویدن آدامس می‌تواند راه‌حل ساده‌ای برای این معضل باشد. بر اساس این یافته‌ها، جویدن آدامس می‌تواند همچنین برای …

فوایده جالب و خواندنی جویدن آدامس!/زمان‌های زیادی پیش می‌آید که آهنگ یا فکر خاصی در ذهن انسان تکرار می‌شود و خلاصی از آن به سختی صورت می‌گیرد؛ اما اکنون محققان دریافته‌اند که جویدن آدامس می‌تواند راه‌حل ساده‌ای برای این معضل باشد.

فوایده جالب و خواندنی جویدن آدامس!

بر اساس این یافته‌ها، جویدن آدامس می‌تواند همچنین برای جلوگیری از عود خاطرات آزاردهنده در مغز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته «فیل بیمان» مولف ارشد این پژوهش، اکثر مردم ممکن است این حالت را برای دوره‌های کوتاه‌مدت و شاید چند دقیقه‌ای تجربه کنند، برخی نیز ممکن است این افکار مزاحم را برای چندین روز داشته باشند که این امر به بشدت خسته‌کننده و گاهی فلج‌کننده است.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش به چند آهنگ گوش کردند؛ سپس از آن‌ها خواسته شد تا به این آهنگ‌ها گوش نکنند و با هر بار یادآوری، یک کلید را فشار دهند. افرادی که آدامس می‌جویدند، بسیار کمتر از سایرین این کلیدها را فشار می‌دادند.

به گفته محققان، دخالت در سخنرانی درونی از طریق یک نسخه پیچیده‌تر از روش جویدن آدامس ممکن است به طور گسترده‌ای کاربرد داشته باشد، اما به تحقیقات بیشتر برای مشاهده سودمند بودن آن در مقابله با علائم وسواس اجباری و اختلالات مشابه نیاز است.

نتایج این پژوهش در مجله Experimental Psychology منتشر شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت ، خواص ، دهان و دندان بازدید 364 بار
دیدگاهتان را بنویسید

سجاد در تاریخ 7 خرداد 1394 گفته : پاسخ دهید

سلام وکلی تشکربابت مطالب خیلی مفید و عالیتون… لطفا برای درمان جوشهای پوستی بیشتر مطلب بذارین…

farzin در تاریخ 7 خرداد 1394 گفته : پاسخ دهید

با درود فراوان ، چشم حتما !
از قسمت جستجو سرچ کنید به تازگی مطالب مفیدی درباره با جوشهای پوستی قرار داده ایم !

css.php