کد خبر : 269621 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۷

فارکس فکتوری فارسی و دنیای بروکرهای فارکس

یکی از بازار‌های مالی پیشرفته که این روز‌ها در میان سرمایه‌گذاران بسیار مطرح است، بازار فارکس می‌باشد که سوددهی قابل قبولی نیز دارد. احتمالاً نام این بازار را به فراوانی شنیده‌اید؛ اما ممکن است اطلاعاتی درباره آن نداشته باشید. در این مقاله شما را به طور مختصر با مفهوم فارکس …

یکی از بازار‌های مالی پیشرفته که این روز‌ها در میان سرمایه‌گذاران بسیار مطرح است، بازار فارکس می‌باشد که سوددهی قابل قبولی نیز دارد. احتمالاً نام این بازار را به فراوانی شنیده‌اید؛ اما ممکن است اطلاعاتی درباره آن نداشته باشید. در این مقاله شما را به طور مختصر با مفهوم فارکس و بهترین منابع پیگیری اخبار فارکس آشنا خواهیم کرد. بنابراین اگر قصد دارید با فارکس و فارکس فکتوری فارسی آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید. در این مطلب بروکر‌های فارکس را نیز بررسی می‌کنیم.

 

فارکس فکتوری فارسی و دنیای بروکرهای فارکس

آشنایی با فارکس

اگر بخواهیم به ساده‌ترین شکل ممکن مفهوم فارکس را بررسی کنیم، باید بگوییم که فارکس یا FX یک بازار جهانی و بدون محدودیت جغرافیایی است که امکان تبادل ارز‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در واقع باید فارکس را به یک صرافی آنلاین تشبیه کنیم که به صورت ۲۴ ساعته فعال است و فقط دو روز آخر هفته را به استراحت اختصاص می‌دهد. فارکس موقعیتی را برای شما فراهم می‌کند تا بدون مراجعه حضوری به صرافی‌ها و درگیری با پول نقد، معاملاتی را در سطح جهانی انجام دهید. برای مثال می‌توانید دلار‌های خود را به فرانک سوئیس تبدیل کنید و در صورتی که ارزش فرانک افزایش داشته باشد، به سود می‌رسید. این حرکت به آن معناست که از دید شما بازار سوئیس وضعیت خوبی دارد و به همین دلیل، ارزش پول آن رو به افزایش است. بررسی درست و دقیق بازار فارکس می‌تواند شما را به سود قابل قبولی برساند. البته که همواره در چنین بازار‌هایی امکان ضرر و زیان نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که بازار فارکس، کاملاً غیرمتمرکز است. به عبارتی توسط هیچ سازمان، شخص و یا دولت مشخصی کنترل نمی‌شود. این نکته یکی از مزیت‌های این بازار به حساب می‌آید. در ادامه شما را با فارکس فکتوری فارسی و کاربرد آن آشنا می‌کنیم.

 

فارکس فکتوری فارسی چیست؟

حالا که با معنای فارکس آشنایی کلی پیدا کردید، باید بدانید که ورود به این بازار نیازمند اطلاعات کافی و دانش اقتصادی قابل قبول است. برای آن که متحمل ضرر و زیان نشوید، باید اخبار مربوط به بازار اقتصاد را دائماً چک کرده و به این ترتیب، سود و ضرر احتمالی در آینده را پیش‌بینی کنید. در بازار فارکس نمی‌توانید مقداری ارز خریداری کرده و منتظر بمانید تا ارزش آن افزایش یابد. در واقع فارکس یک بازار پویا و در جوش و خروش است. باید بتوانید با توجه به شواهد و مستندات، بهترین انتخاب را برای مبادله ارز‌ها داشته باشید. حال برای این که منبع موثقی برای اخبار اقتصاد دنیا وجود داشته باشد و از گسترش شایعات جلوگیری شود، سایت‌های معتبری در سطح جهانی فعالیت می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت‌ها، فارکس فکتوری است. پیش از آن که ویژگی‌های آن را بررسی کنیم، باید بدانید که سایت فارکس فکتوری از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ به همین دلیل تمام اطلاعاتی که می‌توانید در سایت فارکس فکتوری به دست‌آورید، در صفحه فارکس فکتوری فارسی به شما ارائه می‌شود. به این ترتیب اطلاعات را به زبان فارسی و به صورت ساده و روان در اختیار دارید.

 

این سایت اطلاعات و اخبار مربوط به بازار فارکس را در اختیار شما قرار می‌دهد. با یک بررسی ساده می‌توانید از وقایع بازار‌های مالی و وضعیت ارز‌ها با خبر شوید. این مسأله به شما در حفظ ارزش ارز‌هایتان کمک می‌کند. توجه داشته باشید که در چنین بازار‌هایی هیچ‌گاه نمی‌توان با تکیه بر شانس و بدون دانش جلو رفت. بنابراین بررسی منابعی چون فارکس فکتوری فارسی امری ضروری است که باید انجام شود.

 

فارکس فکتوری فارسی و دنیای بروکرهای فارکس

ارتباط فارکس و بروکر‌ها

ممکن است نام بروکر یا کارگزاری را خصوصاً در زمینه بورس زیاد شنیده باشید. آیا با کاربرد آن آشنا هستید؟ بروکر‌ها در واقع در هر بازاری نقش واسطه را ایفا می‌کنند. برای مثال زمانی که می‌خواهید در بازار بورس اقدام به خرید سهام یک شرکت کنید، ارتباط مستقیمی با آن شرکت ندارید. بروکر‌ها به عنوان یک واسطه در بازار بورس، ارتباط میان فروشنده و خریدار را فراهم می‌کنند. بروکر یک سازمان یا گروه واحد نیست؛ بلکه هر بازار بروکر‌ها یا کارگزاری‌های منحصر به فرد دارد. در فارکس نیز بروکر‌های فارکس وجود دارند که امکان تبادل ارز‌ها را فراهم کرده و به عنوان واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده ارز عمل می‌کنند. بروکر‌های گوناگونی در سراسر جهان وجود دارند که می‌توانید با توجه به پیشینه و اعتبارشان، آن‌ها را انتخاب کنید. در ادامه شما را با برخی از برروکر‌های فارکس آشنا خواهیم کرد.

 

معتبرترین بروکر‌های جهان

نخستین بروکری که به معرفی آن می‌پردازیم، بروکر آلپاری است. آلپاری یک کارگزاری جهانی است که به سبب پشتیبانی از زبان فارسی، محبوبیت زیادی در بین ایرانیان دارد و تعداد زیادی از افراد فارسی‌زبان به مبادله ارز در آن مشغولند. با وجود این که عمده فعالیت این کارگزاری در حیطه فارکس می‌باشد، اما در موارد دیگری چون طلا، نقره، ارز دیجیتال و سهام شرکت‌های بزرگ دنیا نیز فعال است. بروکر آلپاری یک کارگزاری خوش سابقه است که از سال ۱۹۹۸ مشغول فعالیت بوده و در این مدت توانسته نظر‌ها را به سمت خود جلب کند.

 

کارگزاری دیگری که در این قسمت می‌توانیم به آن اشاره کنیم، روبو فارکس است. بروکر روبو فارکس یک کارگزاری مطمئن است که از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را شروع کرده و طبق آمار به دست آمده، یکی از ۵ بروکر محبوب در بین ایرانیان است. نکته قابل توجه درباره این بروکر، ریسک کم و سودآوری نسبتاً مطمئن آن است. لازم به ذکر است که این بروکر در زمینه‌های دیگری از جمله طلا و نقره، ارز‌های دیجیتال و سهام نیز فعالیت می‌کند. این دو بروکر می‌توانند انتخاب خوبی برای قدم گذاشتن به دنیا فارکس باشند.

فارکس فکتوری فارسی و دنیای بروکرهای فارکس

کلام آخر

درآمدزایی و سرمایه‌گذاری این روز‌ها بیشتر به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و بسیاری از بازار‌های مالی محبوب، جنبه مجازی و غیرحضوری دارند. به سبب این پیشرفت روزافزون، داشتن اطلاعات مختصر درباره هر یک از این زمینه‌ها، شما را چند قدم جلو می‌برد. در این مقاله به ارائه توضیح کلی درباره بازار فارکس و معرفی فارکس فکتوری فارسی پرداختیم. هم‌چنین شما را با کارگزاری‌هایی مثل بروکر آلپاری آشنا کردیم. توجه داشته باشید که منابع ارائه اطلاعات صرفاً در جهت آگاه‌سازی شما تلاش می‌کنند و هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال ضرر و زیان احتمالی شما ندارند؛ بنابراین پیش از اقدام به مبادله ارز در بازار فارکس، از تکمیل بودن اطلاعات و سطح مطلوب مهارت خود مطمئن شوید. ‌امیدواریم این مطلب برایتان مفید و کاربردی باشد.

4.3/5 - (3 امتیاز)
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 1,019 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php