کد خبر : 18738 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۵

عکس جنازه حجر بن عدی واقعی نیست!

  این تصویر متعلق به یک شهروند سوری به نام محروس الشربجی است که در درگیری های اخیر در شهر حزه سوریه کشته شده است…سید حیدر فرزند سید محمد باقر حکیم رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق گفته است که با متولیان حرم حجر بن عدی گفتگو کرده است. آنها …

 

این تصویر متعلق به یک شهروند سوری به نام محروس الشربجی است که در درگیری های اخیر در شهر حزه سوریه کشته شده است…سید حیدر فرزند سید محمد باقر حکیم رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق گفته است که با متولیان حرم حجر بن عدی گفتگو کرده است. آنها گفته اند که قبر به عمق چند متر و بسیار عمیق حفر شده است. این قبر، با هدف رسیدن به جنازه، به عمق چند متر، حفر شده است تا به جنازه صحابی برسند اما اطلاعات دقیق و تایید نشده ای وجود ندارد که توضیح بدهد آیا به این جنازه رسیده اند یا نه؟

نماینده آیت الله سیستانی در کویت گفت: تصویر منتشر شده از جنازه حجر بن عدی صحابه پیامبر اسلام واقعی نیست.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه کویتی الوطن، محمد المهری افزود: خبرهای منتشر شده درباره انتقال جنازه حجر بن عدی به مکان غیرمعلوم نیز نادرست است.

چندی قبل شماری از افراط گرایان اسلامی مخالف حکومت سوریه، اقدام به تخریب حرم و حفر قبر “حجر بن عدی” یکی از صحابه پیامبر اسلامی در حومه دمشق کرده بودند. این اقدام با واکنش های زیادی روبه رو شد.

پس از آن شماری از رسانه ها از انتقال جنازه حجر به مکان دیگری یا انتشار تصاویری از جنازه بدون تغییر این صحابی خبرهایی را منتشر کرده بودند.

نماینده آیت الله سیستانی در کویت ادامه داد: برخی ها می گویند که این عکس منتشر شده، شبیه عکس عمرمختار است که به عنوان تصویری از حجر بن عدی منتشر شده است. این عکس، واقعی نیست.

مهری تاکید کرد: آنچه که در رسانه ها درباره انتقال جنازه صحابه پیامبر به مکان دیگری پس از نبش قبرش منتشر شده هم اطلاعات نادرستی است. برخی خبرها حکایت از آن دارد که افرادی که قبر حجر بن عدی را حفر کرده اند به جنازه ای نرسیده اند. این افراد چند متر حفر کرده اند اما به جنازه ای نرسیده اند.

وی افزود: سید حیدر فرزند سید محمد باقر حکیم رئیس اسبق مجلس اعلای اسلامی عراق گفته است که با متولیان حرم حجر بن عدی گفتگو کرده است. آنها گفته اند که قبر به عمق چند متر و بسیار عمیق حفر شده است. این قبر، با هدف رسیدن به جنازه، به عمق چند متر، حفر شده است تا به جنازه صحابی برسند اما اطلاعات دقیق و تایید نشده ای وجود ندارد که توضیح بدهد آیا به این جنازه رسیده اند یا نه.

همچنین شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) نیز اعلام کرد که بررسی هایش نشان می دهد که این تصویر باید متعلق به یک شهروند سوری به نام محروس الشربجی باشد که در درگیری های اخیر در شهر حزه سوریه کشته شده است و معلوم نیست با چه هدفی به صحابی حجر بن عدی (ره) نسبت داده شده است.

  برخی رسانه ها با انتشار این عکس ، مدعی شدند که تصویر ،مربوط به جنازه حجر بن عدی پس از خارج کردن از قبر است!

عکس جنازه حجر بن عدی واقعی نیست!

حرم “حجر بن عدی” قبل و بعد از تخریب و حفر قبر

عکس جنازه حجر بن عدی واقعی نیست!
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار سیاسی ، مجله خبری بازدید 265 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php