کد خبر : 13116 تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۶

عجیب ترین موجودات ۵۰۰ کیلویی‌ جهان

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از عجیب ترین موجوداتی که غالبا وزن های کمی دارند اما گاهی اوقات بنا به شراطی زندگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم می رسند. گراز احتمالا با انواع موجوداتی مانند گرازها آشنا هستید و می دانید که این موجودات از جمله حیوان های وحشی …

در این مطلب نگاهی داریم به تعدادی از عجیب ترین موجوداتی که غالبا وزن های کمی دارند اما گاهی اوقات بنا به شراطی زندگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم می رسند.

گراز

احتمالا با انواع موجوداتی مانند گرازها آشنا هستید و می دانید که این موجودات از جمله حیوان های وحشی محسوب می شوند و وزن آن ها غالبا ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم است. با اینکه گرازها وزن زیادی ندارند ولی بازهم می توانند انسان ها را از بین ببرند.

عجیب ترین موجودات ۵۰۰ کیلویی‌ جهان

با این توصیف هایی که شد شاید فکر کنید که بزرگترین گراز می تواند نهایتا ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشد اما چند سال پیش گرازی شکار شد که نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت. تصور حمله این گراز به یک انسان نیز بسیار ترسنام است.

کوسه نر

شاید با شنیدن اسم کوسه ترسی وجود شما را در بر بگیرد و این به خاطر آن است که بیشتر این موجودات را خون خوار فرض کرده ایم. کوسه ها انواع بسیار گوناگونی دارند و تنها برخی از گونه های آن به انسان ها حمله می کنند و به آن ها آسیب وارد می کنند.

یکی از بزرگترین و همچنین وحشی ترین نوع کوسه ها، کوسه های نر هستند. بیشترین حمله های به انسان ها را نیز همین کوسه ها انجام می دهند و غالبا وزنی نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم دارند. حال فرض کنید یک کوسه با وزن ۵۰۰ کیلوگرم در دریاها شنا کند و بخواهد به یک انسان حمله کند. البته این کوسه بزرگ بیشتر در اعماق اقیانوس زندگی می کند.

مقبره

شاید این روزها دیدن یک مقبره بسیار بزرگ و سنگین عجیب نباشد اما در سالیان بسیار دور و در رم باستان مقبره هایی وجود داشته است که وزنشان گاهی تا ۵۰۰ کیلوگرم هم رسیده است. این مقبره ها بیشتر از فلزات مختلف ساخته شدهاند ولی بازهم تصور اینکه در آن زمان این مقبره را چگونه جابه جا می کرده اند بسیار سخت است.

انسان

اما انسان ها نیز می توانند  گاهی آنقدر زیاده روی کنن که دیگر حتی نتوانند از جایشان هم تکان بخورند. در سال ۲۰۰۴ مردی به نام “پاتریک دوییل” به بیمارستانی مراجعه کرد و مشکل او نیز وزنش بود. در این بیمارستان او را وزن کردن و این مردی نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم وزن داشت. البته با این وزن او باز هم سنگین ترین مرد روی زمین نیست چرا که مردی به نام “جان براور” قبل از اینکه در سال۱۹۸۳ بمیرد نزدیک به ۶۰۰ کیلوگرم وزن داشت.

مجسمه ای از جنس کره

کره یکی از موادی است که هر روز از آن استفاده می کنیم و برخی حتی آن را به عنوان یکی از محبوبترین خوراکی های زندگی شان می دانند. مزرعه ای در پنسیلوانیا هرساله مسابقه ای با کره برگزار می شود و در آن مجسمه سازان با استفاده از میزان زیادی کره مجسمه هایی را خلق می کنند. در این مسابقه گاهی وزن مجسمه ها به ۵۰۰ کیلوگرم می رسد. در آخر مجسمه ها با دستگاه های مخصوص به سوخت مورد نیاز مزرعه تبدیل می شود.

ماشین

تا به اینجا وسایلی را دیدم که وزنی بیشتر از حد معمولی شان داشتند اما این بار به ماشین ها اشاره می کنیم که به طور متوسط ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارند و سبکترین خودروها نیز ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارند. اما دانشمندان همچنان در رویای ساختن خودروای با وزن بسیار کم و نزدیک به ۵۰۰ کیلوگرم است.  این خودروها می توانند اینده حمل و نقل ها را متحول کنند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 316 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php