کد خبر : 164123 تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

عادت های بسیار نادرست افراد در زندگی

برخی عادت ها در سال های اول زندگی شکل می گیرد و به مرور زمان همه چیز تغییر پیدا می کند. اما از کجا باید بدانیم که کدام شیوه ها از رده خارج شده و کدام همچنان تأیید شده و علمی است؟ محققان پس از انجام بررسی بین حدود ۵۰۰ …

عادت های بسیار نادرست افراد در زندگی

برخی عادت ها در سال های اول زندگی شکل می گیرد و به مرور زمان همه چیز تغییر پیدا می کند. اما از کجا باید بدانیم که کدام شیوه ها از رده خارج شده و کدام همچنان تأیید شده و علمی است؟ محققان پس از انجام بررسی بین حدود ۵۰۰ داوطلب مرد، یک فهرست از چند روش منسوخ شده، تهیه و جایگزین های آن را معرفی کردند.

*روزی چند بار مسواک می زنید؟
روزی یک بار(۲۸ درصد)
پس از هر وعده غذایی (۶ درصد)
صبح و عصر (۶۶درصد)
اگر دندان را صبح و شب مسواک می زنید، پس چرا هنگام ظهر مسواک نمی زنید؟ زیرا ضربه های اضافه می تواند مینای دندان را از بین ببرد، به خصوص اگر برای ناهار غذای اسیدی میل کرده باشید. این یعنی که با وجود عمل مفید مسواک زدن، شاید به دندان ها آسیب برسانید و دندان ها به خرابی، بیماری لثه و ساییدگی مستعد شود. مسواک زدن روزی سه بار زیاد است و در مقابل مسواک زدن روزی یک بار هم کافی نیست. مگر این که روش عالی برای مسواک زدن داشته باشید که خیلی از ما نداریم. بنابراین روزی دو بار هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. وسط روز از نخ دندان استفاده کنید.

*برای تب بالا چه باید کرد؟
قرص OTC برای پایین آوردن تب مصرف کنید (۴۴ درصد)
از کمپرس سرد استفاده کنید (۶ درصد)
بگذارید روند طبیعی اش را طی کند (۵۰ درصد)

تب علامت بیمار بودن نیست بلکه علامت این است که بدن در حال تلاش است تا خود را بهبود دهد اما چگونه؟
افزایش تنها یک تا ۲ درجه دمای بدن، میزان تولید سلول های ایمنی را افزایش می دهد و در برابر مقابله با عفونت به بدن کمک می کند. طبق تحقیقات ۴۴درصد افرادی که در این موقعیت قرص مصرف می کنند و ۶ درصدی که سعی می کنند بدن را خنک کنند در واقع در این جنگ طرف عفونت را می گیرند. زمانی که تب دارید، بدن می لرزد تا به مکان گرم تری بروید از جمله زیر پتو، کاری که بدن از شما می خواهد انجام دهید. اما اگر تب به ۳۹٫۵ درجه سلسیوس یا بیشتر برسد و بیش از ۳ روز ادامه داشته باشد باید به پزشک مراجعه کنید.

*زخم را چگونه تمیز و درمان می کنید.
با آب بشویید و سپس باند پیچی کنید (۲۹ درصد)؛
بگذارید هوا بخورد تا پوست خشک روی زخم ایجاد شود(۴۰ درصد)؛
با هیدروژن پیروکسید تمیز کنید(۳۱ درصد).

همه این روش ها نادرست است. ۴۰ درصد افراد فکر می کنند نیاز به باندپیچی نیست چون زخم آن ها را به یک اسکار زشت تبدیل خواهد کرد. به افرادی که زخم را باز می گذارند، باید گفت، این امر روند بهبود را طولانی تر خواهد کرد و احتمال به جا ماندن اثر زخم نیز وجود دارد. هیدروژن پروکسید نیز نمی تواند باکتری ها را از بین ببرد. پمادهای آنتی بیوتیک «OTC»، نیز واکنش پوستی به وجود می آورد. بنابراین ابتدا دست ها را خوب بشویید، سپس زخم را با آب بشویید، سپس روی آن وازلین بمالید تا مرطوب بماند. در آخر زخم را باندپیچی کنید.

  برای تسکین موقت کمردرد استفاده از کمپرس گرم مناسب است.

*با کمردرد چگونه کنار می آیید؟
مصرف قرص مسکن مانند استامینوفن (۱۲ درصد)
استفاده از کمپرس یخ، سپس کمپرس گرم (۱۴درصد)؛
سعی می کنم حرکت داشته باشم (۷۴ درصد).

این نکته به نظر منطقی است زمانی که درد دارید، مسکن بخورید. اما کمردرد منطق نمی شناسد. نتایج بررسی ها نشان می دهد مصرف قرص استامینوفن برای تسکین درد قسمت تحتانی کمر مانند خوردن حبه قند است. کمپرس گرم می تواند تسکین موقت ایجاد کند و کمپرس سرد هنوز قابل اطمینان نیست تنها راه، حرکت کردن است. نترسید و کمی تحرک داشته باشید زیرا این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. با فعالیت های آرام مانند پیاده روی شروع کنید. سپس کم کم فعالیت را شدت دهید.

*چگونه در طول روز به بدن آب رسانی می کنید؟
روزی ۸ لیوان آب مصرف می کنم (۵۲ درصد)؛
زمانی که تشنه ام، آب می خورم (۲۰درصد)؛
هر چه ادرارآور است می خورم (۲۶ درصد).

آب برای بدن مفید است؛ اما به گفته محققان میزان مصرف آب به میزان فعالیت، برنامه غذایی، سن، آب و هوا بستگی دارد. بنابراین شاید ۸ لیوان کمتر یا بیشتر نیاز پیدا کنید.
اما به جای آمار گرفتن میزان مصرفی مایعات، تعداد دفع ادرار را محاسبه کنید. پنج بار دفع ادرار در روز نشانه کافی بودن آب بدن است. رنگ ادرار نیز باید زرد کمرنگ باشد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 442 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php