کد خبر : 264314 تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

طالع بینی چینی چیست و چه تاثیری بر آینده شما دارد؟

طالع بینی چینی چیست و چه تاثیری بر آینده شما دارد؟ آیا تا به حال چیزی در مورد زودیاک چینی شنیده اید؟ زودیاک کمربندی فرضی است که برای افلاک کیهانی در نظرگرفته می شود. آیا می دانید نماد زودیاک شما چیست؟ به عنوان مثال اگر به یک چینی بگویید که …

طالع بینی چینی چیست و چه تاثیری بر آینده شما دارد؟

طالع بینی چینی چیست و چه تاثیری بر آینده شما دارد؟

آیا تا به حال چیزی در مورد زودیاک چینی شنیده اید؟ زودیاک کمربندی فرضی است که برای افلاک کیهانی در نظرگرفته می شود. آیا می دانید نماد زودیاک شما چیست؟ به عنوان مثال اگر به یک چینی بگویید که نماد سال تولد من میمون است، او بلافاصله می داند که سن شما یکی از ارقام 24، 36، 48 و یا 60 ساله است.

سوال در مورد نماد زودیاک یک روش مودبانه برای سوال پرسیدن در مورد سن یک شخص است. زمانی که نماد زودیاک شما مشخص شود، مشخصاتی همچون شخصیت، چشم انداز شغلی، نحوه عملکرد در یک سال معین و … مشخص می شود و در حقیقت مورد قضاوت قرار می گیرید.

حتی در صورتی که نماد سال و یا ماه تولد خودتان و همسرتان را به اشتراک بگذارید، فرد مقابل تصویری در مورد زندگی خصوصی تان در ذهنش ترسیم می کند. شاید با خودتان بگویید که من به طالع بینی چینی اعتقادی ندارم، اما از آنجایی که یک چهارم جمعیت جهان تحت تاثیر این طالع بینی قرار می گیرند، بد نیست که اطلاعاتی در این مورد کسب کنید.

اول از همه میخواهیم ببینیم که واقعا زودیاک چینی چیست؟ بسیاری از غربی ها به زودیاک رومی-چینی فکر می کنند، نشانه هایی که به 12 ماه تقسیم می شوند. اما زودیاک چینی متفاوت است. این یک چرخه ۱۲ ساله برچسب گذاری شده با حیوانات است که با موش شروع و با خوک تمام می شود و هیچ ارتباطی با صور فلکی ندارد. به عنوان مثال، اگر در سال 1975 به دنیا آمدید، یک خرگوش هستید. چینی ها بر اساس نیروی “یانگ” درونی، پنج عنصر و 12 حیوان زودیاکی، یک چارچوب تئوری پیچیده ایجاد کرده اند.

در طول هزاران سال، این فرهنگ پرطرفدار بر تصمیمات مهم مردم مانند نامگذاری، ازدواج، زایمان و نگرش و رفتار نسبت به یکدیگر تأثیر گذاشته است و برخی از مفاهیم آن بسیار شگفت ‌انگیز هستند.

چینی ها معتقدند که حیوانات خاص بهتر از بقیه حیوانات هستند. به همین خاطر است که والدین سال های خاصی را برای فرزندآوری انتخاب می کنند، زیرا آنها معتقدند تلاش تیمی با ترکیب مناسب حیوانات می تواند باعث موفقیت خانواده ها شود.

ما حتی هنگام ورود به روابط عاشقانه به زودیاک مراجعه می کنیم. به عنوان مثال روابط عاشقانه خوک با ببر، بز و خرگوش روابط بسیار خوبی است. مردم چین معتقدند برخی از حیوانات دشمنان ذاتی یکدیگر هستند. به عنوان مثال یک خوک همیشه باید در رابطه با یک مار مراقب باشد.

ما اعتقاد داریم که برخی حیوانات از بقیه خوش شانس تر هستند، مانند اژدها. بر خلاف سنت های غربی، اژدهای چینی سمبل قدرت، توانایی و ثروت است. همه آرزو دارند که نماد زودیاک فرزندشان اژدها باشد.

قطعا والدین جک ما، مدیرعامل شرکت علی بابا، به داشتن چنین فرزندی افتخار می کنند. و آنها تنها نیستند. در سال 2012 که سال اژدها بود، میزان زاد و ولد در چین، هنگ کنگ و تایوان پنج درصد افزایش یافته است. این یعنی یک میلیون کودک دیگر که متولد سال اژدها هستند! با توجه به این که همه ترجیح می دادند فرزندشان پسر باشد، نسبت پسر به دختر در آن سال 120 به 100 بود. وقتی این پسران اژدها بزرگ شوند، در روابط عشقی و بازار کار با رقابت شدیدتری روبرو خواهند شد.

براساس گفته های بی بی سی و مطبوعات دولتی چین، ژانویه سال 2015 اوج زایمان سزارین بود. حتما می خواهید بدانید چرا؟ چون این ماه، آخرین ماه از سال اسب بود. دلیل سزارین کردن آن ها این نیست که آنها سال اسب را خیلی دوست دارند، بلکه به این دلیل بود که آن ها سعی می کردند از داشتن بچه های بدشانس متولد سال بز جلوگیری کنند.

اگر متولد سال بز هستید، ناراحت نشوید، افراد معروف و موفق زیادی هستند که متولد این سال هستند.

ببر هم به دلیل طبیعت دمدمی و بی ثباتی که دارد، یکی دیگر از حیوانات نامطلوب است. بسیاری از مناطق چین در آن سال ها شاهد کاهش شدید میزان زاد و ولد بودند. البته بیایید از بعد دیگر نگاه کنیم، از آنجا که رقابت بین متولدین سال بز و ببر به مراتب کمتر است شاید بتوانیم آن ها را افرادی خوش شانس تلقی کنیم.

وقتی که به لیست 300 نفر از ثروتمندترین افراد برتر جهان در فوربس نگاهی بیندازیم، می بینیم که نامطلوب ترین حیوان ها یعنی بز و ببر در صدر جدول قرار دارند، حتی بالاتر از اژدها. بنابراین شاید خیلی بهتر باشد که رقابت کمتری داشته باشیم.

و اما به عنوان نکته آخر: خوب است بدانید که بسیاری از مردم چین تصمیمات سرمایه گذاری خود را بر اساس فهرست نشانه های زودیاک می گیرند. اگرچه اعتقاد و سنت نشانه های زودیاک به بیش از هزاران سال پیش برمی گردد، اما روند استفاده از آن در تصمیم گیری های مهم تا چند دهه گذشته واقعاً اتفاق نیفتاده بود. چینی های قدیم آنقدر سرگرم نجات از فقر و خوشکسالی و قحطی و بیماری بودند که کاملا از این نشانه ها غافل شده بودند.

و اکنون مردم چین زمان، ثروت و فناوری برای ایجاد یک زندگی ایده آل که همیشه می خواستند را دارند. تصمیم جمعی که توسط 1.3 میلیارد نفر اتخاذ شده است، باعث نوسان اقتصاد و تقاضا برای همه چیز، از خدمات درمانی و آموزش گرفته تا دارایی و کالاهای مصرفی شده است. از آنجا که چین چنین نقش مهمی را در اقتصاد جهانی و ژئوپلیتیک ایفا می کند، تصمیماتی که بر اساس زودیاک و سایر رسم های چینی گرفته می شود در نهایت بر همه مردم جهان تأثیر می گذارد.

آیا متولد سال میمون هستید؟ شاید جالب باشد که بدانید میمون ها باهوش، کنجکاو، خلاق و بدجنس هستند.

1.5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : ریپوتاژ ، فال بازدید 1,262 بار
برچسب ها :
دیدگاهتان را بنویسید

css.php