کد خبر : 53342 تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۱

صاحبان این شغل ها چاق نمی شوند!

در حالت کلی کار کردن برای تامین زندگی، سلامت جسم و روح، بالا رفتن اعتماد به نفس، بیشتر شدن روابط اجتماعی و کسب تجربه‌های گوناگون خوب و در عین حال لازم است. به گزارش میهن فال به نقل از نامه، شاعر حق داشته است که بگوید «برو کار می‌کن مگو …

در حالت کلی کار کردن برای تامین زندگی، سلامت جسم و روح، بالا رفتن اعتماد به نفس، بیشتر شدن روابط اجتماعی و کسب تجربه‌های گوناگون خوب و در عین حال لازم است.

صاحبان این شغل ها چاق نمی شوند!

به گزارش میهن فال به نقل از نامه، شاعر حق داشته است که بگوید «برو کار می‌کن مگو چیست کار، که سرمایه زندگانیست کار» کار کردن علاوه بر اینکه زندگی را تامین می‌کند، به همه اعتماد به نفس و استقلال می‌دهد. بگذریم از اینکه بعضی از شغل‌ها به معنای واقعی کاذب هستند و خیر چندانی برای بشریت ندارند اما در حالت کلی کار کردن برای تامین زندگی، سلامت جسم و روح، بالا رفتن اعتماد به نفس، بیشتر شدن روابط اجتماعی و کسب تجربه‌های گوناگون خوب و در عین حال لازم است. اما متاسفانه این روزها پشت میزنشینی، زل زدن طولانی مدت به مانیتور و عدم تحرک در محیط‌های کاری رفته‌رفته تبدیل به مشکلی شده است که به زودی دامن خیلی‌ها را می‌گیرد. ساعت‌ها تکیه دادن به صندلی اداره یا به اصطلاح پشت میزنشینی اگرچه کمی باکلاس به نظر می‌رسد اما خیری برای سلامتی و تناسب اندامتان ندارد. بعضی از مشاغل مانند کشاورزی، پرستاری و … برای سلامتی و تناسب اندام سود بیشتری دارند.

پستچی‌ها؛ رژیم غذایی سالم و دور از پرخوری

تا حالا به این فکر کرده‌اید که پستچی‌ها و یا مامورین زحمتکش اداره‌های آب، برق و تلفن برای رساندن نامه‌ها و یا قبوض چند کیلومتر راه می‌روند؟ از قدیم الایام پستچی‌های زحمتکش با پای پیاده، دوچرخه و یا موتور و ماشین جابجا می‌شدند تا نامه‌ها و محموله‌های پستی را به دست صاحبانشان برسانند. البته ناگفته پیداست پستچی‌ها و یا قبض‌رسان‌هایی که پیاده و یا با دوچرخه وظیفه‌شان را انجام می‌دهند در چهارچوب مشاغل سالم قرار می‌گیرند. به هر حال، این زحمتکش‌های عزیز بیشتر روز را در هوای آزاد به سر می‌برند، به همین دلیل هم کمتر احساس گرسنگی می‌کنند و پرخوری نمی‌کنند و سالم‌تر هستند.

کشاورزان؛ ذوق، صبرو تحمل بالا و بدن متناسب

اگر تعداد آشپزهای لاغر کم است، بدون شک تعداد کشاورزهای چاق کمتر است. اصلا این شغل مهم را دست کم نگیرید. کشاورزها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و تمام روز کاریشان را در هوای آزاد و در حال جنب و جوش و فعالیت هستند. درست است که ظهور فناوری کار این افراد را ساده‌تر از گذشته کرده است اما با این حال کشاورزها این شانس را دارند که در طول روز با عناصر چهارگانه خلقت در ارتباط باشند. هر کسی نمی‌تواند کشاورز باشد، این حرفه ذوق و استعداد می‌خواهد و تحمل. اگر کسی از روی علاقه شخصی این حرفه را برگزیده باشد باید بداند که یکی از سالم‌ترین و خوش‌اندام‌ترین‌ها خواهد شد. واقعیت این است که کار کردن در هوای آزاد و در دل طبیعت زندگی شاد و سالم‌تری برای افراد رقم می‌زند.

مربی ورزش؛ شاد و خوش‌اندام

آدم وقتی قدم به باشگاه می‌گذارد و مربی‌ها را می‌بیند به اولین چیزی که فکر می‌کند این است که آیا من هم روزی مثل او خواهم شد؟ به ندرت می‌شود مربی ورزشی را دید که بی‌حال و مریض احوال باشد و یا اینکه تناسب اندام نداشته باشد. مربی‌های ورزشی معمولا انسان‌های شاد و سرحال و خوش‌تیپی هستند. همه ما انتظار داریم مربی ورزش پا به پایمان ورزش کند. البته آنها نیز همین انتظار را بر آورده می‌کنند و در هر جلسه ورزشی پا به پای شاگردان‌شان می‌دوند و همراه آنها عرق می‌ریزند. مربی‌ها به میزان زیادی آب می‌نوشند، غذاهای سالم می‌خورند و به اندازه کافی تحرک دارند، به همین دلیل هم چاقی و بیماری‌ها از آنها دور می‌شود.

نظامی‌ها؛ آمادگی جسمی و روحیه قوی

شاید با دیدن این آیتم تعجب کرده و پیش خود می‌گویید جان نظامی‌ها که همیشه در خطر است. حق با شماست. نظامی‌هایی که در میدان جنگ هستند بدون شک هر لحظه در معرض خطر و حتی مرگ قرار دارند. اما همه نظامی‌ها که هر روز در ماموریت و جبهه‌های جنگ نیستند اما چرا نظامی بودن جزو سالم‌ترین شغل‌ها و نظامی‌ها جزو خوش اندام‌ترین افراد جامعه هستند؟ یک نظامی باید همیشه روی فرم باشد؛ بنابراین باید هر روز ورزش کند و تمرین‌های آمادگی جسمانی بسیار سختی را انجام دهد. علاوه بر این، نظامی‌ها زمان زیادی در هوای بیرون هستند، روحیه گروهی بالایی دارند و مجبورند نظم و اصول خاصی را رعایت کنند. از این گذشته نظامی‌ها شکم‌شان را در فست‌فودها پر نمی‌کنند و همان چیزی را که در پادگان‌ها سرو می‌شوند می‌خورند. هرچه باشد غذایشان باز بهتر از غذاهای فست‌فودی سرشار از چربی و قند و نمک است.

خدمتکار و نظافتچی؛ لاغر و پرتکاپو

کسانی که در کارهای خدماتی فعالیت می‌کنند و کارهایی مانند نظافت منزل انجام می‌دهند، همیشه افراد لاغرتری هستند. با وجود اینکه کارهای خانه و نظافت مشکلاتی برای کمر ایجاد می‌کند اما با این حال، این افراد مدام در حال تکاپو و جنب و جوش هستند. از طرف دیگر این افراد مجبورند در مدت زمان کوتاهی کارهای زیادی انجام دهند و به همین دلیل زمان کمتری برای ریزه‌خواری و یا پرخوری دارند؛ بنابراین چاقی از این افراد دور است. البته این افراد باید بیشتر به وضعیت سلامتی و تغذیه خود برسند تا بعد از مدتی بدنشان دچار فرسودگی نشود.

غریق نجات‌ها؛ آمادگی جسمی و قدرت واکنش بالا

اگر عاشق دریا هستید، شخصیت برون‌گرا و اجتماعی دارید و می‌خواهید سالم و خوش‌هیکل باشید، می‌توانید غریق نجات شوید. غریق نجات‌ها برای نجات دادن جان یک انسان مجبورند ورزش‌های سختی انجام دهند و آمادگی جسمانی بالایی داشته باشند. این گونه نیست که همیشه روی صندلی بلندی کنار دریا بنشینند و نگاه کنند. آنها مدام گوش به زنگ هستند و باید آماده باشند. برای کسب این آمادگی جسمانی نیز مدام شنا می‌کنند و می‌دوند. در واقع این ورزش‌ها بخشی از حرفه غریق نجاتی است. برای همین هم غریق نجات‌ها افراد سالم و خوش‌هیکلی هستند.

کارگران ساختمان؛ بنیه قوی و قدرت بدنی زیاد

کار کردن در بخش ساخت و ساز نیاز به بنیه قوی و شرایط بدنی خوب دارد. در واقع کار کردن با مصالح سنگین، کار کردن با دریل و کلا کارهای فیزیکی این چنینی اصلا ساده نیست. کارگرهای ساختمان مدام در حال تکاپو هستند، به همین دلیل هم امکان چاقی آنها خیلی پایین و حتی صفر است چرا که نه! اگر می‌خواهید کمی چربی بسوزانید، می‌توانید چند روزی هم که شده این حرفه را امتحان کنید.

پرستاران؛ فعال و سالم

پرستارها در طول روز کاری‌شان استراحت و یکجا نشستن ندارد. آنها مدام در حال رسیدگی به بیمارها هستند و از این اتاق به آن اتاق در حال رفت و آمد. پرستارها مجبورند بیمارها را بلند کنند، پا به پای آنها راه بروند، به مشکلات آنها رسیدگی کنند، در ساعت‌های مختلفی بیدار بمانند و خلاصه اینکه مدام فعال باشند. برای همین هم اضافه وزن و چاقی از آنها دور است.

کارگران اسباب‌کشی؛ کالری‌سوزی بالا

مستاجرهایی که هر سال مجبورند اسباب و اساس خود را جمع کرده و به خانه دیگری نقل مکان کنند بهتر می‌دانند که اسباب‌کشی چه کار سخت و طاقت‌فرسایی است. بدون شک، این افراد فردای اسباب‌کشی احساس خستگی و کشیدگی عضلات را به خوبی احساس می‌کنند. کارگرهای حرفه‌ای اسباب‌کشی به دلیل شغلی که دارند به راحتی کالری می‌سوزانند و گرفتار اضافه وزن و مشکلات بعدی آن نمی‌شوند. البته امکان مشکلاتی مانند کمردرد برای این افراد زیاد است، به همین دلیل لازم است تا جایی که می‌توانند بهداشت کاری خود را رعایت کنند.

کارشناسان تغذیه؛ متناسب و خوش‌تیپ

به ندرت یک متخصص تغذیه را می‌بینید که خودش گرفتار اضافه وزن باشد. از ما به شما نصیحت اگر متخصص تغذیه‌ای را دیدید که چاق است به تخصص او شک کنید. چه کسی بهتر از یک متخصص تغذیه خواص و میزان کالری‌های مواد غذایی را می‌داند و راه و چاه کنترل وزن را بلد است؟ برای همین هم متخصصان تغذیه همیشه افراد سالم و خوش‌تیپی هستند.

پرستار و معلم ورزش بچه‌ها‌؛ شاد و سرحال

پرستارهای بچه مدام به دنبال بچه‌ها می‌دوند و با آنها بازی می‌کنند، به همین دلیل نمی‌توانند چاق یا کسل و ناخوش احوال باشند. معلم‌های ورزش هم هر روز با ده‌ها بچه سر و کله می‌زنند و وظیفه تعلیم آنها را بر عهده دارند. بدون شک شما هم خاطرات زیادی از معلم ورزش‌تان دارید. معلم‌های ورزش افراد شاد، سرحال و خوش اندامی هستند.

پیشخدمت‌های رستوران؛ مهارت در حفظ تعادل

به ندرت پیش می‌آید که پیشخدمت‌های رستوران یکجا بند شوند. حتما دیده‌اید که پیشخدمت‌ها چطور با یکدست چندین بشقاب را حمل می‌کنند؟ آنها مدام از این میز به آن میز می‌روند و سفارش مشتری‌ها را می‌گیرند و سرویس می‌دهند، به همین دلیل هم کالری زیادی می‌سوزانند. اگر شما هم مدتی است که بیکار هستید و البته کمی اضافه وزن پیدا کرده‌اید، می‌توانید این شغل را انتخاب کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 285 بار
دیدگاهتان را بنویسید

فاطمه در تاریخ 10 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

من خودم نظافتچی هستم وزنم 47 کیلو هست 22 سالمه

سحر در تاریخ 3 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

البته بیولوژیست ها (زیست شناس ها) و پزشکان رو هم باید اضافه کرد. چون اونقدر درباره جزئیات بدن و بیماریها می خونن که جرات نمی کنن چاق بشن و از اون طرف بیماریهای خطرناک و کشنده بگیرن. خودم پرستار هستم و در بیمارستان می بینم مخصوصا اونهایی که بیولوژی خوندن چون علاوه بر موارد بالا بیوشیمی و واکنشهای شیمیایی و فیزیکی بدن رو به تفضیل می خونن بیشتر از بقیه احتیاط می کنن …

css.php