کد خبر : 4370 تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۸:۳۵

شکایت از مایکروسافت به خاطر کاشی های زنده در ویندوز ۸

تنها چند روز پس از رونمایی از ویندوز ۸ و ویندوزفون ۸، حالا شرکتی به نام سرفکست (SurfCast) از مایکروسافت به خاطر کپی برداری از ایده آنها شکایت کرده است. این شکایت در ارتباط با کاشی های دینامیکی می باشد که در نسخه جدید ویندوز مورد استفاده قرارگرفته است. این …

شکایت از مایکروسافت به خاطر کاشی های زنده در ویندوز ۸

تنها چند روز پس از رونمایی از ویندوز ۸ و ویندوزفون ۸، حالا شرکتی به نام سرفکست (SurfCast) از مایکروسافت به خاطر کپی برداری از ایده آنها شکایت کرده است.

این شکایت در ارتباط با کاشی های دینامیکی می باشد که در نسخه جدید ویندوز مورد استفاده قرارگرفته است. این کاشی ها آیکون هایی مستطیلی یا مربعی در صفحه آغازین ویندوز جدید هستند که لینک هایی به اپلیکیشن ها، وب سایت ها، تماس ها و … رافراهم می کنند.

سرفکست در وب سایتش، خود را طراح تکنولوژی سیستم های عامل معرفی می کند و معتقد است که تکنولوژی کاشی های زنده (Live Tiles) را اولین بار در دهه ۱۹۹۰ ایجاد کرد.

مایکروسافت در بیانیه ای آورده است که “اطمینان” دارد در دادگاه اثبات خواهد کرد که ادعای سرفکست بی اساس بوده و مایکروسافت “تجربه کاربر منحصر به فردی” خلق کرده است.

بر خلاف آیکون های مرسوم، کاشی های زنده اطلاعات فعال و متغیری در ارتباط با عناصری که به آن لینک می شوند مثل تعداد پیغام های خوانده نشده در ایمیل کاربر و هشدارهایی در مورد نوتیفیکیشن های جدید در حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی ارائه می دهند.

کاشی های زنده ویژگی ای کلیدی در تمامی ورژن های جدید ویندوز است.البته مایکروسافت اولین بار از این کاشی ها در ویندوز ۷ استفاده کرده بود. در واقع کاشی های زنده به کاربران اجازه می دهد در اسمارت فون ها و تبلت های با صفحه نمایش لمسی یا تاچ اسکرین از سیستم عامل خود استفاده بهینه کنند.

در حال حاضر سیستم عامل های اندروید گوگل و آی او اس اپل عمده ترین سیستم عامل های مورد استفاده در تبلت ها و اسمات فون ها است، و مایکروسافت امیدوار است بتواند با ویندوز ۸ به سلطه آنها پایان دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : فناوری اطلاعات بازدید 298 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php