کد خبر : 266800 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز در ایالات متحده آمریکا برای دومین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت. به گزارش میهن فال به نقل از مهر، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین هفته پیاپی …

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت

شمار دکل‌های حفاری آمریکا کاهش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز در ایالات متحده آمریکا برای دومین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

به گزارش میهن فال به نقل از مهر، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد: شرکت‌های انرژی آمریکا برای دومین هفته پیاپی شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال را کاهش دادند،

چراکه تولیدکنندگان نفت پس از سقوط قیمت‌های نفت به دلیل تضعیف تقاضای ناشی از محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از احداث دکل‌های جدید خودداری می‌کنند.

شرکت بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) خود آورده است: با کاهش ۳۵ دستگاه، شمار مجموع دکل‌های حفاری در هفته منتهی به هشتم مه (جمعه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) به ۳۳۹ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید.

کمترین تعداد دکل‌هایی که پیش از این ثبت شده، ۳۷۴ دستگاه بوده است که به هفته منتهی به هشتم ماه مه (جمعه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه) مربوط می‌شود.

شمار کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، با کاهش ۳۳ دستگاه به ۲۹۲ دستگاه، کمترین تعداد از سپتامبر ۲۰۰۹ رسید.

تحلیلگران مؤسسه اطلاعات حفاری انوروس در این باره گفتند: تعداد دکل‌های موجود در ایالات متحده از ابتدای سال ۵۲ درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شرکت‌ها برای بقیه سال نیز به کاهش تعداد دکل‌ها ادامه دهند و از فعال کردن بسیاری از دستگاه‌های جدید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خودداری کنند.

شمار کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، با کاهش ۳۴ دستگاه به ۲۵۸ دستگاه، کمترین تعداد از جولای ۲۰۰۹ رسید.

این در حالی است که براساس داده‌های بیکرهیوز که از سال ۱۹۸۷ موجود است، تعداد دکل‌های حفاری گاز با یک دستگاه کاهش به ۷۹ دستگاه یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده رسید.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی جهان ، مجله خبری بازدید 413 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php