کد خبر : 98814 تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰

شایع ترین علت از کار افتادگی کلیه

یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروها می‌تواند منجر به نارسایی کلیه شود، گفت: مصرف بی رویه مسکن‌ها به ویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث از کار افتادگی کلیه شود. به گزارش میهن فال به نقل از جام نیوز، دکتر بهروز برومند، فوق تخصص بیماری‌های …

یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی با بیان اینکه مصرف خودسرانه داروها می‌تواند منجر به نارسایی کلیه شود، گفت: مصرف بی رویه مسکن‌ها به ویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث از کار افتادگی کلیه شود.

شایع ترین علت از کار افتادگی کلیه

به گزارش میهن فال به نقل از جام نیوز، دکتر بهروز برومند، فوق تخصص بیماری‌های کلیه و نفرولوژی اظهار داشت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک‌ها که برای درمان عفونت به کار می‌رود می‌تواند عامل مهمی برای از کار افتادگی و نارسایی کلیه‌ها باشد.

وی همچنین به دیابت اشاره کرد و افزود: 25 درصد مبتلایان به نارسایی کلیه در اثر درمان نادرست دیابت دچار این عارضه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دیابت قابل پیشگیری است، خاطرنشان کرد: دیابت معمولا بدون علامت است و 50 درصد مبتلایان از این امر مطلع نیستند، بنابراین رعایت رژیم غذایی و پرهیز از پرخوری و مراجعه به پزشک برای چکاپ در پیشگیری از ابتلا به دیابت و به دنبال آن نارسایی کلیه موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که مصرف آب زیاد می‌تواند برای کلیه‌ها مفید باشد، تصریح کرد: خوردن آب در حد رفع تشنگی توصیه می‌شود و زیاد خوردن آن نیز به کلیه‌ها آسیب می‌رساند، بنابراین با پیاده روی و افزایش سطح آگاهی نسبت به کلیه‌ و بیمار‌هایی که سبب نارسایی آن می‌شوند، می‌توان در ارتقای سلامت جسم گام برداشت.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 541 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php