کد خبر : 269647 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۴۱

سپتوپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

جراحی زیبایی بینی تنها منحصر به رینوپلاستی نیست و انواع دیگری از جراحی‌ها نیز به منظور بهبود زیبایی بینی کاربرد دارند. یکی از متداول‌ترین جراحی‌های بینی، سپتوپلاستی است که به منظور بهبود انحراف بینی صورت می‌گیرد. علت این مسئله نیز آن است که انحراف بینی یا همان انحراف تیغه میانی …

سپتوپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

جراحی زیبایی بینی تنها منحصر به رینوپلاستی نیست و انواع دیگری از جراحی‌ها نیز به منظور بهبود زیبایی بینی کاربرد دارند. یکی از متداول‌ترین جراحی‌های بینی، سپتوپلاستی است که به منظور بهبود انحراف بینی صورت می‌گیرد. علت این مسئله نیز آن است که انحراف بینی یا همان انحراف تیغه میانی بینی یک عارضه شایع است که حتی افراد زیادی تنها به این دلیل عمل رینوپلاستی را انجام می‌دهند.

سپتوپلاستی را می‌توان توام با رینوپلاستی و به منظور زیبایی کلی بینی انجام داد؛ اما کسانی که مایل نیستند عوارض جراحی بینی را بپذیرند یا تمایلی به رینوپلاستی ندارند، می‌توانند از سپتوپلاستی استفاده کنند. کلینیک زیبایی خانه سفید به عنوان بهترین کلینیک جراحی زیبایی بینی در کشور، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کند.

 

منظور از جراحی سپتوپلاستی چیست؟

سپتوم تیغه میانی بینی است که از جنس استخوان و غضروف بوده و سوراخ بینی را به دو قسمت جداگانه تقسیم می‌کند. زمانی که سپتوم انحراف داشته باشد و به یک طرف بینی تمایل پیدا کند، مشکلاتی را از نظر تنفسی و زیبایی به وجود می‌آورد. بنابراین عمل جراحی سپتوپلاستی به منظور ترمیم اختصاصی سپتوم طراحی شده است تا بتواند مشکلات مربوط به این عارضه را از بین ببرد.

برخی افراد ممکن است با انحراف بینی متولد شوند، اما برخی افراد نیز ممکن است در اثر آسیب‌ها به این عارضه دچار شوند. معمولاً انحراف تیغه بینی باعث کوچک شدن یکی از مجراها نسبت به دیگری می‌شود و در موارد معدود ممکن است باعث نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی شود؛ چرا که تیغه در ابتدای خود انحراف ندارد و در قسمت‌های انتهایی دچار انحراف می‌شود. این مسئله باعث دشوار شدن تنفس یا حتی درد صورت می‌شود.

سپتوپلاستی تنها راه درمان انحراف سپتوم است که تیغه بینی را کاملاً صاف می‌کند و آن را از نظر ظاهری به حالت طبیعی باز می‌گرداند.

 

عوامل موثر بر انحراف بینی

انحراف بینی ممکن است به صورت مادرزادی همراه فرد باشد یا اینکه به دلیل ضربه در دوران کودکی و یا تصادف و حوادث به وجود آمده باشد. اگرچه درمان انحراف بینی در هر صورت با استفاده از سپتوپلاستی ممکن است، اما روش درمان آن با توجه به عامل اختلال متفاوت خواهد بود.

پزشک جراح با توجه به شرایط بیمار و وضعیت انحراف می‌تواند تشخیص دهد که جراحی باید با تکنیک بیهوشی انجام شود یا اینکه بی حسی برای انجام آن کافی است. حتی در برخی موارد انحراف سپتوم تغییری در ظاهر بینی ایجاد نکرده و پزشک از روی عملکرد تنفسی فرد این اختلال را تشخیص می‌دهد.

 

چرا برخی افراد به سپتوپلاستی احتیاج دارند؟

ممکن است بپرسید انحراف سپتوم چه مشکلاتی را ایجاد می‌کند که در پی آن مجبور به انجام سپتوپلاستی هستیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ظاهر نامتقارن بینی و چهره، دشوار شدن تنفس به خصوص بعد از بلوغ و تفاوت در اندازه سوراخ‌های بینی نتیجه انحراف تیغه بینی است. حتی اگر انحراف بینی تاثیری بر ظاهر فرد نداشته باشد، مشکلات دیگری به وجود می‌آورد که فرد را ناچار به سپتوپلاستی می‌کشاند.

انحراف بینی ممکن است باعث تنگی نفس شده و اختلال خواب ایجاد کند. همچنین فردی که دارای انحراف سپتوم است، تمایل زیادی به دست کردن در بینی یا فین کردن دارد که باعث می‌شود دچار خونریزی‌های مکرر شود.

 

به این ترتیب فردی که انحراف تیغه بینی دارد علاوه بر جنبه ظاهری، مشکلاتی را از نظر تنفس و سلامت خود تجربه می‌کند که می‌تواند عوارض دیگری را در پی داشته باشد. در برخی موارد بی حوصلگی، خستگی زودرس، عصبی شدن مکرر و حتی سکته قلبی و مغزی در نتیجه انحراف بینی بروز پیدا می‌کند. بنابراین سپتوپلاستی را نباید تنها یک عمل زیبایی دانست، چرا که بر سلامت کلی فرد نیز تاثیرگذار است.

سپتوپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

آمادگی برای عمل سپتوپلاستی

پزشک جراح ممکن است از شما بخواهد برخی مراقبت‌های قبل از عمل را رعایت کنید تا علاوه بر نتیجه گیری موفقیت آمیز، کمتر در معرض عوارض یا خطرات قرار بگیرید. به عنوان مثال لازم است مصرف برخی داروها را از چند هفته قبل متوقف کنید؛ داروهایی مثل آسپرین، وارفارین و ایبوبروفن رقیق کننده خون هستند و باعث افزایش خطر خونریزی شدید می‌شوند. علاوه بر این توصیه می‌شود از دو هفته قبل سیگار یا الکل مصرف نکنید.

در صورتی که به برخی داروها حساسیت دارید یا سابقه مشکل انعقاد خون دارید، حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین توصیه می‌شود اگر لازم است تحت بیهوشی عمومی قرار بگیرید، شب قبل از عمل چیزی نخورید و ننوشید؛ در غیر این صورت ممکن است حین عمل دچار استفراغ شوید و خودتان هم بیهوش باشید!

همراه خود یکی از اعضای خانواده و دوستانتان را داشته باشید تا بعد از جراحی شما را همراهی کنید. بعد از عمل سپتوپلاستی شما احساس خواب آلودگی یا درد خواهید داشت و قطعاً‌نمی‌توانید رانندگی کنید. بنابراین همراه داشتن یک فرد مطمئن تا حد زیادی به شما کمک می‌کند.

 

عمل سپتوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

عمل سپتوپلاستی با توجه به شرایط ممکن است بین 30 تا 100 دقیقه به طول بیانجامد؛ چرا که نیازهای هر فرد برای ترمیم آناتومی بینی متفاوت است. همچنین پزشک با توجه به صلاحدید خود ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی عمل را انجام دهد.

در عمل سپتوپلاستی جراح در یک طرف بینی برش کوچکی ایجاد می‌کند که از این طریق به سپتوم یا تیغه میانی دسترسی پیدا می‌کند. بعد از ایجاد برش، غشای مخاطی که پوشش بینی است برداشته می‌شود تا به صورت مستقیم غضروف سپتوم تحت مداخله قرار بگیرد. جراح انحراف تیغه را متناسب با شرایط فرد بهبود می‌بخشد تا انحراف بینی به صورت طبیعی بر طرف شود. در آخرین مرحله غشای مخاطی به جای خود باز می‌گردد و جراح تیغه و پوست بینی را بخیه می‌زند.

قرارگیری درست تیغه میانی بینی به منظور رفع مشکل انحراف ضروری است؛ بنابراین پزشک دستوراتی را برای جلوگیری از انحراف مجدد تیغه به شما گوشزد می‌کند.

 

مراقبت‌های بعد از سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک جراحی زیبایی سبک است که به صورت سرپایی انجام می‌شود و اغلب خطر چندانی ندارد. بنابراین بلافاصله بعد از جراحی شما می‌توانید به منزل خود برگردید و کارهای روزمره‌تان را از سر بگیرید. به احتمال زیاد بعد از جراحی بینی شما متورم و دردناک خواهد بود که پزشک استفاده از داروهای ضد التهاب و کمپرس سرد را برای کاهش تورم به شما توصیه می‌کند.

توصیه می‌کنیم تا چند هفته بعد از عمل از مصرف دخانیات و الکل، یا داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید تا خطر خونریزی را به طور کامل دفع کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مصرف تمام داروها را با پزشک هماهنگ کنید و خودسرانه دارو مصرف نکنید. توجه داشته باشید که بینی شما بعد از سپتوپلاستی در حساس‌ترین موقعیت قرار داشته و نباید تحت فشار یا ضربه قرار بگیرد. سایر مراقبت‌های بعد از سپتوپلاستی شامل:

  • عدم فعالیت فیزیکی شدید، اجتناب از فین کردن و دست زدن به بینی اصلی‌ترین دستورالعمل بعد از جراحی سپتوپلاستی به حساب می‌آید که به طور مستقیم بر نتایج این جراحی موثر است.
  • در حین خواب یا استراحت سر را به اندازه 30 تا 45 درجه بالاتر از تنه قرار دهید تا از التهاب و تورم بیشتر بینی جلوگیری کنید.
  • رعایت مسائل بهداشتی و شستشوی مرتب بینی بعد از خروج پانسمان، به جلوگیری از عفونت کمک می‌کند.
  • تا مدتی دشواری در نفس کشیدن یا صحبت کردن طبیعی است و با صبر و حوصله برای بهبود کامل پایان می‌یابد.
  • افزایش فشار خون بعد از جراحی برای شما خطرناک است و ممکن است باعث خونریزی شود؛ بنابراین باید از تمام فعالیت‌هایی که باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود خودداری کنید.
  • برای مشاهده نتیجه نهایی جراحی سپتوپلاستی لازم است حداقل 3 ماه صبر کنید؛ همچنین ممکن است بهبود کامل زخم‌های جراحی یکسال به طول می‌انجامد که به صبر و تحمل بالایی احتیاج دارد.

سپتوپلاستی چیست و چقدر هزینه دارد؟

هزینه عمل سپتوپلاستی چقدر است؟

سپتوپلاستی یک جراحی زیبایی- درمانی به حساب می‌آید اما از آنجایی که هدف اصلی آن بهبود عملکرد بینی است، بیمه‌ها بخشی از هزینه آن را تقبل می‌کنند؛ البته پرداخت هزینه توسط بیمه مشروط به تشخیص پزشک معتمد شرکت بیمه است. بنابراین هزینه این جراحی بینی نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

هزینه عمل بینی ممکن است تحت تاثیر دستمزد جراح، تجهیزات استفاده شده و حتی محل سکونت فرد متفاوت باشد. بنابراین برای برآورد دقیق هزینه عمل لازم است توسط پزشک متخصص معاینه شوید. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به کلینیک خانه سفید از هزینه دقیق سپتوپلاستی اطلاع پیدا کنید.

هزینه عمل بینی در کلینیک خانه سفید تهران بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان متفاوت می باشد. (زمستان ۱۴۰۱)

5/5 - (2 امتیاز)
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 1,917 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php