کد خبر : 2097 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۳:۲۵

ساخت خانه ای در دانمارک که انرژی تولید می کند!

یک “خانه فعال” در یکی از شهرهای دانمارک ساخته شده است که نه تنها در تولید انرژی مورد نیاز خودکفا است بلکه می تواند انرژی مازاد از نیاز خود را هم تولید کند. به گزارش خبرگزاری مهر، این”خانه فعال” (Active House) مجهز به مجموعه ای از فناوریهای نوآورانه است در …

ساخت خانه ای در دانمارک که انرژی تولید می کند!

یک “خانه فعال” در یکی از شهرهای دانمارک ساخته شده است که نه تنها در تولید انرژی مورد نیاز خودکفا است بلکه می تواند انرژی مازاد از نیاز خود را هم تولید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این”خانه فعال” (Active House) مجهز به مجموعه ای از فناوریهای نوآورانه است در “لیستراپ” دانمارک ساخته شده است.

ساخت خانه ای در دانمارک که انرژی تولید می کند!


خانه فعال مجهز به یک رایانه مرکزی است که دمای هوای داخلی را کنترل می کند. تولید دی اکسید کربن این خانه صفر است.

قسمتی از سقف این خانه که به طرف جنوب است کاملا از پانلهای خورشیدی و پیلهای فتوولتائیک پوشیده شده است. انرژی جذب شده توسط پانلهای خورشیدی برای گرمای خانه مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که انرژی جمع آوری شده در پیلهای فتوولتائیک به برق تبدیل می شوند.

این رایانه دمای داخلی و خارجی کنترل می کند و به طور خودکار زمانی که لازم باشد پنجره ها را باز کرده و یا می بندد.

براساس گزارش گاردین، صاحبان این خانه انرژی مازاد تولید شده از این پانلها را به مردم منطقه می فروشند.

به گفته دانشمندان، خانه های فعال بسیار مناسب تر از خانه های منفعل (Passive House) هستند. خانه های منفعل در کشورهای اکولوژیکی مثل اتریش، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی وجود دارند.

این نوع از خانه ها می توانند نسبت به خانه های معمولی 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این درحالی است که در خانه های فعال به دلیل وجود فناوریهای نوآورانه ای که وجود دارد می توانند مناسب تر باشند چرا که علاوه بر اینکه کاملا زیستی هستند و انرژی خود را تولید می کنند انرژی مازاد نیز عرضه می کنند.

قیمت یک خانه فعال دوخوابه در حدود 570 هزار یورو است. تاکنون 9 خانه فعال در اروپا ساخته شده است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 410 بار
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php