کد خبر : 193798 تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۳:۳۹

زندگی مدرن امروزی و رشد حرکتی کودکان

 نقل از ایرنا، مساحت کم منازل، شیوع روز افزون بازی های رایانه ای و دسترسی نداشتن به سالن های بازی باعث شده است که رشد حرکتی کودکان نسل امروزی در مقایسه با نسل های قبلی به اندازه قابل توجهی به تاخیر بیفتد. وی خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته یک …

زندگی مدرن امروزی و رشد حرکتی کودکان

 نقل از ایرنا، مساحت کم منازل، شیوع روز افزون بازی های رایانه ای و دسترسی نداشتن به سالن های بازی باعث شده است که رشد حرکتی کودکان نسل امروزی در مقایسه با نسل های قبلی به اندازه قابل توجهی به تاخیر بیفتد.

وی خاطر نشان کرد: در کشورهای پیشرفته یک سری فضاهای بازی در خارج از آپارتمان ها و یا منازل ایجاد شده است که کودکان می توانند در فصول گرم و یا سرد سال در آن اماکن به بازی بپردازند.

غلامی در ارتباط با کارگاه آموزشی کاربردی «بازی های حرکتی کودکان برپایه سبک بازی فعال بدنی» که روز ۲۹ بهمن در سالن ورزشی شهرک والفجر برگزار می شود، گفت: در این کارگاه ۱۰ درصد مفاهیم به صورت تئوری و ۹۰ درصد به صورت عملی آموزش داده می شود.

وی افزود: همچنین در این کارگاه به والدین در مورد انواع بازی های حرکتی و مزایای انجام آنها آموزش و ایده داده می شود که با وسایل ساده بتوانند یک سری اسباب بازی های حرکتی طراحی کنند.

رئیس پژوهشکده علوم رفتاری در ورزش خاطر نشان کرد: به هر رو، بررسی های انجام شده نشان داده اند که ظهور مهارت های حرکتی مانند راه رفتن، گرفتن، پرتاب کردن در دوران اولیه کودکی به تاخیر افتاده است.

غلامی گفت: این در حالی است که از طریق محرک های مختلف حسی و حرکتی و محرک های محیطی می توان سیستم عصبی نوزادان را تقویت کرد.

وی در توصیه هایی به والدین گفت که نوزادان از بدو تولد روزانه نباید بیشتر از ۳۰ دقیقه در یکجا ساکن باشند و به حال خود رها شوند، بلکه لازم است هر ۳۰ دقیقه با اعمالی مانند حرف زدن، لمس کردن، تکان دادن، تاب دادن و غیره یک سری واکنش های حسی و حرکتی در آنها ایجاد کرد.

رئیس پژوهشکده علوم رفتاری در ورزش همچنین گفت که قرار دادن نوزادان در مقابل صفحات نمایشگر مانند تلویزیون، صفحه رایانه، تبلت ، موبایل و غیره اثر منفی بر رشد حرکتی آنان دارد و باعث می شود چشم نوزاد به صفحه ثابت شود که اثر خوبی بر رشد سیستم بینایی وی نیز ندارد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : جالب و خواندنی ، سرگرمی بازدید 148 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php