کد خبر : 15537 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲

دلار در بازار تهران نزولی شد

به دنبال کاهش قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر، ارزش دلار و یورو نیز در بازار تهران کاهش یافت به نحوی که هر دلارامریکا هم اکنون با قیمت ۳۴۹۰ تومان فروخته می شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی رخ داده و …

دلار در بازار تهران نزولی شد

به دنبال کاهش قیمت جهانی طلا طی روزهای اخیر، ارزش دلار و یورو نیز در بازار تهران کاهش یافت به نحوی که هر دلارامریکا هم اکنون با قیمت ۳۴۹۰ تومان فروخته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در بازارهای جهانی رخ داده و کاهش ارزش اونس را به همراه داشته در بازارهای مختلف داخلی از جمله بازار طلا و ارز اثر مستقیم گذاشته است و موجب کاهش ارزش فلزات گران بها و ارزهای مختلف در بازار تهران شده است.

یکی از فعالان بازار ارز با تأیید اینکه کاهش اونس طلا تأثیر مستقیم در بازار ارز گذاشته است به تسنیم گفت که از روزهای قبل قیمت ارز در بازار داخلی وارد مدار نزولی شده و دلیل اصلی آنهم کاهش ارزش اونس طلاست.

وی با بیان اینکه اگر قیمت اونس طی روزهای آتی بازهم کاهش داشته باشد نرخ دلار مجدداً ارزان خواهد شد، ادامه داد: قیمت دلار از روز گذشته ارزان تر شده و تنها دلیل آن کاهش اونس است؛ هم اکنون دلار در بازار آزاد (میدان فردوسی) با قیمت ۳۴۴۰ تومان از مردم خریداری و با قیمت ۳۴۹۰ تومان به متقاضیان فروخته می شود.

براساس این گزارش، بانک مرکزی از روزهای گذشته سیاست کاهش قیمت ارزهای مبادله ای را در دستور کار خود قرار داده و بر همین رویه امروز نیز نرخ ارزهای موجود در مرکز مبادلات ارزی کشور در قیاس با روز گذشته کاهش ارزش را تجربه کردند.

طبق قیمت گذاری بانک مرکزی، امروز قیمت دلار و یورو با کاهش قیمت به ترتیب به ارزش ۲۴۷۴۳ ریال و ۳۲۲۷۱ ریال به متقاضیان اولویت های سوم تا نهم عرضه می شود.

خبرگزاری تسنیم (www.tasnimnews.com)

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، اخبار روز ، مجله خبری بازدید 299 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php