کد خبر : 269607 تاریخ انتشار : شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

دستگاه عرق گیر یا دستگاه تقطیر به چه منظوری استفاده می شود ؟

از پراهمیت ترین انواع دستگاه هایی که در صنایع مواد غذایی و در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود، می توان به انواع دستگاه عرق گیر و یا تقطیر و سلفون کش اشاره کرد. این دستگاه ها از کارایی های مخصوص به خود بهره مند است و نقش مهمی را …

دستگاه عرق گیر یا دستگاه تقطیر به چه منظوری استفاده می شود ؟

از پراهمیت ترین انواع دستگاه هایی که در صنایع مواد غذایی و در آشپزخانه های صنعتی استفاده می شود، می توان به انواع دستگاه عرق گیر و یا تقطیر و سلفون کش اشاره کرد. این دستگاه ها از کارایی های مخصوص به خود بهره مند است و نقش مهمی را بازی می کنند. بهتر است که با این تجهیزات آشنا شوید.

عرق گیر یا تقطیر چیست؟

از سری انواع دستگاه های پرکاربرد، می توان به عرقگیری یا تقطیر اشاره کرد که برای جدا کردن انواع مایعات در صنایع غذایی، دارویی، شیمیای و … به کار برده می شوند. این دستگاه ها با توجه به نوع ساختاری که دارند، در انواع متفاوتی طراحی شده اند. فرآیند این دستگاه به این صورت است که جداسازی مایعات را با توجه به نقاط جوش و تبدیل کردن آن ها به بخار انجام می دهند. این دستگاه ها در آزمایشگاه ها نیز کاربرد دارند و در این زمان به دما سنج مجهز می باشند.

نحوه کار با این دستگاه به این صورت است که ابتدا گیاه یا مایع مورد نظر را آماده کرده و درون مخزن دستگاه وارد می کنیم. حرارت زیر مخزن روشن شده و تا به جوش آمدن مایع صبر می کنیم. در این صورت بخار به دست می آید و بخار تولید شده در یک فرآیند میعان و سرد شدن، از مجرای خروجی به بیرون هدایت شده و درون ظرف می ریزد. از آنجایی که عرق گیری انواع گیاه از اهمیت زیادی برخوردار است، استفاده از این دستگاه بسیار رایج می باشد و از آن به صورت گسترده می توان بهره برد.

اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام یک از این دستگاه ها بهتر است، باید به سراغ دستگاه هایی بروید که در ساخت آن ها از آلیاژ آلومینیوم و یا استیل مرغوب به کار برده شده است. همچنین این دستگاه نیز باید از آب بندی کامل و مطمئنی برخوردار باشد. با خریداری یک دستگاه عرق گیر یا دستگاه تقطیر می توانید به تهیه عرق خالص، شفاف و خوش عطر و بو بپردازید. در زمان خرید بهتر است به سراغ دستگاهی با ظرفیت مناسب با توجه به نیاز خود بروید.

انواع دستگاه عرقگیر یا تقطیر

تهیه عرق و عصاره گیاهان امروزه بسیار رایج است. بنابراین انواع زیادی از این دستگاه طراحی و در بازار موجود می باشد که می توانید آن ها را تهیه کنید. از جمله مهمترین آن ها می توان به نمونه های ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دستگاه عرقگیر خانگی که در ظرفیت و گنجایش کمتر طراحی شده است و برای انواع کارهای خانگی از آن ها استفاده می شود. پس اگر در منزل به تهیه عرقیات نیاز داشتید، می توانید نوع خانگی این دستگاه را تهیه و خریداری کنید.
  • دستگاه عرقگیر صنعتی یا دستگاه تقطیر که برای کسب و کارهای بزرگ صنعتی به کار برده می شود و دارای ابعاد و ظرفیت بزرگتر می باشد. به کمک این دستگاه ها می توان حجم زیادی از عرقیات را آماده کرد.

با توجه به انواع این محصول بهتر است بدانید که شرایط نگهداری صحیح این دستگاه می تواند به بهتر شدن کیفیت عرقیات کمک کند. پس باید آن را همیشه تمیز نگه دارید. چرا که به روی کیفیت عرقیات تاثیرگذار است. پس نباید شستشوی منظم آن را فراموش کنید. بعد از استفاده از آن محتویات دستگاه را خارج کرده، آن را به خوبی شسته و خشک کنید.

دستگاه عرق گیر یا دستگاه تقطیر به چه منظوری استفاده می شود ؟

دستگاه سلفون کش چیست؟

از دسته دستگاه های پرکاربردی که بارها آن را در فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید مواد غذایی دیده اید، می توان به دستگاه سلفون کش اشاره کرد که تمیزی و نظافت را با خود به همراه می آورد. این دستگاه به نام استرچ کش نیز نامگذاری شده است و از اصلی ترین تجهیزات برای بسته بندی کردن مواد به حساب می آید. این دستگاه لایه هایی از سلفون را به روی مواد و بسته مورد نظر کشیده و آن را بسته بندی می کند.

از این محصول در کسب و کارهای خانگی و کارگاهی زیادی استفاده می شود و به یکی از مهمترین محصولات تبدیل شده است. در واقع این کار باعث جلوگیری از نفوذ هوا، گرد و غبار، ذرات و آلودگی های ویروس به روی مواد غذایی و سبزیجات می شود. این دستگاه با حرارت دهی، لایه های سلفون را به روی بسته بندی قرار داده و اضافه آن را برش می زند.

انواع دستگاه سلفون کش

دستگاه سلفون کش در انواع متفاوتی طراحی شده است که به صورت زیر می باشند:

  • دستگاه خانگی و دستی که در کسب و کارهای خانگی از آن ها استفاده می شود و در ابعاد کوچک تری طراحی شده است.
  • دستگاه اتوماتیک که دارای سرعت عمل بیشتری می باشد و به نیروی انسانی نیازی ندارد. این دستگاه در ابعاد و اندازه های بزرگ تر برای کارخانه های صنعتی ساخته شده است.

کلام آخر

انواع تجهیزات ذکر شده از اهمیت زیادی برخوردار هستند که باید در کیفیت درجه یک تهیه و خریداری شوند و شما می توانید با مراجعه به وب سایت آتلانتیس به راحتی به این محصولات دسترسی داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 1,012 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php