کد خبر : 165650 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

دستکاری کردن جوش صورت = خراب شدن صورت

دستکاری و ترکاندن جوش صورت ممنوع ! ۱٫ کندن جوش می‌تواند منجر به عفونت شود دست‌های کثیف، ابزارهای آلوده و حتی یک محل غیر استریل مانند حمام خانه‌ی شما می‌تواند منجر به عفونت شود. هنگامیکه یک جوش را می‌ترکانید، در واقع پوست را پاره می‌کنید، و آن را برای ورود …

دستکاری کردن جوش صورت = خراب شدن صورت

دستکاری و ترکاندن جوش صورت ممنوع !

۱٫ کندن جوش می‌تواند منجر به عفونت شود

دست‌های کثیف، ابزارهای آلوده و حتی یک محل غیر استریل مانند حمام خانه‌ی شما می‌تواند منجر به عفونت شود. هنگامیکه یک جوش را می‌ترکانید، در واقع پوست را پاره می‌کنید، و آن را برای ورود باکتری‌ها باز می‌گذارید. دکتر تزو می‌گوید: من موارد بسیار زیادی را دیده‌ام که خود شخص، آکنه را ترکانده و این کار او منجر به یک عفونت پوستی یا یک زخم شدیدتر شده است. واقعا به ریسکش نمی‌ارزد.

۵. می‌توانید التهاب را بدتر کنید

شما بخاطر ظاهر جوش‌هایتان می‌خواهید که آنها را بترکانید، درست است؟ اما متاسفانه، کندن و فشار دادن جوش، ظاهر آن را بدتر می‌کند! دکتر تزو می‌گوید: هنگامیکه شما جوش‌هایتان را می‌ترکانید، در معرض خطر التهاب بیشتری قرار می‌گیرید. آن همه فشار و کششی که روی جوش تان وارد می‌کنید، فقط به پوست اطراف آن صدمه می‌زند و در دراز مدت، باعث قرمزی و تورم بیشتر می‌گردد.

۲. می‌توانید باعث ایجاد زخم‌های زشت شوید

می‌دانید پوشاندن چه چیزی سخت تر از جوش است؟ یک زخم! هنگامیکه یک جوش را می‌ترکانید، چرک آن را پخش می‌کنید و سپس روی آن زخم می‌شود و شما را وسوسه می‌کند که آن زخم را بکنید. این، یک چرخه‌ی معیوب است، و پوشاندن زخم‌ها هم با کانسیلر، تقریبا غیرممکن! اما می‌توانید در عوض، جوش‌تان را با داروی آکنه درمان کنید و از کمی‌آرایش برای پوشاندن آن استفاده کنید.

۳. ممکن است جای زخم بر جا بماند

دکتر تزو می‌گوید: داشتن یک فرد حرفه‌ای که به شما در درمان آکنه کمک کند بسیار مهم است، زیرا برای جلوگیری از ایجاد جای زخم باید از مهارت و تجهیزات استریل استفاده کرد. بنابراین منظور این نیست که جوش‌ها هرگز نباید ترکانده شوند، بلکه منظور این است که شما نباید آنها را بترکانید. زیرا انجام این کار می‌تواند منجر به برجای ماندن اثر زخم جدی شود.

یک متخصص پوست، به شما اطمینان خواهد داد که برای ترکاندن جوش در همه طرف آن، از فشار مناسبی استفاده می‌شود تا احتمال بر جای ماندن اثر زخم به حداقل برسد.

۴. کندن جوش می‌تواند باعث تغییر رنگ پوست شود

علاوه بر جای زخم، رنگ پوست اطراف آکنه نیز می‌تواند تغییر کند. به آن،‌ هیپرپیگمانتاسیون بعد از التهاب (PIH) می‌گویند. PIH جای زخم نیست، بلکه یک منطقه‌ی صاف است که کمی‌تیره‌تر از پوست اطرافش می‌باشد. هر چه جوش ملتهب‌تر باشد، به احتمال بیشتری دچار PIH می‌شوید. خوشبختانه این تغییر رنگ به مرور زمان به حالت عادی بر می‌گردد، اما می‌تواند تا ۲ سال طول بکشد!

جوش زدن و استفاده از لوازم آرایش

افراد دارای پوست چرب و جوش باید از کرم پودر؛مرطوب کننده و حتی ضد آفتاب‌های فاقد چربی استفاده نمایند.

این محصولات باید غیر آکنه زا و غیر کومدون زا باشند؛ همچنین مواد آرایشی را باید روزی دوبار از صورت خود با آب و یا شیر پاکن‌های فاقد چربی و سازگار با پوست چرب پاک شود.کرم پودرهای رنگی فاقد چربی می‌توانند قرمزی پوست را از نظر مخفی کنند. در صورت لزوم از مارکی استفاده شود که باعث التهاب پوستی نشود.

بیشتر بدانید :

دستکاری جوش‌ها سبب میشودجوش‌ها زخمی شوند وبه دنبال آن هر زخم را یک لایه زردرنگ ازفیبرین وسرممی‌پوشاند.بیمار به تصور چرکین شدن ضایعه این لایه محافظ ودلمه مانند را هم  میکند و این کار را ادامه میدهد کاریکه  که ممکن است سبب عفونی شدن زخم توسط میکروب‌های محیط و یا میکروب‌های زیر ناخن گردد.فشاردادن جوشهای صورت مخصوصا درمرکز صورت که مثلث خطرناک نامیده می‌شود

و قاعده این مثلث لب تحتانی ودو ضلع دیگر آن از گوشه‌های لب تا قاعده بینی است می‌تواند سبب ترومبوز سینوس کاورنو یعنی انسداد جریان خون وعفونت در مغز ومننژیت گردد که عارضه ای بسیار خطرناک است .

ودر هر حال این زخم‌های تازه نسبت به نورافتاب وداروهای موضعی برای ترمیم حساس تر هستند وباید از افتاب دور بمانند تادچار سوختگی نشوندوداروهای مصرفی موضعی هم باید مناسب باشند زیرا زخم‌ها قابلیت نفوذبیشتری دارندوبسیاری از داروهای معمولی برای جوش این زخم‌هارا تحریک ویا ایجاد حساسیت مینماید.البته باید در نظر داشت که باز کردن جوش‌های چرکی وکاملا رسیده باسر یک سوزن استریل وخارج کردن چرک ان با فشار مختصر مانعی ندارد.

همچنین خارج کردن جوش‌های سرسیاه وسر سفیدتوسط وسایل مخصوص واستریل به وسیله متخصص پوست بلامانع است.به طور کلی اکنه در دوحالت منجر به اسکار می‌شود  اول انکه اکنه‌ها شدید وابسه مانندباشند ودوم انکه اکنه‌ها سطحی وملایم ولی بیمار انهارا خیلی دستکاری کند.

در هرحال اگر اسکار تولید شدبرحسب شدت اسکار میتوان ان را بالیزروساب سیژن اسکارودرم ابریژن ونی دلینگ  یعنی قطع رشته‌های فیبروز که پوست را پایین کشیده وتزریق فیلرها وچربی تا حدی ترمیم کرد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 730 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php