کد خبر : 106378 تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

دخترا بهتر از پسرا درس می خوانند!

دخترا بهتر از پسرا درس می خوانند به گفته پژوهشگران کانادایی بعد از مطالعات انجام شده بر روی یک میلیون دانش آموز مشخص شد دختران در مدت دوران تحصیل بهتر از پسران هستند. یک تیم کانادایی در دانشگاه New Brunswick مطالعاتی در مورد یک میلیون دانش‌آموز دختر و پسر از …

دخترا بهتر از پسرا درس می خوانند

دخترا بهتر از پسرا درس می خوانند!

به گفته پژوهشگران کانادایی بعد از مطالعات انجام شده بر روی یک میلیون دانش آموز مشخص شد دختران در مدت دوران تحصیل بهتر از پسران هستند.

یک تیم کانادایی در دانشگاه New Brunswick مطالعاتی در مورد یک میلیون دانش‌آموز دختر و پسر از 30 کشور در 5 قاره داشته‌اند و عملکرد آنان در تحصیل را مورد بررسی قرار دادند؛ این محققان پیشرفت‌های تحصیلی چند دهه این دانش‌آموزان را بررسی کردند.

این محققان در طول مطالعات به این نتیجه رسیدند که دختران در دوران مدرسه بهتر از پسران درس می‌خوانند؛ برخلاف بسیاری از مطالعات دیگر که به سرعت ارزیابی شدند؛ در این مطالعات توانایی‌های کودکان و نوجوانان و عملکرد واقعی آنان در طول مدت مدرسه با در نظر گرفتن منبع، وضعیت اقتصادی و محیط مدرسه ارزیابی شد.

محققان در این آزمون متوجه شدند دخترها نسبت به پسرها در بسیاری از موارد به خصوص زبان، علوم و ریاضی بهتر از پسران بودند.

تمام این مطالعات نشان می‌دهد برای دختران بیشتر سرمایه گذاری می‌شود به دلیل اینکه آنها صالح‌تر و آرام‌تر از پسران هستند؛ در ادامه پژوهشگران کانادایی اشاره کردند این پدیده جهانی است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 456 بار
دیدگاهتان را بنویسید

مریم در تاریخ 20 مرداد 1393 گفته : پاسخ دهید

این که معلومه دخترا از هر جهت نسبت به پسران سرآمد هستند و شکی نیست

aida در تاریخ 20 مرداد 1393 گفته : پاسخ دهید

ما دخملا اینیم دیگه…………..

css.php