کد خبر : 67410 تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰:۲۶

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009

نام : خانه – Home ژانر : مستند کیفیت : 720p – خوب فرمت : MKV رزولیشن : 720×1280 تاریخ انتشار : 2009 مدت زمان : 93 دقیقه زبان : انگلیسی زیر نویس فارسی : دارد خلاصه داستان : خانه نام فیلم مستندی است که در سال 2009 توسط یان …

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009

نام : خانه – Home
ژانر : مستند
کیفیت : 720p – خوب
فرمت : MKV
رزولیشن : 720×1280
تاریخ انتشار : 2009
مدت زمان : 93 دقیقه
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : دارد
خلاصه داستان : خانه نام فیلم مستندی است که در سال 2009 توسط یان آرتوس-برتراند ساخته شده است. بخش اعظم فیلم را تصویرهای جذابی تشکیل می‌دهد که به صورت هوایی از زمین گرفته شده است. موضوع فیلم، تنوع حیات در کره خاکی و خطری‌است که از سوی بشر متوجه آن می‌گردد. این مستند به طور همزمان در ژوئن 2009 در بسیاری از سینماهای دنیا و شبکه‌های مختلف تلویزیونی به نمایش درآمد. پخش همزمان این فیلم در 181 کشور جهان، رکورد تعداد نمایش فیلم را در تاریخ از آن خود کرد.
مستند خانه با داستان چگونگی شکل‌گیری کره زمین و پیدایش زندگی بر روی آن آغاز می‌شود. سپس به تاریخ حیات بشر می‌پردازد و نشان می‌دهد که از دویست هزار سال پیش تا کنون بشر چگونه بر زمین حاکم شده و موجودات دیگر را فرمان‌بردار خود ساخته و آن‌ها را از قلمرو خود بیرون کرده است. در این مسیر به روایت انقلاب کشاورزی و در پی آن شهرنشینی و تمدن در عصر مدرن می‌پردازد. استفاده از منابع انرژی زیرزمینی باعث گسترش و آسان شدن کشاورزی می‌شود و این مساله افزایش جمعیت و گسترش شهرهای بزرگ را در پی دارد. فیلم نشان می‌دهد که با رشد فزاینده استخراج منابع زیرزمینی و افزایش جمعیت کره زمین در سده بیستم چرخه حیات بر روی زمین به مخاطره افتاده است و بحران‌های زیست محیطی بزرگی پدید آمده‌اند که در پاره‌ای از موارد غیرقابل‌جبران به نظر می‌رسند. برداشت بیش از اندازه از رودخانه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی بدون این‌که اجازه تجدید به منابع داده شود منجر به بحران آب در جهان شده است. افزایش نیاز به فراورده‌های کشاورزی و زمین‌های زراعتی به همراه منافع اقتصادی منجر به جنگل‌زدایی شده است. با از میان رفتن جنگل‌ها عنصر کربن به اتمسفر زمین بازگشته و بر هم خوردن تعادل در اتمسفر زمین موجب گرم شدن دمای آن شده است. یخ‌های قطب شمال به سرعت در حال ذوب شدن هستند و آب دریاها و اقیانوس‌ها بالا خواهد آمد. بسیاری از شهرها و کلان‌شهرها در کنار دریاها قرار دارند و بالا آمدن آب دریاها بحران مهاجرت را در جوامع انسانی به همراه خواهد آورد. جهت بادهای اصلی در اتمسفر زمین در حال تغییر است و این مساله به وقوع خشک‌سالی در بسیاری از اقلیم‌های انجامیده است. زندگی بر روی کره زمین بر اساس زنجیره‌ای از همکاری و همزیستی گونه‌های گیاهی و موجودات زنده ممکن شده بود و در فیلم نشان داده می‌شود که دخالت بی‌رحمانه انسان بر این چرخه چگونه زنجیره حیات را در آستانه فروپاشی قرار داده و زمین را با بحران مواجه کرده است.
تصاویری از محیط این فیلم مستند:

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009

فیلم در فراز پایانی با ارائه آمارها و اطلاعات تکان‌دهنده‌ای اعلام می‌کند که زمان کمی برای نجات باقی مانده است. سپس راهکارهایی برای برون‌رفت از این بحران ارائه می‌شود. کاهش استفاده از انرژی‌های فسیلی و آلاینده، اشاعه استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر هم‌چون انرژی خورشیدی و بادی، توقف سریع روند جنگل‌زدایی و احیاء دوباره جنگل‌های نابودشده، حفظ و نگه‌داری منابع زیست محیطی و گونه‌های جانوری از جمله راهکارهایی‌ست که فیلم در پایان به مخاطب خود عرضه می‌کند.
خانه هشداری است برای تمامی انسان‌ها تا از تخریب و نابودی تنها سکونت‌گاه خود در گیتی، زمین، دست بردارند.
موسیقی متن:
موسیقی متن فیلم خانه ساخته آرماند آمار آهنگ‌ساز فرانسوی است. برای ساخت این موسیقی متن از موسیقی بومی و فولکلور ملل مختلف استفاده شده است. ساخت قطعاتی از موسیقی متن این فیلم با الهام از موسیقی سنتی ایران و همکاری نوازندگان ایرانی انجام گرفته است. محمد هنجانی نوازنده نی، سینا آهن‌آبادی نوازنده کمانچه و اشکان کمانگری به عنوان خواننده با این پروژه همکاری کرده‌اند.

[divider]

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009 دانلود مستند Home با لینک مستقیم

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009 دانلود زیرنویس فارسی

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009 فرمت : Mkv

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009 حجم: 750 مگابایت

دانلود مستند دیدنی خانه Home 2009 رمز فایل : www.mihanfal.com

 

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : دانلود ، مستند بازدید 476 بار
دیدگاهتان را بنویسید

محمدي در تاریخ 14 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام
سایت شما خیلی عالیه
از زحماتتون و قرار دادن مطالب و مستند های خوبی که باعث میشه ما چیزی یاد بگیریم و در زندگی مون درست بکار ببریم بسیار سپاسگذارم.
آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما دارم.

mohammad در تاریخ 14 بهمن 1392 گفته : پاسخ دهید

باسلام خدمت شما
ممنون از اینکه به سایت خودتون سر میزنید و نظراتتون رو ارائه میدید.
با سپاس فراوان
گروه میهن فال

css.php