کد خبر : 152504 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

خوراکی‌هایی برای پاکسازی معده قبل از روزه‌داری

متخصص طب سنتی گفت: مصرف عسل و لیموترش، سیب، آب انار، زنجبیل، هل، هویج، زیره و نعناع به پاکسازی معده قبل از روزه‌داری کمک کرده و فرد را برای روزه‌داری آماده می‌کند. یکی از نکات مهم قبل از روزه داری پاکسازی معده است چرا که بیشترین عضو درگیر در ایام …

خوراکی‌هایی برای پاکسازی معده قبل از روزه‌داری

متخصص طب سنتی گفت: مصرف عسل و لیموترش، سیب، آب انار، زنجبیل، هل، هویج، زیره و نعناع به پاکسازی معده قبل از روزه‌داری کمک کرده و فرد را برای روزه‌داری آماده می‌کند.

یکی از نکات مهم قبل از روزه داری پاکسازی معده است چرا که بیشترین عضو درگیر در ایام روزه داری،معده و دستگاه گوارش است.

وی ادامه داد: یکی از این روش های پاکسازی معده مصرف رب انار و آبغوره است.گاهی عفونت صفرایی باعث دردهای معده می‌شود که خوردن شربت و رب انار پس از هربار غذا خوردن به بهبود آن کمک می‌کند.

همچنین مصرف شربت زرشک نیز به تقویت معده قبل از روزه‌داری کمک می کند.البته بهترین روش کم کردن میزان غذا در وعده های غذایی و آماده کردن معده است.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف سیب در انواع رب و آب سیب نیز به تقویت معده و دستگاه گوارشی کمک کرده و اگر با عسل ترکیب شود خواص درمانی آن بیشتر می شود.

وی ادامه داد: مصرف آب و عسل با لیموترش نیز در پاکسازی معده موثر است و اشتها را تنظیم می‌کند.

مصرف خاکشیر البته با آبجوش و نبات در دو نوبت صبح و عصر یکی دیگر از راههای پاکسازی معده قبل از ماه رمضان است.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف زنجبیل، هل، هویج، زیره و نعناع برای درمان سوزش معده کاربرد دارد و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تغذیه بازدید 288 بار
برچسب ها : ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

css.php