کد خبر : 60521 تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰:۲۸

خطرناک ترین زمان برای رنگ کردن موها

برخی از بیماری‌ها، عوارضی برروی موها ایجاد می‌کنند که می‌توانند باعث ریزش و یا سست شدن موها شود. پزشکان به بانوان هشدار می دهند که پس از بروز بیماری‌هایی که بویژه در آنها باعث ایجاد تب شده است از انجام کارهایی مانند صاف کردن مو، رنگ، مش و یا فر …

برخی از بیماری‌ها، عوارضی برروی موها ایجاد می‌کنند که می‌توانند باعث ریزش و یا سست شدن موها شود.

خطرناک ترین زمان برای رنگ کردن موها

پزشکان به بانوان هشدار می دهند که پس از بروز بیماری‌هایی که بویژه در آنها باعث ایجاد تب شده است از انجام کارهایی مانند صاف کردن مو، رنگ، مش و یا فر نمودن موها جداً خودداری نمایند.

گفتنی است، در زمان بیماری‌ها، اغلب افراد دچار نوعی ریزش موی مقطعی می‌شوند و آن به دلیل نحوه‌ی اولویت بندی “سیستم ایمنی بدن” است که برای مبارزه با میکروب‌ها و ویروس‌ها تخصیص انرژی و مواد غذایی را به گلبول‌های سفید و اعضای درگیر در بیماری می دهد و به دلیل کم شدن میزان مواد مغذی در موها نوعی ریزش مو در افراد رخ می دهد.

درجه حرارت بدن می‌تواند تأثیرات مخرب کوتاه مدتی بر موهای سر بگذارد و باعث سست شدن ریشه موها شود.

پزشکان توصیه می‌کنند بانوان برای انجام تغییرات در موهای خود بعد از دوران نقاهت و برطرف شدن مشکل ریزش موی مقطعی به انجام کارهایی مانند رنگ کردن و سایر موارد بپردازند تا ریشه‌ی مو استحکام و قدرت خود را به دست بیاورد.

پزشکان حتی توصیه می کنند در هنگام تب افراد از شانه کردن زیاد موهای خود بپرهیزند زیرا فشار زیادی به ریشه موهای سست شده وارد می‌کند.

در عین حال در هنگام بیماری و تب به علت ازدیاد تعریق موها بیشتر دچار چرب شدن می شوند که این علت نیز می تواند باعث ریزش مو شود و توجه به بهداشت موها در حین بیماری بسیار مهم است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 317 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php