کد خبر : 108637 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

حدیث امروز: نصیحت لقمان به پسرش

حدیث امروز: نصیحت لقمان به پسرش امام محمد باقر علیه‌السلام: در نصایح لقمان به پسرش، این است که گفت: پسرم! اگر درباره مرگ تردید دارى، خواب را از خود دور کن، که نخواهى توانست؛ و اگر درباره رستاخیز تردید دارى، بیدار شدن از خواب را از خود دور کن، که …

حدیث امروز: نصیحت لقمان به پسرش

حدیث امروز: نصیحت لقمان به پسرش

امام محمد باقر علیه‌السلام:

در نصایح لقمان به پسرش، این است که گفت: پسرم! اگر درباره مرگ تردید دارى، خواب را از خود دور کن، که نخواهى توانست؛ و اگر درباره رستاخیز تردید دارى، بیدار شدن از خواب را از خود دور کن، که نخواهى توانست؛ زیرا اگر اندیشه کنى، مى‏‌دانى که جان تو در دست دیگرى است و همانا خواب، به منزله مرگ است و بیدارى پس از خواب، به منزله بر انگیخته شدن پس از مرگ.

متن حدیث:

الامام الباقر علیه السلام:

کانَ فیما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ علیه السلام ابنَهُ أن قالَ: یا بُنَیَّ ، إن تَکُ فی شَکٍّ مِنَ المَوتِ ، فَارفَع عَن نَفسِکَ النَّومَ ولَن تَستَطیعَ ذلِکَ . وإن کُنتَ فی شَکٍّ مِنَ البَعثِ ، فَادفَع عَن نَفسِکَ الاِنتِباهَ ولَن تَستَطیعَ ذلِکَ ، فَإِنَّکَ إذا فَکَّرتَ عَلِمتَ أنَّ نَفسَکَ بِیَدِ غَیرِکَ ، وإنَّمَا النَّومُ بِمَنزِلَهِ المَوتِ ، وإنَّمَا الیَقَظَهُ بَعدَ النَّومِ بِمَنزِلَهِ البَعثِ بَعدَ المَوتِ.

پینوشت: «قصص‌الأنبیاء،ص 190ح 239 بحار الأنوار،ج 13ص417»

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : احادیث ، ادبیات و مذهب بازدید 238 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php