کد خبر : 190822 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

حامد بهداد از دو فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت+عکس

حامد بهداد از دو فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت حامد بهداد شب گذشته با فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان در کاخ جشنواره حضور داشت و فردا نیز با «هفت ماهگی» هاتف علیمردانی دومین بازی جشنواره ای اش در برج میلاد رونمایی می شود. می‌گوییم …

حامد بهداد از دو فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت+عکس

حامد بهداد از دو فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت

حامد بهداد شب گذشته با فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» به کارگردانی تینا پاکروان در کاخ جشنواره حضور داشت و فردا نیز با «هفت ماهگی» هاتف علیمردانی دومین بازی جشنواره ای اش در برج میلاد رونمایی می شود.

می‌گوییم این ۱۰ روز آبروداری کنیم

این بازیگر درباره سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: هر سال معمولا اتفاقاتی می افتد که در عین شیرینی گاهی کام ما را تلخ می کند ولی می گویند صبر کنیم تا این ۱۰ روز با آبرو بگذرد ولی سینمای ایران بیش از ۱۰ روز است و ما باید چاره ای بیندیشیم تا کمتر دچار اشتباه شویم.

بهداد که شب گذشته با فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در کاخ جشنواره حضور داشت درباره تجربه بازی در این فیلم بیان کرد: «نیمه شب اتفاق افتاد» یک عاشقانه بسیار زیبا بود که شاید در سینما کمتر به آن پرداخته شده و البته شاید به این خاطر است که نمود بیرونی اش هم در جامعه به اندازه سایر موضوعات اجتماعی نیست.

این بازیگر با اشاره به اینکه در سینما گاهی در یک قالب می توان بازی های متفاوتی از خود نشان داد، اظهار کرد: این فیلم فضایی کاملا حسی دارد و چون در لایه های خود به نوع خاصی از تفکر و انتخاب می پردازد جامعه مشخصی را درگیر خود می کند.

تکلیفم با این فیلم مشخص بود

حامد بهداد از دو فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت+عکس

وی افزود: تینا پاکروان کارگردان جوان و خوشفکری است و خوشحالم این همکاری منجر به دیده شدن کار در جشنواره فجر شد. تکلیف من در این فیلم کاملا روشن بود. وقتی فیلمنامه را خواندم می دانستم با یک عاشقانه مواجهم که در فضایی راحت تر از لحاظ تنوع تصویری روایت می شود.

بازیگر «سعادت آباد» ادامه داد: فکر می‌کنم جامعه و مردم بیشتر از اینکه با واقعیات آپارتمانی و خائنانه روبرو شوند بهتر است در این دوره که بعد از ورود آقای روحانی بیشتر با منطق رفتار می‌کنیم کمی هم اجازه دهیم مردم حرف‌های عاشقانه بشنوند و به جامعه امید بدهیم و بی خجالت سرود دوست داشتن را زمزمه کنیم.

جامعه هنوز از موضوع خیانت آزرده است

بهداد که با «هفت ماهگی» اثر دیگری در کارنامه خود با موضوع خیانت ثبت کرده است در این باره توضیح داد: مساله خیانت اگرچه غم انگیز است اما نیاز جامعه در پرداخت به این مساله هنوز اشباع نشده است. من فکر می کنم این برآیند و انعکاس جامعه باشد. اگر هنوز درباره اش گفته می شود به نظرم به این خاطر است که در اجتماع یک مساله مجهولی روح جامعه را آزار می دهد. این موضوع متاسفانه در برخی فیلم‌ها به صورت دم دستی به آن پرداخته می شود و مخاطب را زده می‌کند اما به هیچ وجه اتفاق کمی نیست و خیلی بیشتر از اینها باید جدی گرفته شود. اگر هنوز بحث خیانت در سینما سایه انداخته است یعنی همچنان این موضوع مردم را آزار می دهد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن زیاد به یک موضوع منفی لزوما باعث ریختن قبح آن نمی شود، گفت: پنهان کاری و از جلوی چشم دور کردن یک موضوع بدترین راه برای از بین بردن معضل است. «هفت ماهگی» هم دقیقا همین حرف را دارد و اتفاقا نماینده درستی از یک طیف مردمی با طرز فکری سنتیِ متمایل به روز است. این فیلم با اشاره به سنت های ما دقیقا به طرح موضوعی پرداخت که این روزها باید از دیدن و شنیدن آن احساس خطر بیشتری کنیم.

بهداد در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد نقش های مشابه باعث آزار بازیگر نمی شود، گفت: وقتی سینما روی معضلی انگشت می گذارد طیف وسیعی از فیلمسازان به پرداخت آن رو می آورند و بر حسب آن ممکن است پیشنهادهایی که یک بازیگر در قالب یک سری نقش ها دریافت می‌کند بیشتر شود. این موضوع بازیگر را خسته می کند اما در کنارش نقش های دیگر و کارگردان هایی با خط فکری دیگر هستند که باعث تنوع جامعه سینما می شوند و از کسالت بازیگر می کاهند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : بازیگر ، تصاویر بازدید 567 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php