کد خبر : 35035 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۵۸

جشن تولد 34 سالگی رضا صادقی +تصاویر

سلطان مشکی پوش ایران سی و چهارمین شمع تولدت را به سفیدی فوت کن. رضا صادقی” ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در محله شیراول در شهر بندرعباس به دنیا آمد و اصالتش از شهری زیبا به نام میناب(آنامیس) است و پس از معصومه خواهرش فرزند دوم خانواده است و پس از او …

سلطان مشکی پوش ایران سی و چهارمین شمع تولدت را به سفیدی فوت کن.

رضا صادقی” ۲۵ مرداد ۱۳۵۸ در محله شیراول در شهر بندرعباس به دنیا آمد و اصالتش از شهری زیبا به نام میناب(آنامیس) است و پس از معصومه خواهرش فرزند دوم خانواده است و پس از او ۳ خواهر و یک برادر فرزندان خانواده صادقی را تشکیل می دهند تحصیلاتش دیپلم انسانی است و در ۲۰ بهمن ۹۰ با دختری ایرانی که ساکن آلمان بود عقد و یک سال بعد ازدواج کرد.

با توجه به اینکه در خانواده مذهبی و مقید به دنیا آمده بود ابتدا خواندن را با تلاوت قرآن آغاز کرد وسپس به خواندن علاقه مند شد و برای پیشرفت کاری دیار خود بندرعباس را ترک کرده و به تهران سفر کرد.

قبلا طرفدار دو آتیشه فوتبال و تیم پرسپولیس بود اما الآن دنبال مشکی است با همسفرهایش (عصاها) یک بار تا بالای دربند رفته و آرزو دارد روزی بی عصا این کار را بکند.

خودش در یکی از مصاحبه ها در خصوص پاهایش می گفت  که یک سال و نیمم بود که من تب شدید داشتم یعنی سیلین را در عصب پایم تزریق کرد تمام بدنم از کار افتاد اولین پسر عباس صادقی (پدرم) در حال رفتن بود از همه فامیل خواستند که بیایند و مرا ببینند ولی من بالاخره زنده ماندم و بدنم دو سال بعد خوب شد ولی زانوهایم ضعیف ماند.

این هنرمند در سال ۸۷ به یاد ناصر عبدالهی آهنگ ناصریا را در جشنواره موسیقی فجر به اجرا گذاشت دلش که می گیرد برای غربت ناصر عبداللهی گریه می کند.

الگوی او در خوانندگی استادشجریان و احسان خواجه امیری ومحمد علیزاده است. در ابتدا استادانی چون چشم آذر و بیات باعث شدند تا به کارهای خود رنگی دیگر بخشد.

او در زمینه شعر و ادبیات فعالیت دارد و ارادت او به شاعرانی چون اخوان ثالث، حافظ، مولانا، سهراب سپهری، شاملو و ماگونت بیگل باعث شد ذهنیت فکری آنها را در راه خود نورپردازی کند.

البته لازم به ذکر است که ۹۵ درصد کراهای او به کلام های خود اوست و توانست درسال ۱۳۸۴ عنوان بهترین اهنگساز و خواننده را به خود اختصاص دهد.

آلبوم های رضا صادقی به شرح زیر است:

راز عشق(۱۳۷۲)
بال پرواز(۱۳۷۳)
کلاغ غارغاری(۱۳۷۴)
گل لامه(۱۳۷۵)
بند قدیم(۱۳۷۶)
مستانه و دیوانه(۱۳۷۷)
رویای شیرین و ۱۰ ثانیه(۱۳۷۸)
عاشقم من(۱۳۸۰)
حکایت مشکی پوش(۱۳۸۱)
مشکی عشقه(۱۳۸۲)
پیرهن مشکی(۱۳۸۴)
وایسا دنیا(۱۳۸۶)
چقدر سخته (غیرسمی) (۱۳۸۸)
یک بود یکی نبود(۱۳۸۸)
سلام آقا(دو قطعه در وصف امام حسین(ع)) (۱۳۸۸)
هشت ( یک قطعه در وصف امام رضا(ع))(۱۳۸۹)
آلبوم دیگه مشکی نمی پوشم(۱۳۹۰)
همین(۱۳۹۲)

روز گذشته رضا صادقی در فرهنگسرای اندیشه حاضر شد تا تولد ۳۴ سالگی اش را در بین دوستدارانش جشن بگیرد. این گردهمایی در شرایطی برگزار شد که پس از اطلاع رسانی آن در فضای مجازی، زمزمه هایی مبنی بر لغو این مراسم به گوش رسید که تا آخرین لحظات هم بسیاری نگران بر هم خوردن این همایش بودند اما با حضور صادقی در محل ، جشن تولد این خواننده با هماان ترتیبی که برنامه ریزی شده بود، برگزار شد.

صادقی در این همایش به سوالات دوستدارانش پاسخ داد و در این بین بیشترین سوالات مربوط مشکلات حقوقی اش با شرکت طرف حساب قبلی مربوط می شد که این خواننده حل این مشکلات را منوط به گذر زمان دانست. صادقی همچنین در این برنامه از رایزنی هایش از مسئولین ارشد کشوری درباره حل مشکل اجراهای زنده اش در تهران سخن به میان آورد که با استقبال فراوان دوستداران این خواننده مواجه شد. در این برنامه کیک بزرگی از سوی طرفداران این خواننده برای صادقی تهیه شده بود.

این هنرمند همچنین در انتهای این گردهمایی قطعه جدیدی را برای دوستدارانش خواند که متن آن را می خوانید:

خبر داری که دارم پیر میشم
با سیگار و خیابون سیر میشم
که دنیام شده قد چندتا کوچه
که دستام خیلی وقته بی تو پوچه
خبر دارم از احوال شلوغت
از اون معصومیت های دروغت
که همراهات شدن آهن پرستا
شدی بازیچه ی خوش رنگ دستا
کل دنیا ماله تو خوب و بدش
روزای آخرمو با عشق خوشم
واسه انگشتای سردم روی ساز
نسخه ی دارو و آتیش می کشم

چند سکانس از این تجمع که روز گذشته، در فرهنگسرای اندیشه صورت گرفته بود را می بینید:

جشن تولد 34 سالگی رضا صادقی +تصاویرجشن تولد 34 سالگی رضا صادقی +تصاویر

جشن تولد 34 سالگی رضا صادقی +تصاویر

جشن تولد 34 سالگی رضا صادقی +تصاویر

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : تصاویر بازدید 817 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php