کد خبر : 75281 تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

جزئیات ثبت‌ نام مجدد یارانه نقدی

فرم جدید خوداظهای برای دریافت یارانه تا قبل از پایان سال به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد. وزیر اقتصاد گفت: دولت مجاز است که با تمامی ابزارهای موجود نسبت به راستی‌آزمایی افراد متقاضی دریافت یارانه استفاده کند و چنانچه اظهارات این افراد صحت نداشت تا سه برابر مبلغ یارانه جریمه …

فرم جدید خوداظهای برای دریافت یارانه تا قبل از پایان سال به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد.

جزئیات ثبت‌ نام مجدد یارانه نقدی

وزیر اقتصاد گفت: دولت مجاز است که با تمامی ابزارهای موجود نسبت به راستی‌آزمایی افراد متقاضی دریافت یارانه استفاده کند و چنانچه اظهارات این افراد صحت نداشت تا سه برابر مبلغ یارانه جریمه می‌شوند.

علی طیب نیا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین از توزیع فرم خوداظهاری یارانه تا پایان سال به صورت الکترونیکی، تغییر فهرست یارانه بگیران از سال ۹۳، تغییر قیمت حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت ۹۳ و عدم تغییر یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در سال آینده خبر داد.

طیب‌نیا گفت: براساس قانون هدفمندی‌یارانه‌ها و تبصره 21 قانون بودجه سال 93 دولت مکلف است قیمت حامل‌های انرژی را به صورت تدریجی تغییر دهد و بر همین اساس برنامه‌ریزی گسترده ‌ای در سه ماه گذشته در همین زمینه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی جامعه که یک شرایط خاص است و رکود از سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد، دولت تصمیم گرفته شیب افزایش قیمت در این مرحله برای حامل‌های انرژی ملایم باشد تا ضربه‌ای به تولید و مصرف‌کننده وارد نشود گفت: رسیدن به قیمت هدف دولت در قانون هدفمندی‌یارانه‌ها طی چند سال و به صورت تدریجی انجام خواهد شد اما شیب قیمت‌ها برای همه کالاها یکسان نیست و برای نهاده‌های مورد نیاز تولید شیب افزایش قیمت نسبت به سایرکالاها کندتر خواهد بود و در سایر کالاها این شیب متفاوت است اما به طور کلی دولت سعی دارد شیب افزایش قیمت در مرحله دوم هدفمندی‌یارانه‌ها ملایم باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: فرم جدید خوداظهای برای دریافت یارانه تا قبل از پایان سال به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد.

طیب نیا در ادامه این نشست از تغییر فهرست یارانه بگیران از سال 93 خبر داد و گفت: ملاک شناسایی افراد برای اختصاص یارانه سطح درآمد آنهاست و برای شناسایی درآمد افراد از حسابهای بانکی نیز استفاده می کنیم.
وی تصریح کرد: برای شناسایی افراد نیازمند علاوه بر درآمد از اطلاعات دارایی آنها از جمله مسکن، خودرو و محل سکونت با ملاحظه تعداد افراد خانوار استفاده خواهیم کرد.

وی با تصریح اینکه مبلغ یارانه نقدی 45500 تومانی در سال آینده تغییر نخواهد کرد، از تغییر قیمت حاملهای انرژی از فروردین یا اردیبهشت 93 با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار اقتصادی ، مجله خبری بازدید 139 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php