کد خبر : 269587 تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴

ثبت نام لاتاری در آنکارا

ثبت نام لاتاری، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور آمریکا است و به واسطه آنکه نام کشور ایران، جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری است، هرساله ثبت نام‌های بسیار زیادی توسط ایرانیان در سراسر دنیا صورت می‌گیرد. سوالی که در این جا ممکن است ایجاد شود، آن …

ثبت نام لاتاری در آنکارا

ثبت نام لاتاری، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کشور آمریکا است و به واسطه آنکه نام کشور ایران، جزو کشور‌های مجاز برای ثبت نام لاتاری است، هرساله ثبت نام‌های بسیار زیادی توسط ایرانیان در سراسر دنیا صورت می‌گیرد.

سوالی که در این جا ممکن است ایجاد شود، آن است که ثبت نام لاتاری در کشور‌های همسایه ایران به خصوص ترکیه چگونه است؟ چه مراحلی باید برای ثبت نام لاتاری گرین کارت در آنکارا طی شود؟

برای پاسخ به این سوال باید خاطر نشان کنیم که آنکارا به عنوان پایتخت کشور ترکیه، یکی از پرجمعیت‌ترین شهر‌های این کشور است و میزبان بسیاری از مقیمان ایرانی حاضر در کشور ترکیه می‌باشد. از آنجایی که سفارت آمریکا در این شهر واقع شده است، در صورتی که فرد ثبت نام کننده در لاتاری، درون قرعه کشی برنده شود، می‌تواند با کمترین هزینه نسبت به طی مراحل دریافت ویزای خود اقدام کند.

شرایط و مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری در آنکارا

در صورتی که فرد متقاضی در شهر آنکارا سکونت دارد، می‌تواند به راحتی با همراه داشتن مدارک و داشتن شرایط ثبت نام لاتاری، اقدام به نام نویسی کند. در ابتدا شخص باید در نظر داشته باشد که در صورتی که متولد کشور ایران است، باید حتما با پاسپورت کشور محل تولد نسبت به ثبت نام لاتاری اقدام کند. در نتیجه باید پاسپورت ایرانی داشته باشد و در غیر این صورت باید نسبت به تمدید و یا دریافت پاسپورت ایرانی اقدام کند.

از دیگر شرایط ثبت نام لاتاری می‌توان به داشتن حداقل مدرک دیپلم، یا دو سال سابقه کار تخصصی در 5 سال گذشته اشاره کرد. به همین منظور گفته می‌شود که حداقل سن جهت ثبت نام لاتاری 18 سال می‌باشد و افراد زیر 18 سال که مدرک دیپلم ندارند، باید زیر مجموعه والدین خود ثبت نام کنند.

ثبت نام لاتاری در آنکارا

فردی که قصد دارد در لاتاری ثبت نام کند، باید یک عکس مناسب و طبق استاندارد اداره مهاجرت آمریکا داشته باشد که به تازگی از وی گرفته شده باشد و نهایتا 6 ماه از زمان دریافت عکس گذشته باشد. لازم به ذکر است که داشتن عکس، برای تمامی اعضای خانواده که در هنگام ثبت نام لاتاری، اطلاعاتشان درج می‌شود، مورد نیاز خواهد بود.

شرایط ثبت نام دو شانسه و سه شانسه لاتاری در آنکارا

افراد متاهل، باید هنگام ثبت نام لاتاری آمریکا، اطلاعات همسر خود را نیز وارد کنند. زیرا وضعیت تاهل یکی از گزینه‌هایی است که در هنگام ثبت نام لاتاری مورد توجه قرار خواهد گرفت. هرگونه بروز اشتباه در تکمیل فرم لاتاری، باعث خواهد شد که فرد از دریافت ویزای خود باز بماند و بعد از پرداخت هزینه‌های لازم جهت مصاحبه و دریافت ویزا، از به دست آوردن ویزا باز بماند و نتواند به آمریکا مهاجرت کند.

در نتیجه درج اطلاعات همسر و فرزندان زیر 21 سال، در صورت وجود الزامی خواهد بود. در صورتی که زوجین هر دو متولد کشور ایران باشند و در آنکارا اقامت داشته باشند، باید حتما با پاسپورت کشور ایران در لاتاری ثبت نام کنند. در صورتی که هم مرد و هم همسر پاسپورت معتبر ایرانی داشته باشند، ثبت نام آنها دو شانسه صورت خواهد گرفت و یک بار مرد به عنوان فرد اصلی و همسر و فرزند او به صورت زیر مجموعه، و یک بار همسر به عنوان فرد اصلی و مرد و فرزندان زیر 21 سال به عنوان زیر مجموعه ثبت نام می‌شوند.

در صورتی که یکی از زوجین، به هر دلیلی نتواند ویزای کشور محل تولد خود را دریافت کند و یا زاده یک کشور غیر مجاز در ثبت نام لاتاری باشد، ثبت نام آنها تنها از طرف زوج دیگر صورت خواهد گرفت و از یک شانس برخوردار خواهند شد.

فرزندان زیر 21 سال، اگر بالای 18 سال سن داشته باشند، علاوه بر این که در صورت ثبت نام والدین باید زیر مجموعه آنها ثبت نام شوند، می‌توانند یک ثبت نام مجزا نیز داشته باشند که در آن صورت، باید پاسپورت کشور محل تولد خود را داشته باشند.

ثبت نام لاتاری در آنکارا

از ثبت نام لاتاری در آنکارا تا دریافت ویزا

مقیمان و ساکنین شهر آنکارا، نسبت به سایر شهر‌های ترکیه از یک مزیت فوق العاده بهره مند هستند و آن، بودن سفارت ترکیه در شهر محل سکونت آنها است. از آنجایی که سفارت کشور‌ها در پایتخت سایر کشورها قرار می‌گیرد، ایرانیانی که ساکن شهر آنکارا هستند، در صورت برنده شدن می‌توانند به راحتی به سفارت موجود در شهر آنکارا مراجعه کنند و مراحل مصاحبه خود را پشت سر بگذارند.

این یک مزیت بسیار عالی به حساب می‌آید. زیرا به عنوان مثال برای افراد ساکن سایر شهر‌ها و یا کشور ایران، باید هزینه سفر به آنکارا، رزرو هتل و … پرداخت شود و این باعث خواهد شد تا مجموع هزینه‌های پرداخت شده برای دریافت ویزا، افزایش یابد. از طرف دیگر، در صورتی که اطلاعات ارسالی فرد در سفارت ترکیه با پروسه بررسی بیشتر همراه شود و فرد لازم باشد تا فرم‌ AP را پر کند و سپس مستحق دریافت ویزا شود، شخص به راحتی می‌تواند پاسپورت خود را به سفارت تحویل دهد و در موعد مشخص ویزای خود را دریافت کند.

این در حالی است که ساکنین سایر شهر‌ها و یا ساکنین کشور ایران، باید برای طی این مراحل یا مجددا به ترکیه وارد شوند و یا از طریق مجموعه‌های دیگر، مراحل پیکاپ ویزا را طی کنند که باعث افزایش هزینه دریافت ویزا خواهد شد.

منبع: کارت سبز

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 985 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php