کد خبر : 269624 تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵

تولید محتوا سایت فروشگاهی؛ قیمت و سفارش آنلاین با بهترین ایده های خلاقانه

صرف نظر از محصولات یا خدماتی که در وبسایت فروشگاهی خود ارائه می‌کنید، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر راهی مناسب و عالی است که می‌توانید از آن برای معرفی برند و بازاریابی محصولاتتان استفاده کنید. با اینکه اغلب افراد نمی‌دانند که داشتن این نوع استراتژی نیروی محرکه موثری در …

تولید محتوا سایت فروشگاهی؛ قیمت و سفارش آنلاین با بهترین ایده های خلاقانه

صرف نظر از محصولات یا خدماتی که در وبسایت فروشگاهی خود ارائه می‌کنید، داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر راهی مناسب و عالی است که می‌توانید از آن برای معرفی برند و بازاریابی محصولاتتان استفاده کنید.

با اینکه اغلب افراد نمی‌دانند که داشتن این نوع استراتژی نیروی محرکه موثری در فروش و عامل رسیدن به درآمد بالاتر است، اما مزایای به کار بستن یک استراتژی بازاریابی محتوای خوب می تواند به مراتب فراتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. تحقیقاتی که در زمینه سئو انجام شده نشان می دهند که تبدیل بازدید کنندگان به مشتری در شرکت‌هایی که از استراتژی بازاریابی و ایده برای تولید محتوا در سایت فروشگاهی خود استفاده می‌کنند، از نظر آماری نسبت به شرکت‌هایی که از این استراتژی استفاده نمی‌کنند، بسیار بالاتر است.

به طور کلی، بازاریابی محتوا این پتانسیل را دارد که بازدیدکنندگان را جذب فروشگاه آنلاین شما کرده و باعث افزایش فروش شود. اگر محصولات یا خدماتی را به صورت اینترنتی عرضه می کنید و هنوز از مزایای بازاریابی محتوا استفاده نکرده‌اید، وقت آن رسیده که در نحوه عملکرد خود تجدید نظر کنید. به خاطر داشته باشید که طراحی سایت برای سایت فروشگاهی و جذب مشتریان بسیار مهم است.

اما راه‌های دستیابی به استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟ با اینکه بسیاری از افراد در فروش محصولات خود خبره هستند و کار فروش اینترنتی را نیز به خوبی انجام می‌دهند، آنها اغلب نمی دانند از کجا شروع کنند یا چه نوع محتوایی را تولید کنند. در این پست، به معرفی چند مورد از بهترین انواع محتوا برای سایت‌های فروشگاهی خواهیم پرداخت.

چرا برای سایت های فروشگاهی نیاز به استراتژی محتوا داریم؟

تولید محتوا سایت فروشگاهی؛ قیمت و سفارش آنلاین با بهترین ایده های خلاقانه

در مورد بازاریابی محتوا، و اینکه این نوع بازاریابی چگونه می تواند به مشتریان در مسیر تصمیم گیری برای خرید کمک کند، امکانات زیادی وجود دارد. چند مورد از مزایای داشتن محتوای مرتبط با تجارت الکترونیک عبارتند از:

  • کمک به فروش محصولات و خدمات
  • دادن اطلاعات به مشتریان
  • ارائه نکات و توصیه های مفید
  • ایجاد اعتماد و جلب توجه کاربران و موتورهای جستجو
  • ارائه محتوای جدید با امکان به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای مرتبط با محصولات عرضه شده در سایت فروشگاهی شما می تواند به جذب مشتریان جدید و همچنین حفظ مشتریان فعلی کمک کند.

در ادامه چند مورد محتوای مناسب برای سایتهای فروشگاهی معرفی شده‌اند که می‌توانید از آنها برای جذب مشتریان و موفقیت وبسایت فروشگاهی خود بهره ببرید.

محتوای آموزشی (How-to Content)

محتوای آموزشی در اغلب موارد برای اطلاع رسانی به مشتریان جدید و فعلی موثر است. این نوع محتوا برای شرکت‌هایی که محصولات خاص می‌فروشند، ایده‌آل است و افراد علاقه‌مند به یک موضوع یا محصول خاص را به وبسایت جلب می‌کند و به آنها نشان می‌دهد که چرا و چگونه باید از آن محصول استفاده کنند.

به عنوان مثال شرکتی را در نظر بگیرید که سازهای موسیقی را هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه خود می فروشد. تولید محتوای آموزشی که به مشتریان بالقوه درس های مختلف موسیقی می آموزد، فرصت مناسبی است برای جذب دقیقا همان مشتری که مورد نظر است: یعنی فرد علاقه مند به موسیقی. مطالب آموزشی سایت شما به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک چهره معتبر در زمینه موسیقی و دانش آن شناخته شوید، و به همین دلیل، احتمال اینکه مشتریان بیشتری به سازهای موسیقی شما اعتماد داشته باشند و آنها را خریداری کنند، بیشتر می‌شود هزینه تولید محتوا نیز برای شما به صرفه می شود.

محتوای ویدیویی

تولید محتوا سایت فروشگاهی؛ قیمت و سفارش آنلاین با بهترین ایده های خلاقانه

محتوای ویدیویی از جمله بهترین و مفیدترین محتوا برای تجارت الکترونیک محسوب می شود. ویدیوهای آموزنده که در پلتفرم‌های اجتماعی مانند یوتیوب، صفحات محصول و سایر بخش‌های یک وب‌سایت حضور دارند، راهی عالی برای بازاریابی، و همچنین نمایش و ارائه توضیح در رابطه با محصولاتی است که به فروش می‌رسند. هنگامی که کاربران در حال تحقیق در مورد محصولات و خدمات هستند، اغلب به ویدیوهای آموزشی توجه نشان می‌دهند، زیرا جذب و درک آنها آسان است و وقت کمتری می‌طلبد. همچنین، ویدئوها راهی عالی برای نمایش محصولات و معرفی ویژگی‌های آنها هستند.

از آخرین ترندها و موضوعات داغ استفاده کنید

به جای محتوای همیشه سبز (evergreen content)، از محتوای به‌هنگام (timely content) استفاده کنید.

محتوای همیشه سبز محتوایی است که تولید می‌شود تا برای مدت زیادی ماندگار باشد، مثلا محتوایی که در مورد طرز تهیه یک غذای خاص نوشته شده باشد. در مقابل، محتوای به‌هنگام را می‌توان محتوایی دانست که به زمان و مکان کنونی ما مربوط است. به عبارت دیگر، این نوع محتوا به موضوعاتی اشاره دارد که در یک بازه زمانی خاص تعلق دارند و به شدت مورد توجه مردم هستند اما به سرعت منسوخ می شوند. نمونه‌هایی از این موضوعات روزهای خاص مثل روز ولنتاین، عید نوروز، شب یلدا و … است.

همچنین رویدادها مانند المپیک زمستانی، مسابقات انتخابی جام جهانی و … می‌توانند موضوع محتوای به‌هنگام باشند. این نوع محتوا به یک بازه زمانی خاص تعلق دارد و در بقیه سال بی‌فایده است، اما در همان زمان که آن رویداد یا روز خاص نزدیک می‌شود، می‌تواند ترافیک فوق‌العاده ای را متوجه سایت شما کند.

بنابراین، منطقی است که برای جذب مخاطب به سایت فروشگاهی خود از محتوای به‌هنگام استفاده کنید. موضوعات داغ، رویدادها، روزهای خاص، موقعیت‌های فصلی و موارد دیگر را به موقع شناسایی کنید و از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید. خلاقیت در اینجا نقشی کلیدی دارد، زیرا لازم است اتفاقاتی که در جامعه و در صنعت‌تان رخ می‌دهد را به سرعت شناسایی کنید.

خلاقیت به خرج دهید و پست وبلاگ و مقاله بنویسید. همچنین می‌توانید در مورد آنچه در صنعت شما اتفاق می افتد و ارتباط آن با محصولات و خدماتتان، محتوای ویدیویی تهیه کنید. حتما به اخبار و رویدادهایی که به نحوی با محصولاتتان مرتبط هستند، توجه کنید، زیرا به احتمال زیاد فرصت هایی وجود دارد که ممکن است حتی از آنها آگاه نباشید و منتظر استفاده از آنها باشید.

سخن آخر

هنگام ایجاد محتوا برای سایت فروشگاهی، امکانات و فرصت ها بسیار زیاد و متنوع هستند. می‌توانید برای جذب مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری، مقاله‌ها و مطالب آموزشی را در وبسایت خود منتشر کنید. همچنین از قدرت محتوای به‌هنگام غافل نشوید. هنگام تولید محتوا برای وبسایت فروشگاهی خود حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در مورد بازار به اندازه کافی تحقیقات انجام دهید.
  • به دنبال اخبار، وبلاگ ها و مقالاتی که اخیرا منتشر شده اند بگردید و به دنیای اطراف خود توجه کنید تا از محیط در حال تغییر به نفع وبسایت فروشگاهی خود استفاده کنید و بهترین ترافیک را برای محصولاتتان به ارمغان بیاورید.
  • با استفاده از عناوین و متن حاوی کلمات کلیدی و نکات ضروری سئو، وبسایت خود را بهینه سازی کنید.
  • محتوای خود را با فالوورهای خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • فراموش نکنید که بازدیدکنندگان خود را از طریق لینک سازی داخلی به صفحات و محصولات مرتبط در سایت هدایت کنید.

به یاد داشته باشید، با تدوین یک استراتژی محتوای قدرتمند، احتمال جذب ترافیک بیشتر می‌شود و در نتیجه احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می یابد.

5/5 - (1 امتیاز)
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 1,093 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php