کد خبر : 201089 تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱

توصیه های کلیدی برای انتخاب لباس آقایان

توصیه های کلیدی برای انتخاب لباس آقایان عنوان این مطلب از سایت میهن فال است که برای شما همراهان عزیز در نظر گرفته ایم و امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد. یک تیپ مناسب مردانه می‌تواند شامل یک کت‌ مناسب و آراسته، یک پیراهن خوش‌دوخت و مناسب بدن، یک شلوارمناسب با …

توصیه های کلیدی برای انتخاب لباس آقایان عنوان این مطلب از سایت میهن فال است که برای شما همراهان عزیز در نظر گرفته ایم و امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.

یک تیپ مناسب مردانه می‌تواند شامل یک کت‌ مناسب و آراسته، یک پیراهن خوش‌دوخت و مناسب بدن، یک شلوارمناسب با پیراهن و کت و یک کفش مناسب باشد که درعین حال بتواند با این ترکیب هم همخوانی داشته باشد. البته ترکیب پیراهن و شلوار جین، به عنوان تیپ اسپرت هم حکایت خود را دارد. افزودن متعلقاتی مثل کراوات هم در تناسب با این ترکیب، می‎تواند به زیبایی هر چه بیشتر این تیپ مردانه کمک کند. در اینجا به نکاتی درباره انتخاب کت، پیراهن، شلوارو کفش می‎پردازیم.

کت

– درز شانه کت باید روی لبه شانه قرار گیرد. هدف این است که میزان چین‌خوردگی‌ها را کاهش دهیم. وقتی بازوها در دو طرف بدن قرار دارند، شانه‌ها نباید چروک یا چین بخورند.
– حلقه آستین‌ها باید به اندازه کافی بالا باشند و نباید به زیر بغل شما بچسبند. بازوها باید در هنگام انجام حرکات طبیعی تا حدودی مستقل از کت حرکت کنند.
وقتی دکمه‌های کت بسته می‌شوند نباید کت در قسمت سینه کشیده شود (نباید پارچه روی شکم به شکل «X» شود). همچنین وقتی آرنج خم می‌شود نیز نباید در قسمت شانه کشیدگی ایجاد شود.

توصیه های کلیدی برای انتخاب لباس آقایان

– وقتی دستان خود را صاف نگه می‌دارید، باید به‌راحتی بتوانید آن را درون کت و زیر یقه جا دهید.
– دکمه دوم کت از پایین، باید دقیقاً بالای ناف قرار گیرد نه پایین تر از آن.
– وقتی دستان در دو طرف بدن قرار دارد، آستین ها باید استخوان مچ را بپوشانند.
– اگر کت اندازه شما نباشد، گاهی دکمه‌ها از جای خود درمی‌روند. وقتی کت در قسمت کمر تنگ باشد، کنار ران به پارچه فشار خواهد آورد.
– قد کت باید به اندازه ای باشد که روی باسن را بپوشاند.
– شکل ضربدر «X» در قسمت قرار گرفتن دکمه، وقتی بلیزر بسیار تنگ است.
– پارچه در قسمت قرار گرفتن دکمه چین نخورده باشد.
– چین خوردگی ناخوشایند در قسمت شانه کت وجود نداشته باشد.
– شانه همانند خط صاف باشد.

کت‌های بلند، پالتو و بارانی
– درز شانه‌ها باید روی شانه‌های شما قرار گیرد (با توجه به آنچه زیر آن پوشیده‌اید).
–  اندازه آنچه را می‌خواهید زیر آن بپوشید در ذهن داشته باشید و مطابق با آن اندازه کت را انتخاب کنید.
– کت نباید گشاد و جادار باشد، بلکه باید اندام شما را نشان دهد. همانگونه که گفته شد، کت به‌هیچ‌عنوان نباید تنگ باشد و باید امکان حرکت آزادانه و راحت را فراهم آورد.
– آستین کت باید حدود ۲ سانتیمتر از مچ شما بالاتر رود (یک اینچ بلندتر از آستین پیراهن مردانه) تا مطمئن باشید که آستین هیچ‌یک از لباس‌های زیرین مشخص نمی‌شود.

توصیه های کلیدی برای انتخاب لباس آقایان

چینوها
– هیچ شلواری برای ایستادن سر جای خود نباید نیاز به کمربند داشته باشد.
– شلوار پلیسه دار نپوشید زیرا شکم شما را برآمده نشان می‌دهد.
– پاچه‌های چینو نباید تنگ باشد و نباید چین بخورد. پاچه‌ها باید به پا نزدیک باشند اما نباید به آن فشار آورند.
– معمولاً بهتر است که پاچه شلوار یک شکستگی داشته باشد. شکستگی، همان چین خوردگی پایین پاچه شلوار هنگام افتادن آن روی کفش است. اگر چینوی تنگ را بدون جوراب بپوشید، لازم نیست نگران شکستگی باشید.

شلوار مردانه
– شلوار مردانه نباید خیلی تنگ باشد و نباید موج داشته باشد بلکه باید بدون اینکه به پا فشار آورد نزدیک به آن باشد. شلوارهای مردانه معمولاً کمی آویزان هستند.
– شلوار پلیسه دار نپوشید زیرا شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.
– وسط پاچه شلوار مردانه در قسمت پایین آن باید یک شکستگی وجود داشته باشد.
–  شلوار مردانه حتماً باید شکستگی داشته باشد حتی اگر این شکستگی کوچک باشد. برخی پایین پاچه شلوار را کمی بالا می‌زنند یا حتی رشته‌های سربی به آن می‌دوزند تا شلوار شکستگی پیدا نکند. من معتقدم که وجود یک شکستگی کوچک شکیل تر است و برادران بروکس به این مدل وفادارند.

شلوار جین
–  شلوار جین باید در قسمت ران‌ها تنگ و از زانو به پایین راسته یا کمی تنگ‌تر باشد. از پوشیدن جین‌های بوت-کات (دمپاگشاد) خودداری کنید.
– جینی که به اندازه شما و دارای پاچه راسته یا تنگ‌تر باشد انتخاب کنید. اگر می‌خواهید لاغرتر به نظر آیید یک سایز کوچکتر انتخاب کنید. جین خاصیت ارتجاعی دارد.
– جین سنگین است، بنابراین شکستگی خواهد داشت و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند بیشتر از چند شکستگی در شلوار نباشد. برخی دوست دارند این شکستگی‌ها بیشتر باشد.      – درنهایت، تعداد این شکستگی‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. با توجه به مدل جین و میزان انعطاف‌پذیری پارچه آن، وجود چین خوردگی حتی در کل شلوار، ایرادی ندارد. به دلیل اینکه شلوارهای جین بسیار متنوع هستند و می‌توان آنها را با انواع تیپ‌ها هماهنگ کرد، تعیین میزان چین خوردگی نیز به این عوامل بستگی دارد.
پاچه شلوار جین را می‌توان با توجه به تیپ موردنظر، بین ۳ تا ۱۲ سانتیمتر تا زد. بنابراین، قد آن نیز با توجه به این مطلب متفاوت خواهد بود.

کروات
– گره کروات باید زیر یقه قرار بگیرد و نباید آن را محکم کند.
– مدل گره کروات بستگی به نوع یقه دارد. گره یقه فراخ تر (cutaway) باید بزرگتر باشد (full-windsor). گره یقه باریکتر (pointed collar) باید کوچکتر باشد (four-in-hand). چند نوع گره را امتحان کنید تا بتوانید گره‌ای را که بیشتر برازنده خودتان است، انتخاب کنید.
– در حالت ایستاده، انتهای کروات باید به مرکز کمربند برسد، نه بیشتر و نه کمتر.

کفش
– در حالت ایستاده، نباید بتوانید به‌راحتی انگشت خود را پشت کفش فروببرید (البته این قانون در شرایط مختلف، کمی تغییر می‌کند اما کفش نباید گشاد و جادار باشد).
– انگشتان پا باید به‌سختی با جلوی کفش تماس پیدا کنند. جلوی کفش نباید به انگشتان فشار وارد کند.
– کفش نباید به اطراف پای شما فشار وارد کند یا حداقل این فشار باید بسیار اندک باشد. بدیهی است که کفش باید هنگام راه رفتن راحت باشد.
– کفش در قسمت روی انگشتان باید کمی انحنا داشته باشد،  زیرا اگر مسطح باشد، ظاهر پا را کمی عجیب نشان می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : سبک زندگی ، مد و پوشاک بازدید 403 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php