کد خبر : 56694 تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵

تندرستی به سبک مادر بزرگ‌ها!

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که گرم کردن پاها می‌تواند به گرم کردن کل بدن کمک کند در نتیجه درجه حرارت بدن در پاها تنظیم شده است. عده زیادی از مردم از سردی پاهایشان در پاییز و زمستان گله و شکایت می‌کنند که با راهکارهایی که در گذشته “مادر بزرگ‌ها” و …

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که گرم کردن پاها می‌تواند به گرم کردن کل بدن کمک کند در نتیجه درجه حرارت بدن در پاها تنظیم شده است.

تندرستی به سبک مادر بزرگ‌ها!

عده زیادی از مردم از سردی پاهایشان در پاییز و زمستان گله و شکایت می‌کنند که با راهکارهایی که در گذشته “مادر بزرگ‌ها” و “پدر بزرگ‌هایمان” برای گرم کردن خود استفاده می‌کردند می‌توان از بدن در برابر سرما محافظت کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، اگر پاهایتان سرد است و بخاری و “شوفاژ” آن را گرم نکرده است باید با ماساژ پا با مرطوب کننده‌ها و پوشیدن جوراب‌های کلفت و ضخیم از پاهایتان در برابر آسیب‌های ناشی از سرما محافظت کنید.

گفتنی است،‌ پاهایتان را تکان دهید و اجازه دهید خون با گردش بیشتری در پاها جریان پیدا کند و می‌توانید از “سرماخوردگی” در این فصول جلوگیری کنید.

ترک خوردن پاها به سمت سرما و “خشکی هوا” از مشکلات رایج در پاییز و زمستان به حساب می‌آ‌ید که با پوشاندن پاها در “پتو” و استفاده از مرطوب کننده‌ها برای جلوگیری از “ترک خوردن پا” می‌توانید از پاهایتان محافظت کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 433 بار
دیدگاهتان را بنویسید

navideh taze geshlagi در تاریخ 19 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

sayte khubie,behetun khaste nabashid migam

css.php