کد خبر : 269628 تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹

تفاوت فیشیال پوست با پاکسازی پوست

p> یکی از درمان‌های زیبایی برای پاکسازی کامل پوست و بازگرداندن درخشندگی و جوانی پوست، فیشیال پوست است. این روش درمان برای افرادی توصیه می‌شود که معتقدند جوانی و طراوت پوست خود را از دست داده‌‌اند و پوست آن‌ها در نتیجه استفاده از آرایش اغلب تیره شده است. در ادامه …

p>

یکی از درمان‌های زیبایی برای پاکسازی کامل پوست و بازگرداندن درخشندگی و جوانی پوست، فیشیال پوست است. این روش درمان برای افرادی توصیه می‌شود که معتقدند جوانی و طراوت پوست خود را از دست داده‌‌اند و پوست آن‌ها در نتیجه استفاده از آرایش اغلب تیره شده است. در ادامه می‌خواهیم در مورد انواع فیشیال پوست و مزایا و معایب آن توضیح دهیم.

تفاوت فیشیال پوست با پاکسازی پوست

تفاوت فیشیال پوست با پاکسازی پوست

۱. اگرچه پاکسازی صورت باید هر دو تا سه هفته یکبار انجام شود، اما فیشیال صورت فقط باید هر یک تا دو ماه یک بار نیاز به تمدید دارد. تکنیک فیشیال نیاز به درمان‌های مکرر را از بین می‌برد.

۲. برای پاکسازی پوست، در طول فرآیند تمیز کردن پوست تنها به یک ماسک خاص نیاز دارد، که هزینه‌های درمانی آن را مقرون به صرفه کرده است. در تکنیک فیشیال صورت، پوست علاوه بر پاکسازی، با دست یا با دستگاه خاص ماساژ داده می‌شود که این امر هزینه انجام آن را بالا می‌برد.

۳. در تکنیک فیشیال پوست، به دلیل ماساژ پوست صورت، جریان خون در رگ‌ها افزایش پیدا می‌کند و این امر به بهبود گردش خون و تغذیه سلول‌های پوست صورت، کمک می‌کند.

۴. مدت انجام پاکسازی صورت در مقایسه با فیشیال کوتاه‌تر است. زمان مورد نیاز برای هر مرحله از فیشیال بین یک الی دو ساعت است.

۵. در روش پاکسازی پوست، تنها از یک روش استفاده می‌شود ولی در فیشیال پوست از تکنیک‌های مختلفی برای ماساژ صورت استفاده می‌شود.

۶. نتیجه مطلوب از روش فیشیال سریع‌تر از روش پاکسازی حاصل می‌شود.

انواع فیشیال پوست

در تکنیک فیشیال صورت، برای انواع پوست و گروه‌های سنی روش‌های مختلفی وجود دارد. هم اکنون بیش‌ترین روش معمول برای انجام فیشیال، استفاده از ال‌‌ای دی، نمک کریستال و… است.

در فیشیال پوست، در حالت پایه از موادی مانند مرطوب کننده‌ها، روشن کننده‌ها و پاک کننده‌ها استفاده می‌شود. با این حال در موارد منحصر به فرد، با توجه به نوع و مشکلات پوستی، درمان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع مراحل و مواد مورد استفاده در هر روش متغیر بوده و عبارتند از:

تفاوت فیشیال پوست با پاکسازی پوست

  • فیشیال پاکسازی عمقی صورت
  • فیشیال رفع جوش و پیشگیری از آکنه
  • فیشیال جوانسازی
  • فیشیال روشن کردن پوست
  • فیشیال نور درمانی LED
  • فیشیال آنزیمی
  • فیشیال لایه برداری و میکرودرم (پیلینگ)
  • فیشیال کلاسیک

کاندیدای مناسب برای فیشیال صورت

برای انجام یک فیشیال صورت مطلوب، باید شرایط مناسبی را ایجاد کرد تا از نتیجه نهایی با کیفیت بهره مند شوید. در ادامه مطلب به معرفی افرادی که کاندیدای مناسب برای فیشیال صورت هستند، پرداخته ایم.

افراد علاقه مند به پاکسازی و جوانسازی پوست

افراد مبتلا به لک و آکنه

برای جلوگیری از چین و چروک صورت و تحریک کلاژن سازی

سم زدایی پوست و جلوگیری از اثرات رادیکال‌های آزاد

درمان منافذ پوستی

درمان افتادگی پوست و لایه برداری آن

درمان جوش‌های سر سیاه و آکنه

درمان موثر سیاهی دور چشم

افراد دارای خشکی پوست

افراد دارای پوست چرب

آبرسانی و تغذیه پوست صورت

مزایای فیشیال پوست

تمیز کردن عمیق: پاکسازی عمیق به دفع سموم و باکتری‌هایی که موجب مشکلات پوستی می‌شود، کمک می‌کند. یک لایه برداری مناسب، مانند میکرودرم، سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد، منافذ پوست را باز می‌کند و اجازه می‌دهد محصولات بهداشتی مختلف بهتر جذب پوست شوند. همچنین به حفظ طراوت و نرمی پوست کمک می‌کند.

ضد پیری: درمان‌های فیشیال با تحریک تولید کلاژن، روند پیری را کند می‌کند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند. ماساژ صورت در این تکنیک، گردش خون و اکسیژن رسانی به پوست را بهبود می‌بخشد، خاصیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

بهبود اختلالات پوستی: متخصص بعد از شناسایی مشکل پوستی مراجعه کننده، نوع فیشیال متناسب با مشکل پوست بیمار را انتخاب می‌کند. فیشیال پوست می‌تواند مشکلاتی مانند لک صورت، جوش‌های سرسیاه و سرسفید و آسیب‌های ناشی از نور خورشید را به حداقل برساند و یا کنترل کند.

  • جوانسازی پوست: فیشیال پوست شامل مراحلی مانند لایه برداری، بخور، استفاده از ماسک و ماساژ است. هر کدام از این مراحل به پوست کمک می‌کنند تا پوست شما جوان، درخشان و شاداب باشد. نتایج به یکباره پس از درمان دیده نمی‌شود، اما پوست ممکن است به مرور زمان ترمیم شود و شما آن را احساس می‌کنید. البته ادامه درمان توصیه می‌شود.

بهبود برنامه مراقبت از پوست: متخصص شما تعیین خواهد کرد که کدام یک از کدام روش فیشیال برای شما مناسب است و محصول متناسب با پوست شما تجویز می‌کند. این موارد مهم هستند زیرا می‌توانند از مشکلات پوستی جلوگیری کرده و پوست شما را سالم نگه دارند.

عوارض فیشیال پوست

تفاوت فیشیال پوست با پاکسازی پوست

تاکنون هیچ گونه عارضه جدی در رابطه با فیشیال صورت گزارش نشده است. ولی اگر برخی نکات بهداشتی رعایت نشود، بسته به نوع پوستتان، ممکن است با خطرات مختلفی روبرو شوید. بنابراین، بسیار مهم است که برای پاکسازی صورت به کدام مرکز مراجعه می‌کنید. زیرا تکنسین‌ها موظف هستند تا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا کسی دچار مشکل و بیماری خاصی نشود.

قرمزی و تحریک پوست

مهمترین عوارض جانبی پاکسازی به روش فیشیال، قرمزی و تورم پوست به دلیل فشار روی پوست است. یک یا دو روز پس از پاکسازی از لوازم آرایشی یا محصولات پوستی اجتناب کنید.

بیرون زدن جوش‌های صورت

جوش‌های پس از فیشیال صورت اغلب مواردی هستند که در زمان انجام فیشیال به پوست شما راه پیدا کرده و باعث ایجاد جوش می‌شوند. ابزار‌های مورد استفاده که به طور صحیح استریل نشده‌اند ممکن است به میکروب‌ها اجازه ورود به پوست را بدهند که می‌تواند باعث بدتر شدن جوش و التهاب شود و زمینه را برای توسعه باکتری‌ها فراهم کند. برای پیشگیری از این خطر احتمالی، از تکنسین بخواهید که از ابزار استریل نشده برای درمان پوست شما استفاده نکند، یا مطمئن شوید که آنها بلافاصله پس از استریلیزر قبل از شروع مراقبت از صورت شما استفاده می‌شوند.

ایجاد اسکار روی پوست

استفاده تکنسین‌ها از انگشتان یا ابزار‌ها برای بیرون کشیدن ناخالصی‌ها از منافذ پوست می‌تواند به لایه بیرونی پوست آسیب برساند. لایه برداری‌های خشن می‌تواند باعث بریدگی و خونریزی شود. یک تکنسین ناکارآمد می‌تواند به پوست شما آسیب برساند تا جایی که مستعد عفونت یا حتی زخم ایجاد شود. بدون هیچ شکی، تکنسین برای محافظت از پوست شما و کاهش احتمال عفونت، بهتر است، دستکش بپوشند.

خشکی و خارش پوست

به احتمال زیاد، در هنگام لایه برداری، تکنسین، سلول‌های مرده پوست را لایه برداری می‌کند تا به لایه جدید پوست برسد، اما لایه برداری محکم می‌تواند، پوست را خشک و دچار خارش کند. از یک مرطوب کننده ملایم، برای از بین بردن خشکی پوست استفاده کنید. پس از پاکسازی، از نورخوشید اجتناب کنید، زیرا اشعه ماوراء بنفش می‌تواند خشکی پوست را بدتر کند.

برای مشاوره با کارشناسان زیبایی ما می‌توانید با ما تماس بگیرید. همچنین در انتهای مطلب، قسمتی را برای تبادل نظر در مورد فیشیال صورت فراهم کرده‌‌ایم تا بتوانید به راحتی نظرات و سوالات خود را بیان کنید.

4.3/5 - (7 امتیاز)
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 2,940 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php