کد خبر : 269484 تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی رویای بسیاری از افراد می باشد. یکی از راه های رسیدن به این هدف مهاجرت به کشور ترکیه و تحصیل در این رشته می باشد. چرا که علاوه بر مزایای متعدد تحصیل در کشور ترکیه، امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور های آمریکایی …

تحصیل در رشته ی دندانپزشکی رویای بسیاری از افراد می باشد. یکی از راه های رسیدن به این هدف مهاجرت به کشور ترکیه و تحصیل در این رشته می باشد. چرا که علاوه بر مزایای متعدد تحصیل در کشور ترکیه، امکان ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور های آمریکایی و اروپایی برای دانشجویان فراهم می شود. در ادامه قصد داریم تا شما را به طور کلی با شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه آشنا کنیم.

 

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه فرصت های زیادی را برای دانشجویان خارجی و بین المللی فراهم می کند. همانطور که بسیاری از دانشجویان بلند پرواز آینده می دانند، پذیرش در رشته دندانپزشکی در کشورهایشان بسیار دشوار است. کشور ترکیه گزینه خوبی برای آن دسته از دانشجویانی است که تلاش می کنند آرزوی خود را برای تحصیل در دندانپزشکی تحقق بخشند و نمی توانند همان فرصت را در شهر های خود داشته باشند. دانشجویان خارجی جهت دریافت پذیرش در دانشگاه های این کشور می توانند از دو راه زیر اقدام نمایند :

 

  1. یک گزینه این است که مستقیماً با نتیجه بدست آمده در آزمون یوس ( YOS ) که هر سال یک بار توسط دانشگاه برگزار می شود، پذیرش بگیرند. برخی از دانشگاه های ایالتی همچنین یک آزمون سالانه YÖS برگزار می کنند که مورد تائید سایر دانشگاه های این کشور می باشد.
  2. راه دوم برای دریافت نامه قبولی از دانشکده دندانپزشکی ترکیه، درخواست تحصیل بدون آزمون ورودی به دانشگاه هاست که اغلب انتخاب هزاران دانشجوی بین المللی است که شرکت در آزمون یوس را از دست داده اند یا نمی خواهند در این آزمون شرکت کنند. این درخواست ها با گواهینامه های فارغ التحصیلی یا امتحانات ورودی دانشگاه انجام می گیرد.

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه

دوره های در دانشکده های دندانپزشکی

تعداد دانشکده های دندانپزشکی در ترکیه سال به سال در حال افزایش است تا تمام خواسته های ملی و بین المللی آموزش با کیفیت بالا را بپذیرد. کیفیت دانشکده های دندانپزشکی نیز در سطح بالا بوده و با سایر دانشگاه های برتر جهان در حال رقابت است.

دانشجویان در طول سال اول به مطالعه مباحث در زمینه علوم پایه طبیعی زمینه های آناتومی، فیزیولوژی، بافت شناسی و داروسازی می پردازند. به این مرحله آموزشی “مرحله پیش بالینی” گفته می شود.

دانشجویان در سال دوم دانش و توانایی عمیقی در درک ارگانیسم انسان و آسیب شناسی آن همراه با بیوشیمی شدید و داروشناسی بدست می آورند.

در سال سوم تحصیلات دندانپزشکی در ترکیه، مرحله بالینی آغاز می شود که این مرحله از لحاظ تئوری و عملی به دانشجویان کمک می کند تا بیماری های بیمار را بررسی و تفسیر کنند.

در سال عملی که آخرین سال است ( سال پنجم) ، دانشجویان این فرصت را دارند که با داشتن یک سرپرست در کنار خود، روی بیماران واقعی کار و مطالعه کنند. آن ها اکنون قادر به ارائه تمام دانش و عمل به عنوان دندانپزشک هستند و همچنین در بیمارستان ها به عنوان کارورز مشغول به کار می شوند. لازم به ذکر است دانشجویان در این مقطع حقوق دریافت می کنند.

 

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. پیش شرط تحصیل در این رشته داشتن دیپلم دبیرستان یا حضور در سال آخر دبیرستان است. معدل شما نیز مهم است، ترجیحاً  باید معدل خوبی ( حداقل 18 ) داشته باشید.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های ترکیه

  • تکمیل فرم پذیرش
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی
  • ارائه ریزنمرات به صورت ترجمه شده
  • نمره قبولی در آزمون YOS یا SAT
  • رزومه
  • ارائه مدرک زبان در صورت وجود
  • ارائه پروپوزال یا انگیزه نامه
  • توصیه نامه از طرف اساتید
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک

 

تحصیل دندانپزشکی در ترکیه به زبان انگلیسی

در ترکیه شما امکان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی یا ترکی را دارید. بعد از گذراندن دوره دانشکده، برای هر دو باید آزمون مهارت زبان را به زبان ترکی و انگلیسی قبول شوید. شما همچنین می توانید نتایج آزمون TOEFL ، IELTS ،TÖMER  ترکی خود را برای حذف دوره یک ساله آموزش زبان به دانشگاه ارائه دهید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی به زبان ترکی عموماً ارزان تر از هزینه انگلیسی است. البته در برخی از دانشکده ها تفاوتی بین هزینه های آموزشی انگلیسی و ترکی وجود ندارد.

درک زبان ترکی حتی برای کسانی که دندانپزشکی را به انگلیسی می خوانند مهم است زیرا دانشجویان با بیماران و دکترهایی سروکار خواهند داشت که به زبان ترکی صحبت می کنند.

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته دندانپزشکی در ترکیه

  1. دانشگاه چانکایا Cankaya University
  2. دانشگاه سابانجی Sabanci University
  3. دانشگاه بیلکنت Bilkent University
  4. دانشگاه حاجت تپه Hacettepe University
  5. دانشگاه کوچ Koc University
  6. دانشگاه بوغازیچی Bogazici University
  7. دانشگاه آتیلیم Atilim University
  8. دانشگاه استانبول Istanbul University
  9. دانشگاه آکدنیز Akdeniz University
  10. دانشگاه آنکارا Ankara University

 

تحصیل رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه

 

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور ترکیه

تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور ترکیه دارای شهریه ها و هزینه های متنوع و متفاوتی می باشد. چرا که شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی با خصوصی متفاوت می باشد. برای مثال تحصیل در دانشگاه های دولتی به صورت سالیانه 5900 لیر بوده در صورتی که تحصیل در دانشگاه های خصوصی دارای شهریه ای به صورت سالیانه 10000 لیر می باشد.

لازم به ذکر است دانشگاه های کشور ترکیه با دانشجویان واجد شرایط امکان دریافت بورسیه تحصیلی قرار می دهد. این کشور دارای انواع بورسیه های تحصیلی بوده و دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند از این مزیت بهره مند شده و از مزایای آن استفاده نماید. چنانچه تمایل به دریافت بورسیه تحصیلی در رشته دندانپزشکی دانشگاه های کشور ترکیه را دارید با مشاوران و کارشناسان ما تماس حاصل فرمائید.

جهت آشنایی بیشتر با دانشگاه های برتر دندانپزشکی و دریافت بورسیه تحصیلی از آن ها و همچنین نحوه ثبت نام و پذیرش با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. توران آکادمی پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیل است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : رپورتاژ بازدید 6,224 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php