کد خبر : 265022 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی در ژوئن سال 2000 میلادی ، مؤسسات ملی بهداشت با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، سازمان غذا و دارو و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده تشکیل جلسه دادند. کارگاه آموزشی ارزیابی، شواهد منتشر …

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی

در ژوئن سال 2000 میلادی ، مؤسسات ملی بهداشت با همکاری مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، سازمان غذا و دارو و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده تشکیل جلسه دادند. کارگاه آموزشی ارزیابی، شواهد منتشر شده اثربخشی انواع کاندوم در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مزمن STD ، از جمله HIV گزارش خلاصه ای از آن تکمیل شد.

توصیه های مربوط به خرید کاندوم و جلوگیری از بیماری های مقاربتی (STD) از جمله ویروس نقص ایمنی بدن (HIV) بر اساس اطلاعاتی در مورد نحوه انتقال STD های مختلف ، خصوصیات بدنی کاندوم ها ، پوشش آناتومیک یا محافظت از کاندوم است و مطالعات اپیدمیولوژیک در مورد استفاده از کاندوم و خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی می باشد.

مطمئن ترین راه برای جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی و مقاربتی ، پرهیز از برقراری رابطه جنسی ، یا اینکه در یک رابطه طولانی مدت حتما از کاندوم استفاده کنید که در صورت نداشتن آن ، می توانید به سایت بوبوریم مراجعه کنید و خرید کاندوم خود را انجام دهید.

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی

برای افرادی که رفتارهای جنسی، آن ها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن مغزی قرار می دهد ، استفاده صحیح و مداوم از کاندوم می تواند خطر انتقال بیماری STD را کاهش دهد. با این حال ، هیچ روشی مطمئن و 100 درصد وجود ندارد و استفاده از کاندوم نمی تواند محافظت مطلق ، در برابر هر نوع STD را تضمین کند. علاوه بر این ، کاندوم های روغنی شده با اسپرم کش ها از سایر کاندوم های روانکار شده در محافظت در برابر انتقال ویروس HIV و سایر STD ها مؤثر نیستند. برای دستیابی به اثر محافظتی کاندوم ، باید از آنها به طور صحیح و مداوم استفاده شود. استفاده نادرست می تواند منجر به پارگی کاندوم شود ، در نتیجه اثر محافظتی آنها کم می شود. استفاده ناسازگار ، به عنوان مثال ، عدم استفاده از کاندوم با هر عمل مقاربت ، می تواند منجر به انتقال STD شود؛ زیرا انتقال با یک عمل واحد مقاربتی ممکن است رخ دهد.

بیماریهای مقاربتی از جمله ایدز (HIV)

کاندوم ها ، در صورت استفاده مداوم و صحیح ، در جلوگیری از انتقال HIV ، ویروسی که باعث ایدز می شود ، بسیار مؤثر هستند. علاوه بر این ، استفاده صحیح و مداوم از کاندوم لاتکس می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مقاربتی (STD) از جمله ترشحات و بیماری های زخم دستگاه تناسلی را کاهش دهد. در حالی که تأثیر کاندوم در جلوگیری از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ناشناخته است ، مصرف کاندوم با میزان کم تر،موجب سرطان دهانه رحم ، یک بیماری مرتبط با HPV می شود.

دو راه اصلی وجود دارد که STD می تواند منتقل شود. ویروس نقص سیستم ایمنی بدن (HIV) و همچنین سوزاک ، کلامیدیا و تریکومونیازیس – بیماریهای ترشح – هنگام انتقال مایع منی یا مایعات واژن با مخاط مخاطی (مثلاً مجرای ادرار ، واژن یا دهانه رحم) منتقل می شوند. در مقابل ، بیماری های زخم دستگاه تناسلی – تبخال دستگاه تناسلی ، سفلیس ، و سرطان خون – و ویروس پاپیلومای انسانی در درجه اول از طریق تماس با پوست آلوده یا سطوح مخاطی منتقل می شوند.مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که کاندوم های لاتکس اساساً مانع از ذرات به اندازه پاتوژن های STD می شوند.

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی

از آنجا که کاندوم ، ترشحات مایع منی را مسدود کرده یا از مجرای ادرار در مقابل قرار گرفتن در معرض ترشحات واژن محافظت می کند ، سطح بیشتری برای محافظت در مورد بیماری های ترشح ، فراهم می شود. میزان محافظت کمتری برای بیماری های زخم دستگاه تناسلی یا HPV فراهم می شود؛زیرا این عفونت ها ممکن است در اثر قرار گرفتن در مناطقی مانند پوست آلوده یا سطوح مخاطی که توسط کاندوم پوشانده نشده و محافظت نمی شوند، منتقل شوند.

مطالعات اپیدمیولوژیک به دنبال اندازه گیری اثر محافظت کننده کاندوم ها مانند کاندوم خاردار ، کاندوم فضایی ، کاندوم عروسکی و … با مقایسه میزان STD ها بین کاربران کاندوم و افراد غیر استفاده کننده در تنظیمات زندگی واقعی است. تدوین چنین تدابیری از اثربخشی کاندوم چالش برانگیز است. از آنجا که این مطالعات شامل رفتارهای خصوصی است که محققان به طور مستقیم قادر به رعایت آن نیستند ، تشخیص دقیق اینکه فرد از کاندوم استفاده کرده یا اینکه از کاندوم به طور مداوم و صحیح مانند کاندوم تاخیری استفاده می کند ، دشوار است. به همین ترتیب ، تعیین سطح قرار گرفتن در معرض STD در میان شرکت کنندگان در مطالعه دشوار است. این مشکلات اغلب در مطالعات پیچیده ای صورت می گیرد که از یک طرح گذشته نگر استفاده می کند؛ به عنوان مثال: مطالعاتی که رفتارها و خطرات را در گذشته می سنجد.

در نتیجه ، اقدامات مشاهده شده از اثربخشی کاندوم ممکن است،نادرست باشد. بیشتر مطالعات اپیدمیولوژیک STD ، غیر از HIV ، با این محدودیت های روش شناختی مشخص می شوند؛بنابراین ، نتایج در سراسر آنها متفاوت است؛ اعم از عدم محافظت تا نشان دادن محافظت قابل توجهی همراه با استفاده از کاندوم. این عدم قطعیت تاریخ اپیدمیولوژیک در مورد اثربخشی کاندوم نشان می دهد که تحقیقات بیشتری لازم است؛نه اینکه خرید کاندوم خاردار مؤثر نباشد. درمورد عفونت HIV ، برخلاف سایر بیماری های مقاربتی ، تعدادی از مطالعات با دقت انجام شده ، با استفاده از روش ها و اقدامات دقیق تر ، نشان داده اند که استفاده مداوم از کاندوم ابزاری بسیار مؤثر برای جلوگیری از انتقال HIV است.

تاثیر و استفاده کاندوم ها در مقابل بیماری های مقاربتی و جنسی

نوع دیگری از مطالعه اپیدمیولوژیک شامل بررسی میزان STD در جمعیت است و نه افراد. چنین مطالعاتی نشان داده است که وقتی میزان استفاده از کاندوم در گروه های جمعیتی افزایش می یابد ، میزان بیماریهای مزمن STD در این گروه کاهش می یابد. مطالعات دیگر رابطه بین مصرف کاندوم و عوارض عفونت های مقاربتی را بررسی کرده اند. به عنوان مثال ، مصرف کاندوم با کاهش خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم ، یک بیماری مرتبط با HPV همراه است.

نتیجه اینکه حتما در روابط زناشویی خود،از کاندوم استفاده کنید و حتی اگر وقت خرید کاندوم را ندارید یا برای خرید آن خجالت می کشید؛کافی است اپلیکیشن بوبوریم را دانلود نمایید یا وارد سایت فروشگاه اینترنتی بوبویم شوید و در آن انواع کاندوم ها را با تنوع زیاد مشاهده می کنید و مطابق با سلیقه خود، میتوانید سفارش دهید و در بسته بندی های محرمانه تحویل بگیرید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : ازدواج ، روابط عاشقانه ، ریپوتاژ ، زناشویی بازدید 668 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php