کد خبر : 155266 تاریخ انتشار : شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

تاثیر ورزش در دوران بارداری

آشنایی با اصول ورزش در دوران بارداری برای سالم ماندن ,ورزش در دوره بارداری برای اکثر زنان کاملاً بی‌خطر است و حتی برای کمک به کنترل افزایش وزن، رفع یبوست، به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت بارداری، کمک به بهبود خلق و خو  و افزایش میزان انرژی توصیه می‌گردد. …

تاثیر ورزش در دوران بارداری

آشنایی با اصول ورزش در دوران بارداری برای سالم ماندن ,ورزش در دوره بارداری برای اکثر زنان کاملاً بی‌خطر است و حتی برای کمک به کنترل افزایش وزن، رفع یبوست، به حداقل رساندن خطر ابتلا به دیابت بارداری، کمک به بهبود خلق و خو  و افزایش میزان انرژی توصیه می‌گردد.

در حال حاضر زنان باردار به اندازه‌ی زنان غیر باردار ورزش می‌کنند، اما در طول ۲۵ سال گذشته در میزان ورزش توصیه شده، تغییراتی ایجاد شده است.

روش قدیمی‌برای به حداکثر رساندن شدت ورزش با محدود کردن تعداد ضربان قلب به ۱۴۰ تپش در دقیقه، حدود ۳۰ سال پیش کنار گذاشته شد، اما متاسفانه بسیاری از متخصصان سلامتی هنوز هم آن را تکرار می‌کنند.

توصیه‌ی فعلی، انجام ورزش ملایم حداقل ۳۰ دقیقه در روز است. شما باید حداکثر شدت ورزش را، بر اساس تواناییتان برای صحبت کردن تشخیص دهید. نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و پرهیز از ورزش‌هایی که به تماس فیزیکی بین بازیکنان نیاز دارند نیز، ضروری است.

نکاتی برای ورزش در دوران بارداری

۱. اول، از پزشکتان بپرسید که با در نظر گرفتن سوابق پزشکی شما و وضعیت سلامتی فعلیتان، ورزش برای شما بی‌خطر است یا نه. آنگاه هر روز حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۲. ورزش‌های روزانه‌ی مناسب برای خانم‌های باردار، شامل پیاده روی، شنا، یوگای قبل از زایمان و دوچرخه زدن می‌باشد.

۳. از ورزش‌های همراه با برخورد و ورزش‌هایی که در آنها خطر افتادن یا آسیب به ناحیه‌ی شکم وجود دارد و همچنین سوارکاری، غواصی و اسکی، بپرهیزید.

۴. به مقدار مناسب آب بنوشید و قبل و در طول ورزش و بعد از آن نیز آب بخورید. برای زنان باردار لازم است که مصرف آبشان را به حداقل ۱۰ لیوان در روز برسانند.

بارداری، یک دوره‌ی عجیب و خارق العاده است. خانم‌های بسیاری در طول زندگی، با وزنشان دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی در دوران بارداری، بدن خانم‌ها بسرعت دچار تغییراتی می‌شود که اتفاقاً یکی از این تغییرات، افزایش وزن زیاد است.

لازم است به یاد داشته باشید یک خانم باردار، بعد از اینکه زایمان کرد و بدنش دوباره ترمیم شد، حدود ۱۰ کیلو وزن از دست می‌دهد.

در نتیجه اگر قبل از بارداری، یک وزن طبیعی دارید، بخاطر بسپارید که در مجموع ۱۰ تا ۱۵ کیلو افزایش وزن خواهید داشت. اگر بر عکس دچار کمبود وزن هستید، برای یک بارداری سالم باید ۱۲ تا ۱۷ کیلو افزایش وزن داشته باشید و اگر اضافه وزن دارید، فقط باید ۷ تا ۱۰ کیلو وزنتان بالا برود.

بعد از پایان بارداری، بسیاری از خانم‌هایی که اضافه وزن دارند به وزنی کمتر از آنچه قبلاً داشته‌اند، خواهند رسید. یک قانون درست این است که ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم معمولاً باعث افزایش وزن مطلوب می‌شود.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تناسب اندام بازدید 630 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php