کد خبر : 101749 تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

تاثیر شگفت انگیز نور صبحگاهی در کاهش وزن

تاثیر شگفت انگیز نور صبحگاهی در کاهش وزن یک تیم عصب شناسی دریافتند در معرض نور صبحگاهی قرار گرفتن باعث اثرات باورنکردنی در سلامت انسان می شود. به گزارش میهن فال به نقل از فارس، عصب شناسان آمریکایی در دانشگاه «نورث وسترن» پس از انجام نخستین مطالعات در مورد اثرات …

تاثیر شگفت انگیز نور صبحگاهی در کاهش وزن

تاثیر شگفت انگیز نور صبحگاهی در کاهش وزن

یک تیم عصب شناسی دریافتند در معرض نور صبحگاهی قرار گرفتن باعث اثرات باورنکردنی در سلامت انسان می شود.

به گزارش میهن فال به نقل از فارس، عصب شناسان آمریکایی در دانشگاه «نورث وسترن» پس از انجام نخستین مطالعات در مورد اثرات و ارتباط نور صبحگاهی در وزن انسان، گزارش دادند: شگفت‌آور است اما قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی در کم کردن وزن تأثیر دارد.

آنها یک گروه از مردان و زنان به طور متوسط 30 سال که مجهز به یک دستبند روی مچ دست بودند را مورد مطالعه قرار دادند؛ دستبندها دارای یک سنسور روشنایی است که در خواب و بیداری به دست فرد می‌ماند و اطلاعات در معرض نور قرار گرفتن را ذخیره می‌کند؛ در این تحقیقات فعالیت بدنی و مصرف کالری نیز بررسی می‌شود.

در مطالعات و آزمایشات معلوم شد کسانی که بیشتر در معرض نور صبح (بین ساعت 8 تا 12) قرار گرفته‌اند، وزن سالم‌تری دارند زیرا نور صبح موجب هماهنگ سازی بهتر بدن و موجب سوخت و ساز بدن می‌شود؛ از سوی دیگر دریافت نکردن نور به اندازه کافی در زمان مناسب، اثرات منفی بیولوژیکی دارد و موجب اضافه وزن می‌شود. محققان گفتند این کاری است که هرکس می‌تواند روزانه به آن عمل کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 172 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php