کد خبر : 42804 تاریخ انتشار : جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۰

بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر

استان سبز مازندران همه ساله با آغاز ایام تعطیلات پذیرای گردشگران و تورهای گردشگری از نقاط مختلف کشور است. در این میان در اکثر تورها تلاش می‌شود مسایل اخلاقی و اسلامی از سوی تورگردان‌ها و مردم رعایت شود اما گاهی اوقات شاهد کارشکنی برخی تورها هستیم. البته نباید فراموش کرد …

استان سبز مازندران همه ساله با آغاز ایام تعطیلات پذیرای گردشگران و تورهای گردشگری از نقاط مختلف کشور است. در این میان در اکثر تورها تلاش می‌شود مسایل اخلاقی و اسلامی از سوی تورگردان‌ها و مردم رعایت شود اما گاهی اوقات شاهد کارشکنی برخی تورها هستیم.

البته نباید فراموش کرد که بسیاری از این تخلفات از سوی تورهای فاقد مجوز فعالیت صورت می‌گیرد و بیشتر تورهایی که اقدام به تبلیغ و اجرای تورهای گردشگری تابستانه بدون رعایت قوانین و مقررات، شئونات اسلامی و اخلاقی می‌کنند، فاقد مجوز هستند.

بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر

هوشنگ مرادی، مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان در ساری توضیح داد: یکی از آیتم های فعالیت آژانس‌های مسافرتی، برگزاری تورهای داخلی است که با اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی، داشتن برنامه سفر، مشخص بودن نوع فعالیت‌ها و دارا بودن راهنما را برای تورهای گردشگری ضروری دانست و گفت: رعایت الگوهای رفتاری، گذراندن دوره‌های آموزشی و داشتن اشرافیت کامل برای راهنمایان تور الزامی است.

مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان در ساری خاطرنشان کرد: در تورهای گردشگری در عین جذابیت باید مسایل اخلاقی و اسلامی رعایت شود. مسافران در تورهای گردشگری باید احساس امنیت و آرامش کنند که این امر بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه اتفاق بد و ناخوشایندی در استان رخ داده به این ترتیب که افراد در قالب گروه‌های مجرد بدون مجوز و برخی دارای مجوز اقدام به تور گردی می‌کنند که این موضوع سبب بدنام شدن تورهای گردشگری می‌شود.

مدیرعامل آژانس مسافرتی الوان در ساری با تاکید بر این‌که تورهای گردشگری باید دارای هدف باشند، افزود: راهنمایان بسیاری از تورها کم کار شدند که این امر سبب سوء استفاده برخی افراد می‌شود.

حمیدرضا نوری، مدیرعامل آژانس هواپیمایی و جهانگردی معراج در ساری عنوان کرد: افرادی که متقاضی مسافرت با تورهای گردشگری هستند حتماً به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه کنند. گاهی مشاهده شده برخی افراد به صورت غیر مجاز اقدام به تورگردانی می‌کنند که این امر سبب بروز معضلاتی می شود.

وی با بیان این‌که حتماً مسافران در قالب گروه اعزام شوند، خاطرنشان کرد: قبل از اقدام به سفر، گردشگران باید تمامی مسائل از جمله رعایت شئونات اسلامی و اخلاقی را مدنظر داشته باشند.

نوری تصریح کرد: متاسفانه سیاست با ثباتی در صنعت گردشگری نداریم. متاسفانه بسترهای مناسب در زمینه گردشگری نداریم و با استانداردهای جهانی فاصله دارد.

حسین باقری، معاون اداره کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر لزوم اخذ مجوز توسط تورهای گردشگری، اظهار کرد: هر توری که اجرا می‌شود باید از سوی دفاتر خدمات سیاحتی و جهانگردی دارای مجوز باشد در غیر این صورت غیرقانونی است.

وی ادامه داد: براساس آیین نامه هر تور گردشگری باید دارای راهنما باشد و راهنمای تور باید دوره‌های آموزشی را طی کرده و کارت آن از طریق معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی صادر شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی مازندران با تاکید بر اینکه تمام شئونات اخلاقی و اسلامی در اجرای تور باید لحاظ شود، گفت: در صورتی که تخلفی در تور صورت گیرد نسبت به تذکر، اخطار، تعطیل، تعلیق و در نهایت لغو مجوز تور اقدام می‌شود.

باقری تصریح کرد: تورهای گردشگری در قالب طبیعت گردی و بازدید از اماکن گردشگری در داخل مازندران صورت می گیرد. برنامه اکثر این تورها از طریق ثبت نام در فضای مجازی و در قالب هیات‌های ورزشی اجرا می‌شود که به صورت غیرقانونی است و ضرورت ساماندهی آن احساس می شود و از طریق نیروی انتظامی با آن برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه اطلاعی از تورهای گردشگری غیرمجاز نداریم.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مازندران با هشدار به دفاتر خدمات مسافرتی، خواستار شد، در جهت ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.

سرهنگ حسن تقوی نیز اظهار کرد: اعزام تور دانشجوئی حتماً باید با مجوز کتبی از دانشگاه مربوطه و مجوز از سازمان گردشگری باشد و تاریخ و محل اجرای تور، مشخصات راهنمای تور و تمامی افراد شرکت کننده در تور به صورت کتبی با مجوز سازمان گردشگری، مشخص شده باشد.

رئیس پلیس اطلاعات وامنیت عمومی مازندران، مسئولیت هرگونه عواقب و تخلف در تور را برعهده لیدر تور و دفتر خدمات مسافرتی اعزام کننده تور دانست و افزود: افراد از به همراه داشتن حیوانات از جمله سگ و میمون در تور خودداری کنند.

سرهنگ تقوی خاطرنشان کرد: باید از مختلط بودن دختر و پسر در داخل اتوبوس و مجالس، مهمانی‌ها و نشست‌ها خودداری شود. پذیرایی بانوان با خواهران بوده و از پخش هرگونه فیلم و موسیقی غیرمجاز ممنوعه در حین اجرای تور جلوگیری شود.

اما با وجود این نکات قانونی!! بی قانونی در تور های مسافرتی شمال موج میزند که توجه بیشتر مسئولین را می طلبد و هرگونه کوتاهی در این رابطه باعث صدمات جبران ناپذیری به جوانان میشود.

بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر  بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر
بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر
بی بند و باری در تورهای شمال +تصاویر
منبع: قدس آنلاین
به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : مجله خبری بازدید 529 بار
دیدگاهتان را بنویسید

مهرداد در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام

هرکی دوست نداره گناه کنه میتونه ازین تور های مسافرتیه بد استفاده نکنه

آقا بذارید ما کافرا بریم دیگه شما نرید.

شما خوبید

نرید . آقا نرید شما

ali در تاریخ 10 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام
داداش تا حالا اینقدر توی زندگیم قانع نشده بودم!!!!

مجید در تاریخ 7 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

اینقدرگیرندید.همه که مثل هم نیستند

الینا در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

سلام عزیزم !!!!!!!!!باشه نفس

الینا در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

کسی از من یاد نکرد باشه دیگه

نگار در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

خب عزیزم اومدی آخر سف معلومه یادمون میره تو هم هستی همیشه اون اولا کامنت بزار خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

shadi در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

are nilu ….mehdi kojaiy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!na namard nisan hatman neteshun ghat shode….ya moshkeli daran

نیلو در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

بچه ها مهدی نیس……بعضی هام خیلی نامردن بدون خداحافظی میرن مثله سها نغمه….ستاره ام نیست کجایید بچه ها؟

احسان در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

اکثرشون میخوان خودشون رو روشنفکر جلوه بدن ولی سخت در اشتباهن چون یک انسان روشنفکر بیشتر به زیبایی درون نگاه میکنه نه زیبایی برون من به بی حجابی اینا کاری ندارم ولی با یک نگاه به چهرشون میشه کاملا متوجه شد که دارای فقر فرهنگی هستن البته اکثرشون

shadi در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

are in kara az un bayid nis!hey fek mikonam akhe dokhtara ye in site unghad ….nisan ke bekhan bepichunan hatman pesare!EHTEMAL DARE MEHDI BASHE chon mesle un kament mizare !!!!emkan dare siavash sabegh ke dokhtar bud ham bashe ya uni ke jaye hame kament mizash

نیلو در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

تینا جون من اومدم….خوشگل خانوم نیست اقاس….مهدیه خودمونه…!!!!!اینم که با این علامت !!!!!میاد فک کنم مهدیه….!مطمئن شدم خبر میدم…دقت کنید کامنتای خوشگلو مهدی یه شکله….

shadi در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

azizam injam……..are dadashi ras mige dige be javuna chikar dari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!bale midunam kare badi kardan injuri!vali khoda midune o una hala ma in vasat chi kare hasim!!!!!!!!!!!!!merc tina peygir ma hasi

تینا در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

یگانه جونم تو هم درست میگی منم تفریح به هر قیمتی رو قبول ندارم ولی به نظرم تو کشور ما هم یه کم زیادی به همه چیز گیر میدن! بعد چون هی بیشتر گیر میدن هی مردم بیشتر حرصشون میگیره و از اون طرفم بیشتر لج میکنن و هرکاری که میخوان میکنن!!!! اگه اینقدر سخت گیری نباشه شاید حتی خود مردمم کمی منطقیتر بشن!!!!!!!
البته این نظر منه!

تینا در تاریخ 5 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

ممنون از موافقت خوشگل خانوم و همینطور شما نادیا جون! 🙂
پس بقیه بچه ها کجان؟؟؟؟ احسان، مهدی، نیلو، شادی کوشین پسسسسسسسسسسسسسسسسس؟؟؟؟؟؟؟؟ 🙁

یگانه در تاریخ 5 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

تینا جون درست میگی!!!!!!! جوونا باید جوونی کنن ولی به چه قیمتی؟
یعنی نمیشه تفریح کرد و خوش گذروند ولی سالم!!!
به خدا قسم اون طوری لذتشم بیشتره ! میدونی چرا ؟ چون وجدانتم راحت تره عزیزم!!!!!!
اصلا خوش گذروندن مال جووناست ولی اگه یادمون باشه که ما مسلمونیم و خدا داره اعمالمون و میبینه شاید یکم رفتارامون و اصلاح کنیم عزیز دلم!!!
علی آقا نظر شما چیه؟

ali در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

با سلام خدمت شما
یگانه خانم یاد این جمله زیبا افتادم: عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنید، کاملا باهاتون موافقم.
تینا خانم هیچ وقت با آزادی و بی بند و باری ظرفیت ایجاد نمیشه بلکه کاملا برعکس ظرفیتها رو کم میکنه
و همیشه محدودیت موجب عقده نیست چه بسا که خیلی از محدودیتها باعث پیشرفت میشن.

نیلو در تاریخ 6 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

جمله اخرو باهات موافقم عزیزم…

خوشگل در تاریخ 5 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

خوشگل باهات موافقه تینا هر چند هیچ جوونی مثل من خوشگل نیست ولی به هر حال گناه دارن و نباید اذیتشون کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا همه بگید کی از همه خوشگلتره؟ من من من من
خوشگل خوشگلا کیه؟ من من من من

تینا در تاریخ 5 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

ای بابا!!! چیکار جوونای مردم دارین؟؟!!!! بذارین خوش باشن بابا!!!!! خودتون خوش نیستین چرا خوشیو از مردم میگیرین؟؟!!!
شوخی کردم!!!! ولی خدایی مردمم تفریح ندارن آخه!!! قبول دارین؟! 🙁
نظر شما چیه؟؟؟!!!!!!!

نادیا در تاریخ 5 مهر 1392 گفته : پاسخ دهید

واقعاباهات مفافقم.حرفی ندارم.افرین

css.php