کد خبر : 180056 تاریخ انتشار : شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به این ۵ دلیل مجرد می مانید!

به این ۵ دلیل مجرد می مانید! در اطرافیان تان کسانی را می شناسید که با وجود داشتن شغل و سن مناسب و امکانات، تن به ازدواج نمی دهند؟ خودتان جزو کسانی هستید که از هر فرصتی برای پیچاندن خواستگارها یا رد کردن گزینه های ازدواجتان استفاده می کنید؟ شاید …

به این ۵ دلیل مجرد می مانید!

به این ۵ دلیل مجرد می مانید!

در اطرافیان تان کسانی را می شناسید که با وجود داشتن شغل و سن مناسب و امکانات، تن به ازدواج نمی دهند؟ خودتان جزو کسانی هستید که از هر فرصتی برای پیچاندن خواستگارها یا رد کردن گزینه های ازدواجتان استفاده می کنید؟ شاید شما دچار یکی از این ۵مانع هستید و خبر ندارید!

برخی افراد نه به دلایل بیرونی (پول، موقعیت اجتماعی و خانوادگی و…) که به دلایل درونی از ازدواج طفره می روند و بر تجرد اصرار دارند. این دلایل و راه حل آنها را اینجا بخوانید:

من بی نظیرم!

وقتی فکر می کنید شما آدم فوق العاده ای هستید که باید با یک فرد بی نقص ازدواج کنید، وقتی معیارهای بلند پروازانه دارید یا فکر می کنید همسرتان باید از آسمان برایتان نازل شود، در واقع آن قدر مته به خشخاش می گذارید که شانس ازدواج تان را از دست می دهید یا این که هیچ وقت به ازدواج با هیچ کسی راضی نخواهید شد. به همین دلیل، تجرد را به تاهل ترجیح خواهید داد.

ازدواج بدبختی است

اگر آنچه که کودک از رابطه پدر و مادر می بیند، دوستی و تفاهم باشد یک تاثیر بر تمایل او به ازدواج می گذارد و اگر شاهد خصومت ورزی های آن ها باشد یک تاثیر دیگر. مجردهایی که معتقدند «ازدواج مساوی با بدبختی است» و یا «نمی توانند از این دوران طلایی (مجردی) دل بکنند»، شاید با چنین تجربه هایی مواجه بوده اند. بالا و پایین های زندگی زخم هایی را بر روان همه ما می اندازد. بعضی زخم ها مثل یک خراش می مانند و با گذر زمان خود به خود خوب می شوند اما بعضی عمیق اند و باید برای درمانشان فکری اساسی کنیم. اگر به این دلیل از ازدواج می ترسید، بهتر است با یک روانشناس مشورت کنید تا وجودتان را ترمیم کرده و فرصت تجربه یک رابطه امن و سالم را داشته باشید.

به من نزدیک نشو!

ترس های ناخودآگاه هم ممکن است در دوران کودکی ایجاد شوند و هم در دوره های بعدی زندگی. افرادی که تجربه تلخی از ازدواج را پشت سر گذاشته اند، آنهایی که رابطه ای ناکام را تجربه کرده اند یا افرادی که در اطرافیان خود شکست های عاطفی دیده اند از صمیمیت می ترسند و ترجیح می دهند از دیگران فاصله بگیرند. این شکست، برای فرد تمام نشده و سعی می کند با فاصله گرفتن از دیگران هویت خود را ترمیم کند. اگر شکست عاطفی را تجربه کرده اید از آن فاجعه نسازید، سرکوبش هم نکنید. با آن مواجه شوید، مدت کوتاهی سوگواری کنید و بپذیرید آن رابطه هرچه که بود تمام شد و حالا وقتش است به زندگی برگردید. در این جریان شاید لازم باشد از کمک یک مشاور یا روانشناس هم بهره مند شوید تا سریع تر خودتان را پیدا کنید.

من خواستنی نیستم

وقتی معیارهای بلندپروازانه دارید یا فکر می کنید همسرتان باید از آسمان برایتان نازل شود، در واقع آن قدر مته به خشخاش می گذارید که شانس ازدواج تان را از دست می دهید.

کمبود عزت نفس، افکار و رفتار ما را تحت تاثیر قرار داده و به کاهش شانس ازدواج کمک زیادی می کند. با خود فکر می کنیم: «هیچ کس از من خوشش نخواهد آمد»، «من جذاب نیستم»… در این وضعیت راه های ارتباطی با افراد جدید را می بندیم، منفی بافی می کنیم یا به رابطه با کسی تن می دهیم که از استانداردهای مورد نیاز برای ازدواج فاصله دارد. در این شرایط افراد کمتر به ما اعتماد می کنند و تمایلشان را به ارتباط بیشتر با ما از دست می دهند.

اگر با این افکار، خود را از همه دور می کنید باید روی عزت نفس و اعتماد به نفستان کار کنید. از خودتان بپرسید چرا من جذاب نیستم؟ در مقابل، سوال کنید من چه ویژگی هایی دارم که دیگران آن را حسن می دانند؟ حسن هایتان را مرتب با خودتان تکرار کنید و برای خودتان «حق» قایل شوید. حق دیده شدن، حق دوست داشته شدن، حق ازدواج و شادمانی.

حریم من محکم است

همه آدم ها برای خودشان حریم شخصی دارند. این حریم به ما امکان کنترل بر زندگی مان را می دهد و باعث احساس امنیت ما خواهد شد. حریم شما، همان مرز روانی- عاطفی است که برای روابطتان تعیین می کنید و اگر از آن خارج شوید احساس اضطراب خواهید کرد. افرادی که حریم سفت و سختی دارند یا محدوده امن شان وسیع تر از نرمال است؛ به سادگی راضی به از دست دادن امنیت خود و نادیده گرفتن حریم شان نمی شوند، و به همین دلیل از روابط جدی و متعهدانه فاصله می گیرند. اما یادتان باشد حریم داشتن، تا جایی خوب است که فرصت های جدید را از ما نگیرد که اگر این طور بشود، باید آن ها را زیر پا گذاشت. به جای محدود کردن باید ذهن را برای آشنایی های جدید گشوده تر کنیم.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، خانه و خانواده ، سبک زندگی بازدید 357 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php