کد خبر : 96024 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

بهترین ویتامین برای زیبایی پوست شما

همه ویتامین ها برای سلامت بدن لازم هستند اما ویتامین E به خاطر منبع آنتی اکسیدانی بالا، ویتامین مخصوص پوست شناخته شده است. مهم ترین مزیت ویتامین E که در تمام سلول های بدن وجود دارد تاثیر آنتی اکسیدانی آن است که از سلول ها در برابر اکسیداسیونی که آنها …

همه ویتامین ها برای سلامت بدن لازم هستند اما ویتامین E به خاطر منبع آنتی اکسیدانی بالا، ویتامین مخصوص پوست شناخته شده است.

بهترین ویتامین برای زیبایی پوست شما

مهم ترین مزیت ویتامین E که در تمام سلول های بدن وجود دارد تاثیر آنتی اکسیدانی آن است که از سلول ها در برابر اکسیداسیونی که آنها را از بین می برد و به مرور موجب پیری پوست می شود، محافظت می کند. این ویتامین همچنین خاصیت ضدالتهابی نیز دارد. علاوه بر مقابله ویتامین E با پیری پوست، از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی عروقی نیز محافظت می کند.

ویتامین E؛ ویتامین زیبایی

همان طور که اشاره شد قدرت آنتی اکسیدانی بالای این ویتامین، از پوست در برابر پیری محافظت می کند. به علاوه به پوست کمک می کند تا حد امکان نرم و صاف بماند که به این دلیل یکی از ویتامین های ” جوانی” شناخته می شود. البته باید خاطر نشان کرد که ناخن ها و موها نیز از این تاثیرات مثبت بهره مند می شوند. ویتامین E علاوه بر مقابله در برابر اکسیداسیون و پیری پوست، در برابر تهاجمات خارجی و تحریکات پوستی نیز نیروی محافظ خوبی است.

به نظر می رسد دریافت کافی ویتامین E با آکنه مقابله می کند. بر اساس تحقیقات، مقدار ویتامین E خون در افرادی که آکنه داند بسیار کمتر از افراد با پوست صاف است.

نیاز بدن به ویتامین E

نیاز روزانه هر فرد بزرگسال 12 میلی گرم است که تغذیه مهم ترین منبع تامین آن است. ویتامین E ویتامین محلول در چربی است به این معنا که اکثر مواد حاوی آن چرب هستند. البته باید گفت که همه چربی ها مفید نیستند.

بعضی از روغن های گیاهی مانند جوانه گندم، آفتابگردان، گردو و فندق ( ترجیحا روغن های تصفیه نشده)، زرده تخم مرغ، کره، غلات کامل، ماهی آزاد، آووکادو و همه دانه های روغنی مانند بادام منبع غنی ویتامین E محسوب می شوند.

همچنین می توانید با استفاده از کرم هایی که مقدار بالایی ویتامین E دارند نیز پوست را به طور مستقیم تقویت کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پوست و مو ، سبک زندگی بازدید 502 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php