کد خبر : 90615 تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷

بهترین ورزش برای کنترل قند خون

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید قبل از وعده‌های غذایی برای کنترل قند خون مناسب تر است. بهترین ورزش برای کنترل قند خون مطالعات جدید توسط محققان نیوزیلندی نشان داده است که حتی افزودن چند دقیقه‌ ورزش با شدت زیاد به برنامه روزانه می‌تواند باعث کنترل قند خون شود و …

انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید قبل از وعده‌های غذایی برای کنترل قند خون مناسب تر است.

بهترین ورزش برای کنترل قند خون

بهترین ورزش برای کنترل قند خون

مطالعات جدید توسط محققان نیوزیلندی نشان داده است که حتی افزودن چند دقیقه‌ ورزش با شدت زیاد به برنامه روزانه می‌تواند باعث کنترل قند خون شود و از دیابت جلوگیری کند. برای این کار تنها پیاده روی سبک کافی نیست، بلکه باید ورزش شدید انجام داد.

در این مطالعات 9 نفر که دو زن و هفت مرد بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد بین 18 تا 55 سال سن داشتند و نتایج آزمایشات آنها نشان داده بود که مقاومت انسولین دارند. این افراد برنامه‌های ورزشی مختلفی انجام دادند که یکی از آنها شامل جلسات ورزشی 30 دقیقه‌ ای با شدت متوسط بود و برنامه دیگر شامل شش ست یک دقیقه‌ای پیاده روی شدید بود.

افرادی که جلسات ورزشی کوتاه مدت و شدید انجام دادند بهتر توانستند قند خون را کنترل کنند.

یکی از محققان می‌گوید : انجام ورزش شدید و کوتاه قبل از وعده‌های غذایی می‌تواند برای افرادی که مقاومت انسولین دارند زمان بهتری برای ورزش کردن در طول روز باشد تا این که افراد بخواهند جلسات ورزشی طولانی در طول روز انجام دهند. برای افرادی که مقاومت انسولین دارند و بعد از وعده غذایی قند خون آنها افزایش می یابد زمان و شدت ورزش کردن در کنترل قند خون تاثیرگذار است.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، پیشگیری و بیماری ها بازدید 350 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php