کد خبر : 112266 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷

بهترین میوه ها و سبزیجات شهریور را بشناسید!

بهترین میوه ها و سبزیجات شهریور را بشناسید! مریم سادات کاظمی: همان طور که می دانید، مصرف خوراکی های هر فصل برای بدن بسیار مفید است. پس در آخرین ماه تابستان روی این میوه ها و سبزیجات حساب ویژه ای باز کنید تا ویتامین های مختلف را دریافت کرده و …

بهترین میوه ها و سبزیجات شهریور را بشناسید!

بهترین میوه ها و سبزیجات شهریور را بشناسید!

مریم سادات کاظمی: همان طور که می دانید، مصرف خوراکی های هر فصل برای بدن بسیار مفید است. پس در آخرین ماه تابستان روی این میوه ها و سبزیجات حساب ویژه ای باز کنید تا ویتامین های مختلف را دریافت کرده و برای هوای خنک پاییز بدنی سالم داشته باشید.

بادمجان

بادمجان یکی از سبزیجات بسیار کم کالری است که اگر بدون روغن طبخ شود، تنها 30 کیلوکالری دارد. البته سرشار از آنتی اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد که عامل بیماری هایی نظیر ناراحتی های قلبی عروقی، بعضی سرطان ها و پیری است هستند، مقابله می کنند. هنگام مصرف، بادمجان را به خوبی بشویید و مانند بیشتر میوه ها و سبزیجات آن را با پوست استفاده نمایید زیرا مقدار بیشتر آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در این لایه بنفش قرار دارد.

هویج زرد

هویج زرد جز سبزیجات ریشه ای و از خانواده هویج هاست که طعم شیرین دلچسبی دارد. این نوع هویج سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که امروزه جایگاه خود را در آشپزی از دست داده است. همچنین حاوی منیزیوم است که به بدن برای مقابله با خستگی های جزئی است. هویج زرد ویتامین B6 نیز دارد که بهترین ماده در کنار منیزیوم است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز تازه و بخار پز بسیار خوشمزه است و منبع غنی از فیبرهای غذایی محسوب می شود. این فیبرها باعث احساس سیری مطلوبی شده و عملکرد روده ها را بهبود می بخشند. همچنین مانع از بروز یبوست و سرطان روده بزرگ می شوند. لوبیا تازه همچنین سرشار از ویتامین C است که در برابر حرارت بالا بسیار ضعیف است و بهتر است برای حفظ آن لوبیا را بخارپز کرد.

گلابی

یک گلابی متوسط حدود 100 کیلو کالری دارد و منبع خوب فیبرهای غذایی است که به خصوص در پوست آن جای دارد. پوست این میوه خوشمزه تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق دارد زیرا آنتی اکسیدان های موجود در آن ( فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک) می تواند بر اساس برخی تحقیقات مقدار چربی خون را کاهش دهند.

انگور

انگور و به خصوص انگور قرمز را می توان جز بهترین دوستان سلامت قلب دانست زیرا منبع عالی آنتی اکسیدان هاست. این میوه خوشمزه حاوی فلاونوئیدهاست که اکسیداسیون کلسترول بد خون را کاهش می دهد. حتما انگور را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اسلاید ، پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 303 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php