کد خبر : 85694 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲

بهترین موقع برای خرید کفش کودک

بهترین موقع برای خرید کفش کودک برخی از متخصصان توصیه می کنند که باید منتظر شد تا سه ماه از راه رفتن کودک بگذرد، زیرا در غیر این صورت، عضلات پا تقویت نمی شود. اما گروه دیگربر این باورند که باید از همان زمانی که کودک توانست بایستد، برایش کفش …

بهترین موقع برای خرید کفش کودک

بهترین موقع برای خرید کفش کودک

برخی از متخصصان توصیه می کنند که باید منتظر شد تا سه ماه از راه رفتن کودک بگذرد، زیرا در غیر این صورت، عضلات پا تقویت نمی شود. اما گروه دیگربر این باورند که باید از همان زمانی که کودک توانست بایستد، برایش کفش خرید.

کودک در منزل و روی زمین صاف نمی تواند به راحتی با کفش راه برود. در تابستان بگذارید تا او هر چقدر دوست دارد، کنار دریا روی ماسه ها راه برود. به این ترتیب، پاها قدرت انقباض و سفت شدن را پیدا می کنند. این روشی مناسب یرای تحکیم و تقویت ماهیچه هاست.

تعویض کفش

فرزندتان هیچ وقت به شما نمی گوید که کفش برایش تنگ است و پاهایش را اذیت می کند. بین 1 تا 2 سالگی، شما باید هر 4 یا 5 ماه برای او کفش نو بخرید. بهتر است همیشه این موضوع را در نظرداشته باشید و هزینه آن را پیش بینی کنید!

کودک را با پاهای برهنه، روی یک ورق کاغذ، ایستاده نگه دارید. دور پاها را خط بکشید و کاغذ را ببرید. سپس آن را روی کفش بگذارید. حالا متوجه می شوید که فرزندتان چقدر بزرگ شده است.

اندازه گیری شماره کفش بچه

معمولا درمغازه های کفش بچه، فروشنده متری مخصوص در اختیار شما قرار می دهد که به کمک آن می توانید شماره پای بچه را اندازه بگیرید. به علاوه ی مسئله دیگری را نیز باید در نظر داشته باشید؛ پای کودک نرم است و وقی او را روی زمین صاف نگه می دارید، 1 یا حتی 5/1 سانتی متر بزرگ تر است.

شماره کفش برای شیرخواران از 12 شروع می شود و تا 16 نیز دیده می شود. اما توصیه می شود که شماره کفش بچه را یک سانتی متر بزرگتر از اندازه پای او انتخاب کنید. در این صورت، انگشتان پا به هم فشرده نمی شود و پا فضای کافی برای رشد را دارد.

انتخاب کفش مناسب

در طول اولین سال زندگی، بهتر است کفش های بنددار خریداری شود. این نوع کفش ها بهترین روش برای محافظت از پا هستند و بندها به خوبی با حالت پا مطابقت دارد.

بد نیست بدانید هر چه بند کوتاه تر باشد، راحت تر بازمی شود و کفش نیزراحت تر از پا بیرون می آید. این مسئله برای کفش پوشیدن بچه بسیار مهم است. زمانی که او از حدود دو سالگی می تواند کفش هایش را به تنهایی بپوشد، چنین نکات ظریفی را توجه کنید؛ چرا که همین مسائل به ظاهر ساده به مستقل شدن بهتر و بیشتر کودک کمک می کند.

کفش هایی که کف آنها کاملا صاف است برای بچه های خیلی کوچک توصیه نمی شود. اما با این حال، یک مزیت هم دارند: به تقویت مچ پای کودک کمک می کند.

مدل های پاشنه بلند بهتر ازپا محافظت می کنند و پاشنه را نگه می دارند. اما پوشیدن این کفش در سن خیلی پایین به خاطر اینکه پا را محکم نگه می دارد، راه رفتن را برای بچه مشکل می کند و نوعی تنبلی ماهیچه ای را به همراه دارد.

کودک از 2 یا 3 سالگی می تواند انواع مختلف کفش ها را بپوشد.

پای بچه ها معمولا چاق و گرد است و به خاطر اینکه ماهیچه های کف پا هنوز شکل نگرفته، صاف دیده می شود. این قوس از 18 ماهگی تا 2 سالگی کم کم شکل می گیرد. از همین رو، ضرورتی ندارد کفش هایی که حالت قوس پا را دارند، برای بچه های کوچک انتخاب شود.

توصیه هایی برای انتخاب کفش مناسب:

– اگر روی کفش چرم و داخل آن آستری داشته باشد، بهترین انتخاب است زیرا از بروزحساسیت، پیشگیری می کند.

– کفی ضد لغزش به ضخامت حداکثر یک سانتی متر توصیه ای دیگر است. این لایه باید محکم باشد؛ اما تا حدی که از حرکت و چرخش پا جلوگیری نکند.

– کفش، ساق داشته باشد اما از جنسی کاملا نرم.

– پشت کفش باید محکم باشد تا پاشنه را کاملا محکم نگه دارد.

– برای بچه ای که هنوز نمی تواند به خوبی پایش را خم کند، بهتر است که قسمت جلوی کفش بالاتر باشد.

می توان کفش بچه بزرگتر را برای خواهر یا برادرش استفاده کرد؟

هرگز این صرفه جویی را به کار نبرید زیرا کفش پس از مدتی استفاده تغییر شکل داده است. اما متخصصان می گویند که این مسئله در مورد بچه های خیلی کوچک اهمیت کمتری دارد؛ چرا که معمولا کفش های نوزادی مدت خیلی کوتاهی پوشیده می شوند و جای پای کودک در آنها باقی نمی ماند، کف کفش هنوز رنگ و جلای اول را دارد و پاشنه تا نخورده است. اما باز هم انتخاب با خود شماست!

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت بازدید 319 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php