کد خبر : 269524 تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

امروزه دغدغه بسیاری از آقایان پیدا کردن بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش است. به همین منظور انواع داروهای مختلف را امتحان می‌کنند. ریش آقایان تاثیر بسیاری در زیبایی و جذابیت آنها دارد، به همین خاطر یکی از دغدغه‌های اصلی آنان علاوه بر موی سر، ریش صورت است. رشد کامل …

امروزه دغدغه بسیاری از آقایان پیدا کردن بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش است. به همین منظور انواع داروهای مختلف را امتحان می‌کنند. ریش آقایان تاثیر بسیاری در زیبایی و جذابیت آنها دارد، به همین خاطر یکی از دغدغه‌های اصلی آنان علاوه بر موی سر، ریش صورت است. رشد کامل ریش اصولا بین 2 تا 4 ماه به طول می‌کشد. در واقع رشد موهای صورت در یک ماه بین یک سوم تا یک دوم اینچ می‌باشد.

کم پشت بودن ریش یا خالی شدن آن، درست مثل کم‌پشت بودن موهای سریک نکته منفی برای آقایان محسوب می‌شود. با توجه به اینکه می‌توان ریش را کوتاه کنند و یا از ته بزنند ولی متاسفانه به دلیل رشد سریع آنها، به چشم می‌آید و مردان حس خوبی به ظاهر خود ندارند.

 

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

 

علت کم پشتی ریش مردان

مهم‌ترین دلیل کم پشت بودن ریش آقایان، ژنتیک است. اگر علت کم پشتی و ریزش زیاد ریش ژنتیکی باشد متاسفانه کار زیادی نمی‌توان انجام داد. تنها کاری که می‌توان کرد، تاثیر گذاری بر روی عوامل آن است. سرعت رشد ریش و مکان  آنها همگی بستگی به ژنتیک دارد.

این نکته را فراموش نکنید که شما ابدا نمی‌توانید ژنتیک را تغییر دهید، اما به این معنی نیست که راهی وجود ندارد. درمان‌های تخصصی وجود دارند که به واسطه متخصصان ژنتیک بررسی می‌شود و برای اصلاح و تغییر آن‌ها به شما کمک می‌کنند.

یکی از بهترین تجویزها برای پرپشتی ریش و موی سر، دوری از تنش و رسیدن به آرامش می‌باشد! بهترین راه برای روری از اضطراب، سفر کردن است. زیرا با توجه به زندگی‌های شهری و حجم زیادی از تنش‌ها و چالش‌هایی که روزانه با آن سر وکار داریم؛ سفر یکی از بهترین راهکارها می‌باشد.

با رفتن به مناطق خوش آب و هوا مانند شمال و جنوب ایران و یا کشورهای توریستی مانند دبی و ترکیه چند روزی را بدون استرس و با آرامش بگذرانید. از زیباترین سواحل دبی می‌توان به ساحل جمیرا اشاره کرد. این ساحل یکی از قطب‌های محبوب گردشگری است که زیبایی و آسایش بی‌بدیلی دارد.

 

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

 

پر پشتی ریش با کاهش استرس

استرس زیاد مادر بسیاری از بیماری‌ها می‌باشد. از مهم ترین عواملی که باعث ریزش و کم‌پشتی ریش می‌شود استرس‌هایی است که روزانه با آنها مواجه هستیم. زمانی که استرس بیش از حد به ما وارد ‌شود موهای سر و صورت شروع به ریزش می‌کنند. عده‌ای نیز دچار ریزش سکه‌ای موها در سر و صورت خود می‌شوند. در مرحله اول باید تمام عوامل استرس‌زا را از خود دور کنید و با ورزش، حفظ آرامش، رژیم غذایی مناسب و… تنش و اضطراب را از خود دور کنید. حذف عوامل استرس‌زا تنها به رشد ریش و موها کمک نمی‌کند بلکه در سلامت کلی بدن نیز بسیار موثر است. همچنین مدیتیشن و یوگا نیز تاثیر به سزایی در کاهش استرس دارند.

بهترین دارو برای رشد ریش

اگر دچار کم‌پشتی و ریزش موی صورت شدید هستید، اولین و بهترین کار مراجعه به پزشک است. در قدم اول علت این اتفاق با انجام آزمایش و عکس مشخص می‌شود. سپس بهترین روش درمان و دارو برای شما تجویز می‌شود. داروهای عمومی در داروخانه‌ها هستند که برای رشد موها به خصوص موی سر و ریش مناسب است و از آنها استفاده می‎‌کنند.

قرص جنسینگ برای رشد ریش

قرص جنسینگ دارویی است که از گیاه جنسینگ درست می‌شود. کاربرد آن برای افزایش میل جنسی است. اما به خاطر تاثیراتی که بر روی هورمون‌های مردانه می‌گذارد، در رشد مو و پرپشت شدن ریش هم اثر گذار است.

 

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

 

پرپشتی ریش مردان با قرص ال دی

عده ای بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش را، قرص ال دی می‌دانند. این قرص یک داروی جلوگیری از بارداری است، اما بسیاری برای تقویت و رشد موها از آن استفاده می‌کنند. قرص ال‌دی بخاطر دو هورمون استروژن و تستوسترون نقش به‌سزایی در رشد موهای نواحی مختلف بدن دارد.

درمان پرپشتی ریش با ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از معروف‌ترین محصولات برای تحریک رشد مو است. ماینوکسیدیل در دو نوع  2 درصد و 5 درصد تولید می‌شود. شما باید با توجه به میزان ریزش و شدت کم‌پشتی موهای خود یکی از این دو نوع را استفاده کنید.

برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید بهتر است در دو نوبت این محصول را استفاده کنید. این محلول را در نقاطی که کم شده است اما پیاز مو وجود دارد بهتر است استفاده کنید.

از عوارض این دارو به خارش، تحریک، سوزش و قرمزی است که پس از قطع دارو به سرعت از بین می‌رود.

خواب کافی بهتری دارو برای پرپشت شدن ریش

رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم، به تنهایی کافی نیست؛ شما باید در طول شبانه روز به مقدار کافی بخوابید. از جمله مزایای خواب کامل و خوب، تقویت سرعت و کیفیت ریش است. زمانی که ما خواب هستیم دمای بدن کاهش می‌یابد. در نتیجه گردش خون بالا می‌رود. از مهم‌ترین تاثیرات آن، گردش خون در فولیکول های مو و ریشه های آنها می‌باشد.

 

بهترین دارو برای پرپشت شدن ریش

 

سخن پایانی

بهترین روش برای درمان ریش و سبیل کم پشت، مراجعه به پزشک متخصص است. قطعا پزشک با بررسی شرایط شما و انجام آزمایشات مختلف، درست ترین راه و درمان را، که حتی امکان دارد ترکیبی از درمان‌های مختلف باشد برای شما تجویز می‌کند.

 

4.6/5 - (5 امتیاز)
دسته بندی : مجله خبری بازدید 5,011 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php