کد خبر : 33952 تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰:۴۸

بلافاصله پس از غذا مسواک نزنید

دندانپزشکان هشدار دادند مسواک زدن دندانها ظرف نیم ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی یا نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند. به گزارش میهن فال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری؛ پس از مصرف مایعات یا مواد غذایی اسیدی، این اسید …

دندانپزشکان هشدار دادند مسواک زدن دندانها ظرف نیم ساعت بعد از مصرف یک وعده غذایی یا نوشیدن یک فنجان قهوه می‌تواند آسیب جدی به دندان ها وارد کند.

بلافاصله پس از غذا مسواک نزنید

به گزارش میهن فال به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری؛ پس از مصرف مایعات یا مواد غذایی اسیدی، این اسید می‌تواند مینای دندان و حتی لایه زیرین آن را تخریب کند.

اگر زمان مسواک زدن دندانها مناسب نباشد یعنی ظرف 20 دقیقه تا نیم ساعت پس از صرف غذا یا نوشیدنی‌ها، اسید موجود در مواد غذایی به سطح عمیق‌تر دندانها راه پیدا می‌کند و در نتیجه خیلی سریعتر موجب پوسیدگی و تخریب دندان ها می‌شود.

دکتر هووارد آر. گامبل، رئیس آکادمی دندانپزشکی عمومی در انگلیس تأکید کرد: اگر بلافاصله بعد از غذا خوردن، مسواک بزنید در واقع باعث می‌شوید که اسید از مینای دندان عبور کرده و به لایه‌های عمیق تر آن برسد که حاصل آن پوسیدگی سریعتر دندان است.

به این ترتیب دندانپزشکان توصیه می‌کنند به ویژه در مواردی که از مایعات اسیدی یا مواد غذایی ادویه دار استفاده می‌کنید حتماً بین نیم تا یک ساعت صبر کنید و پس از آن مسواک بزنید تا بتوانید به اندازه کافی از اثرات منفی مصرف مواد اسیدی بر روی دندان‌ها جلوگیری کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، سبک زندگی بازدید 460 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php