کد خبر : 101196 تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

بعد از سحر بخوابیم یا نخوابیم؟

بعد از سحر بخوابیم یا نخوابیم؟ خوابیدن، بلافاصله پس از صرف غذا، گوارش غذا را مختل کرده و موجب ترش کردن معده می‌شود. بنابراین به روزه داران توصیه می‌شود حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری از خوابیدن خودداری کرده و اجازه دهند غذای‌شان هضم شود. رفلاکس معده و …

بعد از سحر بخوابیم یا نخوابیم؟

بعد از سحر بخوابیم یا نخوابیم؟

خوابیدن، بلافاصله پس از صرف غذا، گوارش غذا را مختل کرده و موجب ترش کردن معده می‌شود. بنابراین به روزه داران توصیه می‌شود حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری از خوابیدن خودداری کرده و اجازه دهند غذای‌شان هضم شود.

رفلاکس معده و ترش کردن

خوابیدن بلافاصله پس از خوردن سحری موجب تشدید علائم رفلاکس معده و ترش کردن می‌شود. دکتر شهرام آگاه، فوق تخصص گوارش اظهار کرد: خوردن و دراز کشیدن پس از مصرف افطاری و سحری به ویژه در افرادی که علائم رفلاکس معده دارند موجب تشدید علائم رفلاکس می‌شود.

وی ادامه داد: اگر غذا در ساعت‌های نا معمول مثلاً نیمه شب هم خورده شود و بلافاصله بعد از آن فرد بخوابد باز هم علائم رفلاکس و ترش کردن تشدید می‌شود.

این استاد دانشگاه افزود: علائم رفلاکس معده که ترش کردن از مهم‌ترین آن‌ها است بیشتر در سحری خوردن اتفاق می‌افتد چرا که فرد پس از خوردن سحری فرصت دارد و می‌تواند مدت زمانی را بخوابد.

در مورد این افراد توصیه می‌شود این کار را انجام ندهند. البته فرد اگر به پهلوی چپ دراز بکشد امکان رفلاکس کمتر است.

این فوق تخصص گوارش خاطرنشان کرد: به دنبال افطار با توجه به این که معده ساعت‌ها خالی بوده است و آمادگی خوردن حجم زیاد غذا را ندارد نباید حجم بالای غذا وارد معده شود چرا که می‌تواند به دستگاه گوارش فشار بیاورد. بنابراین توصیه می‌شود برای افطار، فرد با مایعات گرم شروع کند و سپس غذای اصلی را حدود یک ساعت پس از افطار مصرف کند تا معده برای دریافت حجم غذای بیشتر عادت کند.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت ، ماه رمضان ، مناسبت ها بازدید 416 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php