کد خبر : 57788 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳

بطری های یکبار مصرف را در فریزر قرار ندهید

از قرار دادن بطری‌های آب پلاستیکی (یک بار مصرف) در فریزر یا جایخی یخچال و استفاده از آب یخ زده آنها به شدت خودداری کنید. نسرین علیزاده مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: در شرایط خاصی که دسترسی به آب آشامیدنی …

از قرار دادن بطری‌های آب پلاستیکی (یک بار مصرف) در فریزر یا جایخی یخچال و استفاده از آب یخ زده آنها به شدت خودداری کنید.

بطری های یکبار مصرف را در فریزر قرار ندهید

نسرین علیزاده مسئول بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این مطلب گفت: در شرایط خاصی که دسترسی به آب آشامیدنی سالم وجود ندارد نظیر زندگی در اردوگاه‌ها، هنگام سفر و در شرایط بحرانی و اضطراری مصرف آب آشامیدنی بطری شده ضرورت می یابد.

وی افزود: آب سالم و بهداشتی بهترین نوشیدنی برای رفع تشنگی و تأمین کننده نیاز بدن برای انجام سوخت و ساز طبیعی مواد است که به تعادل مواد در بدن کمک می کند.

وی تصریح کرد: آب هم چنین تعدیل کننده حرارت بدن است و در هنگام تعریق این حرارت کنترل می شود.

وی با بیان این که انتقال برخی ویتامین‌ها در بدن از طریق حل شدن در آب انجام می‌شود، تأکید کرد: از مصرف آب یا خرید بطری‌هایی که به مدت طولانی در مجاورت نور آفتاب و حرارت قرار گرفته است به شدت خودداری کنید.

علیزاده اظهار داشت: به دلیل بالا بودن برخی املاح در آب‌های معدنی نظیر سدیم لازم است افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و قلبی – عروقی نظیر فشار خون بالا در مصرف این آب‌ها احتیاط و در این زمینه با پزشک خود مشورت کنند.

وی با اشاره به این که مصرف مداوم آب های معدنی توصیه نمی‌شود، اضافه کرد: از پر کردن مکرر بطری‌های پلاستیکی یکبار مصرف با آب و نوشیدن چند باره از آن به دلیل خطر وجود آلودگی های میکروبی خودداری کنید.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : پزشکی و سلامت ، تازه های سلامت بازدید 460 بار
برچسب ها : ، ، ،
دیدگاهتان را بنویسید

رویا در تاریخ 25 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

چشم آقا محمداستفاده نمیکنیم .حالا چرا میزنی؟؟

رویا در تاریخ 25 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

راست میگه.چیزی درباره مشکلش گفته نشد!

mohammad در تاریخ 25 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

“”به دلیل خطر وجود آلودگی های میکروبی””
کلا چه در فریزر قرار بدین چه ندین…منظور اصلی اینه که استفاده نکنی.

مهدی در تاریخ 25 آذر 1392 گفته : پاسخ دهید

پس‏ مشکل قرار‏ ‏دادن‏ ‏در‏ ‏فریزر‏ ‏که‏ ‏گفته‏ ‏نشد!‏

css.php