کد خبر : 5002 تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳

برزیل قهرمان جام جهانی فوتسال شد

  به گزارش خبرنگار فارس، دیدار فینال هفتمین دوره جام جهانی فوتسال عصر امروز از ساعت ۱۶ به وقت تهران در سالن هومارک بانکوک برگزار شد که در پایان طلایی‌پوشان توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یابند و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند. در …

برزیل قهرمان جام جهانی فوتسال شد

 

به گزارش خبرنگار فارس، دیدار فینال هفتمین دوره جام جهانی فوتسال عصر امروز از ساعت ۱۶ به وقت تهران در سالن هومارک بانکوک برگزار شد که در پایان طلایی‌پوشان توانستند با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یابند و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنند.

در نیمه اول دو تیم بازی پایاپایی را انجام دادند اما به علت حساسیت بازی نتوانستند موقعیت‌های زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کنند و در پایان ۲۰ دقیقه اول بازی به تساوی بدون گل رسید.

در نیمه دوم برزیل در یک شروع مجدد توسط نتو در دقیقه ۲۵ به گل رسید. پس از این بازیکنان اسپانیا بودند که صاحب توپ و میدان شدند و توانستند توسط توراس در دقیقه ۳۰ به گل تساوی برسند. یک دقیقه بعد آیکاردو بار دیگر دروازه برزیل را باز کرد.

طلایی‌پوشان در حالی که ۴ دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود ۵ نفره به سمت دروازه ماتادورها حمله کردند و توانستند بلافاصله پس از این توسط ستاره خود فالکائو به گل تساوی دست یابند تا بازی به وقت‌های اضافه بکشد.

تیم برزیل در وقت‌های اضافه یک ضربه پنالتی از روی نقطه دوم توسط رودریگو از دست داد. در ادامه تنها در زمانی که ۱۹ ثانیه به پایان بازی یاقی مانده بود نتو در یک حرکت زیبا توانست گل سوم برزیل را وارد دروازه اسپانیا کند و برای پنجمین بار عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

سپ‌بلاتر، رئیس فیفا نیز این بازی را از نزدیک تماشا کرد.

تیم فوتسال اسپانیا تاکنون در ۴ دوره به فینال راه یافته و توانسته بود در ۲ دوره به مقام قهرمانی دست یابد. اسپانیا و برزیل ۳ بار در دیدار فینال جام جهانی به مصاف هم رفته بودند که در ۲ بازی برزیل به برتری رسیده بود و در سال ۲۰۰۰ اسپانیا توانست طلایی‌پوشان را شکست دهد. در دوره گذشته نیز برزیل توانسته بود با برتری مقابل اسپانیا قهرمان شود.

در دیدار رده‌بندی نیز ایتالیا توانست ۳ بر صفر برابر کلمبیا به برتری برسد و به مقام سومی مسابقات دست یابد.

تیم ملی فوتسال ایران نیز در این دوره از مسابقات در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر کلمبیا شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

به این پست امتیاز دهید
دسته بندی : اخبار ورزشی بازدید 234 بار
دیدگاهتان را بنویسید

css.php